Spring naar bijdragen

Muziek


Aanbevolen berichten

Over muziek wordt eigenlijk weinig gepraat op credible. :(

Dit topic is bedoeld om gewoon over muziek te praten.

Van wat voor muziek houd jij? Wie zijn je favoriete zangers/acteurs?

En ik heb ook een vraag:

Hoe komt het dat ik helemaal in vervoering raak als ik bijv. Händel, 'But who shall stand when He appeareth' luister, terwijl de meesten dat lelijke muziek zullen vinden. Aan de andere kant raak ik helemaal niet onder de indruk van muziek die heel veel mensen mooi vinden. Hoe komt dat? Genetisch bepaald? Opvoeding?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Antwoord op je vraag:

Dat zijn toch gewoon voorkeuren? Net als jij blauw mooi vindt en ik groen.

Ik hou erg van de muziek van de band Bastille.

Met name Things we lost in the Fire en Pompeii vind ik leuk :)

Voor de rest luister ik selectief pop liedjes en af en toe klassiek.

Klassiek vind ik Time to say Goodbye van Andre Bocelli en Sarah Brightman erg mooi.

Van alles wat dus ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Antwoord op je vraag:

Dat zijn toch gewoon voorkeuren? Net als jij blauw mooi vindt en ik groen.

Nou, en? Hoe komt dat?

Dat weet ik niet :+

Ik studeer helaas geen biologie/psychologie.

Wat vind je zelf voor muziek leuk?

Barok. Het liefst Bach en Händel. Maar ook Rutter en muziek uit andere culturen vind ik mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Antwoord op je vraag:

Dat zijn toch gewoon voorkeuren? Net als jij blauw mooi vindt en ik groen.

Nou, en? Hoe komt dat?

Je móét echt This is your brain on music lezen. Heb hem zelf nog niet gelezen, maar schijnt erg goed te zijn.

Zelf heb ik iets van 23 GB aan muziek op mijn telefoon staan en dat gaat van klassiek tot Britney Spears, van The Beatles tot One Direction (no shame).

Bastille vind ik dan weer helemaal niks.

Vind Sigur Ros erg goed (IJslands), kan sommige country wel waarderen. Waar ik echt weinig mee heb is electronische muziek (trance, dubstep, hardstyle, hardcore, etc.). Elektrische gitaar reken ik daar niet onder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij concerten vooral! Daar snapt de technicus vaak niet dat de gitaar wat minder hard open zetten en de microfoon van de zanger beter afstellen een heel suk prettiger is.

Maar als je bedoelde wie ik een goede componist vind, moet ik jet antwoord schuldig blijven. Ik herken verschillende stijlen, maar binnen die stijlen zou ik een goede componist niet van een gemiddelde componist kunnen onderscheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aan de andere kant raak ik helemaal niet onder de indruk van muziek die heel veel mensen mooi vinden. Hoe komt dat? Genetisch bepaald? Opvoeding?

Ook denk ik. Maar het is denk ik ook een stukje gewenning en naar muziek leren luisteren. Er is zat muziek die ik vroeger niet mooi gevonden zou hebben en tegenwoordig wel. Andersom is er muziek waar ik vroeger naar luisterde en nu op uitgekeken ben. En er is muziek die ik vroeger mooi vond en nu nog steeds. En er is muziek die ik vroeger lelijk vond en nu nog steeds. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Van wat voor muziek houd jij?

Divers. Ik hou bijvoorbeeld wel van bepaalde barok en klassieke muziek tot sommige electro/futurepop. Van bepaalde Country zoals Johnny Cash, tot Bob Dylan tot Nick Cave. Van Bob Marley tot enkele metal. The Beatles en David Bowie. Punk kan ik ook goed hebben, van bepaalde poppunk tot postpunk tot metalcore en posthardcore. En Ierse folk houd ik ook van. Ik luister de laatste jaren relatief veel neofolk achtige muziek en sombere **-Wave achtige muziek, al dan niet een combinatie er van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid