Spring naar bijdragen

Fantasy ((&) fairs)-topic


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen :D

Ik ben op dit forum terecht gekomen door mijn vraag of er christenen zijn die fantasy ergens in hun hobby's hebben en met name doelde ik op Elfia/Elf Fantasy Fair. (Het wordt nog wel eens geassocieerd met iets wat "christenen niet horen te doen" ofzo, maar ik weet niet zo waarom.. Ik denk dat die mensen zich niet genoeg hebben verdiept erin om daar over te oordelen, maar dat weet ik niet).

Het leek me leuk om hier een topic over te beginnen, om te weten wie nog meer naar fairs gaat en geniet van fantasy films, games, boeken en weet-ik-veel-wat-nog-meer!

Dus ben je hier ook een liefhebber van: Deel het! :D

Ik ben heel benieuwd!

------------------

Ik zal zelf eens beginnen:

Hoi!

Ik ben Eline (19), en mijn forumnaam is inderdaad een username xD

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Elfia geweest en was meteen verliefd! Ik wilde niet dat de dag voorbij was :') (en dat de frietjes niet zo duur waren)

Ik vind vooral de middeleeuwen echt heel vet :D

Ik ga ook in kostuum enzo, weet niet waarom, maar ik vind dat gewoon erg leuk om te doen ^^

Waarschijnlijk ga ik naar de Mid Winter Fair in december maar dat weet ik nog niet helemaal zeker (ervaringen zijn welkom om gedeeld te worden!!).

En ik ben zeker wel van plan weer naar Elfia te gaan!

Verder game ik ook allerlei games en ik vind fantasy films enzo geweldig!! (Hobbit en LOTR!!)

Nou dat is denk voorlopig alles ik te delen heb :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Eline. Welkom op het forum!

Ik ben zelf niet echt van het fantasy gebeuren, maar ik ben vorig jaar wel naar Castlefest geweest. Ken je dat?

Richt zich ook op de middeleeuwen , maar er komen ook veel mensen in fantasie kostuums.

Ik vond het heel leuk. De kostuums zijn echt mooi gemaakt en alles (eten, omgeving enzo) was in middeleeuwse stijl.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Eline. Welkom op het forum!

Ik ben zelf niet echt van het fantasy gebeuren, maar ik ben vorig jaar wel naar Castlefest geweest. Ken je dat?

Richt zich ook op de middeleeuwen , maar er komen ook veel mensen in fantasie kostuums.

Ik vond het heel leuk. De kostuums zijn echt mooi gemaakt en alles (eten, omgeving enzo) was in middeleeuwse stijl.

He! Ja dat ken ik! :D Ik zou er afgelopen zomer ook misschien naar toe gaan maar toen gingen we op vakantie op die datum geloof ik dus ging niet door voor mij :') ik ga het volgend jaar wel proberen :D het lijkt me echt gaaf ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/ES/NL/vomitar

Vomitar is spaans voor

Letterlijke zin "braken".

Overdrachte "spuwen", "opbiechten", "het eruit gooien".

Dus ook je gal spugen.

En opbiechten wat op een forum anoniem kan.

Wat ik kan en zou bedenken bij deze naam?

In deze betekenissen zou je het kunnen kiezen als "LARP name".

Veel namen eindigen met "-ar" in de fantasie-wereld.

Kan gewoon bedacht zijn.

viewtopic.php?p=1152080#p1152080

Zo niet:

Misschien ook uit realiteitszin en zelfspot, als je bijv. een eetstoornis hebt, die met braken gepaard gaat.

Ik associeer het sterk met:

Ook als je met een fixe negatieve bagage in het leven zit en dat er allemaal wil uitgooien.

In realiteit.

Dit kan al veel negativiteit over je omgeving uitspreiden, als je je laat leiden door negatieve gedachten en meeneemt in je eigen associaties.

Maar in fantasie en spel wordt dat anders.

Daar waar je niemand kwaad doet en wat heel bevrijdend kan werken en je je van veel kwade gedachten kunt ontlasten.

Ook zo'n woord met meerdere betekenissen. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar in fantasie en spel wordt dat anders.

Daar waar je niemand kwaad doet en wat heel bevrijdend kan werken en je je van veel kwade gedachten kunt ontlasten.

Ook zo'n woord met meerdere betekenissen. :Y

Zeker. Het hoeft ook geen 1:1 ding voor jezelf te zijn. Ik heb nog nooit LARP gedaan, ik ben daarentegen wel een klein beetje thuis in de tabletop RPG. Ik heb personages gehad die narcisten zijn met sociopatische trekjes hebben, of zelfs eentje die demonisch bezeten is (dat zijn weer anderen trouwens, die laatste was een middeleeuwse religieus, die eerste was een magiër die ambivalent tegenover religie stond. Jammer dat die dood ging, ik mocht hem).

Ik kan er dingen in kwijt die heel ver van mij af staan (heb bij bepaalde keuzes wel eens gewetenproblemen bij gehad) , maar tegelijk bevatten ze allemaal wel elementen van mezelf. Het is een paradox. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat wel intrigerend.

Ik dacht, dat je zo'n karakter dan echt moest gaan zitten verzinnen.

Kan het zijn dat de soort acties, die je je karakter wil laten doen zomaar spontaan opkomen?

En verandert er iets in de manier waarop jouw spel zich ontwikkeld als je het vaker doet?

Kan het dan zijn dat je gestimuleerd wordt om ermee door te gaan, of juist dat je ermee wil stoppen?

Ik zou me voor kunnen stellen, dat er meer boven komt dan je wil.

Ik kan me een paar (in live) rollenspellen herinneren, waar ik echt niet mee door wilde gaan, maar dat ging om emoties die los kwamen, waarvan ik dacht dat ik ze niet (meer) had of verwerkt en onder controle had.

Dat gebeurt vaak met fantasie, maar ook bij sommige vormen van creatieve vormgeving.

Het komt tenslotte allemaal uit jezelf.

Het kunnen wensgedachten zijn, maar ook weggestopte gedachten, die je niet mag van jezelf.

En dat is geen fantasie. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een interessante verhalen maakt dit los :) het gaat over dungeons & dragons achtige taferelen gok ik zo? Ik heb het nog nooit gespeeld... Larp doe ik eigenlijk ook niet aan. Gewoon lekker kostuums ontwerpen en maken vind ik al leuk genoeg :)

En tja, over "vomitar"... Eigenlijk is dat gewoon mn game-name xp komt inderdaad van vomit af, maar die was bezet dus heb ik een vertaling gebruikt :')

Maar zijn jullie wel eens naar een soort van fantasy fair geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid