Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Eens. Descartes en de Kerk hebben flink medeschuld aan het dierenleed overall.

Dit is wel een interessante docu (ik moet hem nog zien): http://www.kerkenmilieu.nl/een-nieuw-ve ... -de-aarde/ Waarin duidelijk wordt gemaakt dat de antropocentrische instelling die de mensheid heeft moet veranderen naar een meer ekocentrische instelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het gaat misschien compleet off-topic maar ik denk dat de wijze waarop onderscheid tussen mens en dier wordt gemaakt wel de oorzaak is van hoe de mensheid met dieren omgaat. En het is niet te wijten aan religieuze misvattingen alleen, het komt immers over de hele wereld voor. Het gaat om de algemene visie van de mens op dieren en de verhoudingen tussen deze twee. Zolang die niet verandert zal de behandeling van dieren ook niet veranderen. Ik denk daarom dat het heel belangrijk is om deze situatie goed in beeld te hebben terwijl deze discussie gevoerd wordt. Want zolang deze situatie niet verandert is er blijkbaar iets goed mis met wat wij vinden dat onze rol is ten opzichte van de rest van de schepping, en moet onze interpretatie van 'heersen over de schepping' en 'de mens als kroon op Gods schepping' misschien wel herzien worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid