Joopie 0 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor tools gebruiken als je de bijbel aan het bestuderen ben. Op zich bestaan er genoeg programma's, maar niet allemaal werken ze lekker voor je. Daarnaast zijn er natuurlijk ook zat boeken die je kunt gebruiken. Zelf ben ik een tijdje geleden TheWord tegen gekomen en vind het makkelijk werken om snel te switchen tussen verschillende vertalingen enz. Voor mijzelf werkt het in ieder geval goed. En nog een voordeel is, is dat het in principe gratis is. Waar vaak gratis programma's flut zijn, valt deze me echt niet tegen. Veel mogelijkheden en erg gebruiksvriendelijk. Zijn er ook andere die dit programma gebruiken? Of gebruiken jullie andere programma's of geheel andere tools (Boeken etc.)? Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Of gebruiken jullie andere programma's of geheel andere tools (Boeken etc.)? De bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Er staat toch duidelijk "Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor tools gebruiken als je de bijbel aan het bestuderen ben" en later refereert hij weer aan tools, dus.... helaas , jammer. Link naar bericht Deel via andere websites
cobybryant 0 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Ik ken alleen blueletterbible.org en biblija wou ik zeggen, maar dat is geen tool dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Admod note:Onzinnige post plus reactie erop verwijderd. Dit topic staat niet in de koffiebar. Hou het serieus en reageer op de OP. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Ik gebruik heel graag biblija.net en zou dat best als een tool willen zien. Je kunt er vertalingen mee naast elkaar zetten en het werkt ook perfect als een concordantie, omdat je van elk woord kunt opzoeken waar het in welke vertaling geschreven staat. Link naar bericht Deel via andere websites
Joopie 0 Geplaatst 3 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Blueletterbible en Biblija mag je wat mij betreft gewoon als tools beschouwen. Die specifieke sites zijn toch je hulpmiddelen? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Ik lees de Bijbel, bestudeer hem niet. Daarbij gebruik ik een boekenlegger als tool. Erg handig om te zien waar je gebleven bent. Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 4 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2013 Ik lees de Bijbel, bestudeer hem niet. Daarbij gebruik ik een boekenlegger als tool. Erg handig om te zien waar je gebleven bent. Boekenleggers? Wat ouderwets. Ik gebruik leeslinten. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 5 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2013 De Interlinear Scripture Analyser vind ik nog steeds een van de betere producten die er is. TheWord is wel OK, maar vond het minder prettig in de omgang dan ISA. Een andere tool is de Statenvertaling met kanttekeningen (statenvertaling.net) en de concordantie. Beschouwingen op christelijke leer, zoals: Institutie (Calvijn), Kathechismus Katholieke Kerk, Heidelbergse cathechismus, (Inleiding) Gereformeerde Dogmatiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2013 Ik lees wel de Bijbel (op momenten dat ik niet las ben), maar ik gebruik er dan niet echt tools bij. Als ik concreet iets opzoek waarvan ik niet meer weet waar het exact staat dan gebruik ik biblija.net. Verder is een synoptisch evangelie boekje erg handig om te zien wat de verschillen en overeenkomsten tussen de evangeliën zijn. Ik lees daarnaast ook andere christelijke literatuur met verwijzingen naar de bijbel (Augustinus, Lewis, etc), maar dat vind ik geen 'bijbelstudie'. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten