Spring naar bijdragen

Poll over evolutie


Hoe sta je tegenover de evolutietheorie  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe sta je tegenover de evolutietheorie

    • Geen evolutie. Alles is over een periode van miljoenen jaren geschapen.
      4
    • Geen evolutie. Alles is zo'n 6000-10000 jaar geleden geschapen.
      8
    • Wel evolutie, maar complexe, nieuwe eigenschappen zijn ontstaan doordat God ingreep (ID).
      2
    • Wel evolutie, maar God leidde het proces zodat er tenslotte een mens kwam, wel natuurlijke processen, geen ontwerp.
      6
    • Wel evolutie, God leidde het process niet actief, maar heeft alles wel zo ingericht dat er via natuurlijke processen intelligente levensvormen zouden ontstaan.
      7
    • Wel evolutie. God heeft geen rol in het proces gespeeld.
      16
    • Geen mening.
      6


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 682
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

'Vogel' is geen soort.

Wij ook niet.

De ene kant van de ringspecies kan niet paren met de andere kant, het is dus een andere soort. Maar tussen deze 2 soorten zitten aan aantal tussenstappen die onderling wel kunnen paren.

Dat is het bewijs dat een aantal keren microevolutie macroevolutie oplevert.

Is het bij elke stap, bijvoorbeeld, een vogel? Is bij de "overgang" een vogel? Hoe is dat macro? Het zijn kleine variaties. Een ander ras is niet een ander soort. Het is een ander ras IN die soort....zo moeilijk is dat toch niet.

Zie mijn grafiekje en uitleg over klassen en soorten. Een ringsoort blijft binnen de klasse vogels, maar vormt een nieuwe soort. Macro gaat over soortvorming, dus het is macro.

http://www.darwinisme.be/vraagenantwoord

Lees even het bovenste van dit artikel. Macro beschrijft grote veranderingen. In lichaam bijvoorbeeld. Van 1 voorouder tot alles wat nu leeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weet je hoe een wetenschappelijke theorie werkt? Want het antwoord op de vraag zit em daarin namelijk.

Daarnaast moet je even aangeven wat je bedoelt met observeren. Dat je het met eigen ogen kunt waarnemen, gedurende dit leven?

Nogmaals (voor de 3e keer) mijn vraag. Valt een kolibrie en een struisvogel volgens jou onder dezelfde soort? Zo ja, hoe bepaal je dat dan?

Al observeer je het in fossielen. Je weet al hoe ik over fossielen denk en wie dat als bewijs ziet kan echt alles geloven. Een dapper statement, maar ik meen het wel.

Helemaal geen dapper statement. Een vrij laf statement. Een intellectueel arm statement. Een lui statement.
Antwoord staat hierboven. Het is handig als je zelf(evolutionisten) gaat bepalen wat een soort is.
Biologen hebben dieren ingedeeld in categorieën ja. Categorieën waar je niet van gehoord hebt, want je noemt alles een soort.
Is een banaan een hond? Nee, dat beslis je met logica.
Nee, met biologie. Met logica beslis je dat je nog niet volwaardig kunt deelnemen aan deze discussie, omdat je de basisprincipes van zowel wetenschap als biologie niet kent. Principes die antwoord geven op al je vragen mbt macro evolute.
Een vis is een vis. Een haai is een vis, een guppie is een vis....
Soort past binnen een klasse inderdaad.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Weet je hoe een wetenschappelijke theorie werkt? Want het antwoord op de vraag zit em daarin namelijk.

Daarnaast moet je even aangeven wat je bedoelt met observeren. Dat je het met eigen ogen kunt waarnemen, gedurende dit leven?

Nogmaals (voor de 3e keer) mijn vraag. Valt een kolibrie en een struisvogel volgens jou onder dezelfde soort? Zo ja, hoe bepaal je dat dan?

Al observeer je het in fossielen. Je weet al hoe ik over fossielen denk en wie dat als bewijs ziet kan echt alles geloven. Een dapper statement, maar ik meen het wel.

Helemaal geen dapper statement. Een vrij laf statement. Een intellectueel arm statement. Een lui statement.
Antwoord staat hierboven. Het is handig als je zelf(evolutionisten) gaat bepalen wat een soort is.
Biologen hebben dieren ingedeeld in categorieën ja. Categorieën waar je niet van gehoord hebt, want je noemt alles een soort.
Is een banaan een hond? Nee, dat beslis je met logica.
Nee, met biologie. Met logica beslis je dat je nog niet volwaardig kunt deelnemen aan deze discussie, omdat je de basisprincipes van zowel wetenschap als biologie niet kent. Principes die antwoord geven op al je vragen mbt macro evolute.
Een vis is een vis. Een haai is een vis, een guppie is een vis....
Soort past binnen een klasse inderdaad.

Een lui statement.... Geef mij dan de fossielen die het hele proces van de eerste cel tot mens aangeven. Oneerlijke vraag, weet ik ook wel. Die zijn er niet. Fossielen zijn momentopnames. Ze zeggen niks van een eventueel nageslacht.

Categorieën...soorten.....laat ik het dan zo zeggen: In de diersoort vogels heb je dan verschillende soorten vogels. Zo goed geformuleerd?

De antwoorden mbt macro krijg ik maar niet. Hoe zijn wij door het macro proces ontstaan? Van de eerste cel tot nu. Graag het bewijs van fossielen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Categorieën...soorten.....laat ik het dan zo zeggen: In de diersoort vogels heb je dan verschillende soorten vogels. Zo goed geformuleerd?
Nee, niet goed geformuleerd.
De antwoorden mbt macro krijg ik maar niet. Hoe zijn wij door het macro proces ontstaan? Van de eerste cel tot nu. Graag het bewijs van fossielen...
Zie vorige post hierboven.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Categorieën...soorten.....laat ik het dan zo zeggen: In de diersoort vogels heb je dan verschillende soorten vogels. Zo goed geformuleerd?
Nee, niet goed geformuleerd.
De antwoorden mbt macro krijg ik maar niet. Hoe zijn wij door het macro proces ontstaan? Van de eerste cel tot nu. Graag het bewijs van fossielen...
Zie vorige post hierboven.

Staat alleen een vage verwijzing. Als het bewijs niet bestaat zeg dat dan gewoon. Ik kan God niet bewijzen, dat zal ik eerlijk toegeven en nooit ontkennen. Grappig is hoe atheisten zich verschuilen als er echt om bewijs wordt gevraagd. "Als je bewijs wilt moet je eerst biologie en wetenschap begrijpen". Bewijs is bewijs, dus ik snap niet waarom je het niet gewoon opnoemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pas als ik het bewijs te zien krijg. Ik wil dit feit bevestigt hebben.

Luitjes... Verlos jezelf van dit oeverloos gebeuren. Het mag toch intussen wel duidelijk zijn dat jij, Allie1979, de "taal" niet spreekt van je gespreksgenoten in dit topic? Zoals de atheïsten onder ons keer op keer de plank mis slaan in het "begrijpen" van "geloofstaal" slaag jij er blijkbaar niet in om een aantal basale begrippen uit de biologie te "vatten".

En als beide partijen dat ook niet willen, dan lijkt me het gesprek tamelijk zinloos... Maar goed: ik doe er dan ook niet aan mee. En ik stop nu ook maar met meelezen, denk ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pas als ik het bewijs te zien krijg. Ik wil dit feit bevestigt hebben.

Luitjes... Verlos jezelf van dit oeverloos gebeuren. Het mag toch intussen wel duidelijk zijn dat jij, Allie1979, de "taal" niet spreekt van je gespreksgenoten in dit topic? Zoals de atheïsten onder ons keer op keer de plank mis slaan in het "begrijpen" van "geloofstaal" slaag jij er blijkbaar niet in om een aantal basale begrippen uit de biologie te "vatten".

En als beide partijen dat ook niet willen, dan lijkt me het gesprek tamelijk zinloos... Maar goed: ik doe er dan ook niet aan mee. En ik stop nu ook maar met meelezen, denk ik...

Klopt, maar ik zit dan ook meer in dit gesprek vanuit psychologische interesse, niet de discussie over evolutie an sich.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Grappig is hoe atheisten zich verschuilen als er echt om bewijs wordt gevraagd. "Als je bewijs wilt moet je eerst biologie en wetenschap begrijpen". Bewijs is bewijs, dus ik snap niet waarom je het niet gewoon opnoemt.
Er is voldoende bewijs, maar zonder die kaders en basale kennis kun je het bewijs niet plaatsen en zul je het per definitie afwijzen. Dat weet je net zo goed als ik. En dat is ook wat je gaat doen: per definitie afwijzen. Dus als ik jou een fossiel laat zien dan kun je er vanalles mee concluderen, zonder wetenschappelijke context. Dat is vrij zinloos.

Dus nogmaals de voorwaarde: jij laat zien dat je soorten, soortvorming en de wetenschappelijke methode snapt, en ik kom met het bewijs in de juiste context.

En anders maar niet. Ik vraag je niet heel veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pas als ik het bewijs te zien krijg. Ik wil dit feit bevestigt hebben.

Luitjes... Verlos jezelf van dit oeverloos gebeuren. Het mag toch intussen wel duidelijk zijn dat jij, Allie1979, de "taal" niet spreekt van je gespreksgenoten in dit topic? Zoals de atheïsten onder ons keer op keer de plank mis slaan in het "begrijpen" van "geloofstaal" slaag jij er blijkbaar niet in om een aantal basale begrippen uit de biologie te "vatten".

En als beide partijen dat ook niet willen, dan lijkt me het gesprek tamelijk zinloos... Maar goed: ik doe er dan ook niet aan mee. En ik stop nu ook maar met meelezen, denk ik...

Klopt, maar ik zit dan ook meer in dit gesprek vanuit psychologische interesse, niet de discussie over evolutie an sich.

Ook voor een psycholoog is het nuttig dat hij zijn (of meestal: zij haar) talen spreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Grappig is hoe atheisten zich verschuilen als er echt om bewijs wordt gevraagd. "Als je bewijs wilt moet je eerst biologie en wetenschap begrijpen". Bewijs is bewijs, dus ik snap niet waarom je het niet gewoon opnoemt.
Er is voldoende bewijs, maar zonder die kaders en basale kennis kun je het bewijs niet plaatsen en zul je het per definitie afwijzen. Dat weet je net zo goed als ik. En dat is ook wat je gaat doen: per definitie afwijzen. Dus als ik jou een fossiel laat zien dan kun je er vanalles mee concluderen, zonder wetenschappelijke context. Dat vrij is zinloos, dat snap je wel.

Dus nogmaals de voorwaarde: jij laat zien dat je soorten, soortvorming en de wetenschappelijke methode snapt, en ik kom met het bewijs in de juiste context.

En anders maar niet. Ik vraag je niet heel veel.

Er is dus geen bewijs. Duidelijk bewijs is voor iedereen begrijpbaar. Het feit dat ik anders moet denken om het te begrijpen toont aan dat het niet universeel bewijs is. Je moet in bepaalde dingen geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Grappig is hoe atheisten zich verschuilen als er echt om bewijs wordt gevraagd. "Als je bewijs wilt moet je eerst biologie en wetenschap begrijpen". Bewijs is bewijs, dus ik snap niet waarom je het niet gewoon opnoemt.
Er is voldoende bewijs, maar zonder die kaders en basale kennis kun je het bewijs niet plaatsen en zul je het per definitie afwijzen. Dat weet je net zo goed als ik. En dat is ook wat je gaat doen: per definitie afwijzen. Dus als ik jou een fossiel laat zien dan kun je er vanalles mee concluderen, zonder wetenschappelijke context. Dat vrij is zinloos, dat snap je wel.

Dus nogmaals de voorwaarde: jij laat zien dat je soorten, soortvorming en de wetenschappelijke methode snapt, en ik kom met het bewijs in de juiste context.

En anders maar niet. Ik vraag je niet heel veel.

Er is dus geen bewijs. Duidelijk bewijs is voor iedereen begrijpbaar. Het feit dat ik anders moet denken om het te begrijpen toont aan dat het niet universeel bewijs is. Je moet in bepaalde dingen geloven.

Duidelijk bewijs is voor iedereen behalve allie begrijpbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is voldoende bewijs, maar zonder die kaders en basale kennis kun je het bewijs niet plaatsen en zul je het per definitie afwijzen. Dat weet je net zo goed als ik. En dat is ook wat je gaat doen: per definitie afwijzen. Dus als ik jou een fossiel laat zien dan kun je er vanalles mee concluderen, zonder wetenschappelijke context. Dat vrij is zinloos, dat snap je wel.

Dus nogmaals de voorwaarde: jij laat zien dat je soorten, soortvorming en de wetenschappelijke methode snapt, en ik kom met het bewijs in de juiste context.

En anders maar niet. Ik vraag je niet heel veel.

Er is dus geen bewijs. Duidelijk bewijs is voor iedereen begrijpbaar. Het feit dat ik anders moet denken om het te begrijpen toont aan dat het niet universeel bewijs is. Je moet in bepaalde dingen geloven.

Duidelijk bewijs is voor iedereen behalve allie begrijpbaar.

Geef het dan eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is dus geen bewijs. Duidelijk bewijs is voor iedereen begrijpbaar. Het feit dat ik anders moet denken om het te begrijpen toont aan dat het niet universeel bewijs is. Je moet in bepaalde dingen geloven.
Dus nogmaals de voorwaarde: jij laat zien dat je soorten, soortvorming en de wetenschappelijke methode snapt, en ik kom met het bewijs in de juiste context.

Jouw keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is dus geen bewijs. Duidelijk bewijs is voor iedereen begrijpbaar. Het feit dat ik anders moet denken om het te begrijpen toont aan dat het niet universeel bewijs is. Je moet in bepaalde dingen geloven.
Dus nogmaals de voorwaarde: jij laat zien dat je soorten, soortvorming en de wetenschappelijke methode snapt, en ik kom met het bewijs in de juiste context.

Jouw keuze.

Dat klopt en daar heb ik ook alle reden voor. Er wordt hier een feit beweerd zonder bewijs. En dan begrijp ik niks van wetenschap. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luitjes... Verlos jezelf van dit oeverloos gebeuren. Het mag toch intussen wel duidelijk zijn dat jij, Allie1979, de "taal" niet spreekt van je gespreksgenoten in dit topic? Zoals de atheïsten onder ons keer op keer de plank mis slaan in het "begrijpen" van "geloofstaal" slaag jij er blijkbaar niet in om een aantal basale begrippen uit de biologie te "vatten".

En als beide partijen dat ook niet willen, dan lijkt me het gesprek tamelijk zinloos... Maar goed: ik doe er dan ook niet aan mee. En ik stop nu ook maar met meelezen, denk ik...

Klopt, maar ik zit dan ook meer in dit gesprek vanuit psychologische interesse, niet de discussie over evolutie an sich.

Ook voor een psycholoog is het nuttig dat hij zijn (of meestal: zij haar) talen spreekt.

Ik denk dat ik de taal van Allie wel begrijp. Kan zijn redenaties gek genoeg prima volgen, er zit een mega psychologisch aspect in de weg. Het is uiteindelijk helemaal geen discussie over evolutie waar dit over gaat. Alleen zijn er aan de ontvangerkant wel wat problemen. Voor mij geen punt. Voor het gesprek wel.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid