Spring naar bijdragen

Bijbelstudietools


Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor tools gebruiken als je de bijbel aan het bestuderen ben. Op zich bestaan er genoeg programma's, maar niet allemaal werken ze lekker voor je. Daarnaast zijn er natuurlijk ook zat boeken die je kunt gebruiken.

Zelf ben ik een tijdje geleden TheWord tegen gekomen en vind het makkelijk werken om snel te switchen tussen verschillende vertalingen enz. Voor mijzelf werkt het in ieder geval goed. En nog een voordeel is, is dat het in principe gratis is. Waar vaak gratis programma's flut zijn, valt deze me echt niet tegen. Veel mogelijkheden en erg gebruiksvriendelijk. Zijn er ook andere die dit programma gebruiken? Of gebruiken jullie andere programma's of geheel andere tools (Boeken etc.)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik heel graag biblija.net en zou dat best als een tool willen zien. ;) Je kunt er vertalingen mee naast elkaar zetten en het werkt ook perfect als een concordantie, omdat je van elk woord kunt opzoeken waar het in welke vertaling geschreven staat. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Interlinear Scripture Analyser vind ik nog steeds een van de betere producten die er is. TheWord is wel OK, maar vond het minder prettig in de omgang dan ISA. Een andere tool is de Statenvertaling met kanttekeningen (statenvertaling.net) en de concordantie. Beschouwingen op christelijke leer, zoals: Institutie (Calvijn), Kathechismus Katholieke Kerk, Heidelbergse cathechismus, (Inleiding) Gereformeerde Dogmatiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees wel de Bijbel (op momenten dat ik niet las ben), maar ik gebruik er dan niet echt tools bij.

Als ik concreet iets opzoek waarvan ik niet meer weet waar het exact staat dan gebruik ik biblija.net. Verder is een synoptisch evangelie boekje erg handig om te zien wat de verschillen en overeenkomsten tussen de evangeliën zijn.

Ik lees daarnaast ook andere christelijke literatuur met verwijzingen naar de bijbel (Augustinus, Lewis, etc), maar dat vind ik geen 'bijbelstudie'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid