Spring naar bijdragen

Radio Maria via DAB+/geest van Maria?


Aanbevolen berichten

Op Radio Maria hoorde ik dat de geest van Maria bij ons is. Ik vroeg me af op welke basis dit gestoeld is? Wat ik weet is dat wij een Helper hebben gekregen namelijk de Heilige Geest. Maar wat is de geest van Maria bij ons?

Radio Maria is nu ook in digitale kwaliteit te ontvangen via DAB+ netwerk waar later ook Groot Nieuws Radio te ontvangen zal zijn.

Meer informatie:

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html#30

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het hetzelfde idee is als bijvoorbeeld Paulus in één van zijn brieven zegt dat hij in de geest bij de betreffende gemeente is. Hij is afwezig, maar geestelijk toch aanwezig bij hen, door zijn gebeden en natuurlijk ook zijn brieven. Of net zoals men kan zeggen dat de geeest van een overledene nog heel erg aanwezig kan zijn, als men nog volop aan hem of haar denkt of mooie herinneringen aan hem of haar deelt. Daarbij wordt in de katholieke mystiek Maria nog weleens vereenzelvigd met de Kerk zelf, zodat zij op die manier ook aanwezig is op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

De geest van Maria is een manier van spreken die denk ik vooral betrekking heeft op het beoefenen van de deugden en levenswijze van de persoon van Maria.

Ik herinner me nog in de jaren na de moord op Pim Fortuyn dat mening politicus sprak over "de geest van Pim". Er was grote zorg om te handelen zoals hij zou handelen, om de visie te verkondigen die hij zou verkondigen etc. Om trouw te blijven aan waar hij voor stond.

Voor katholieken is Maria de gelovige bij uitstek en, zoals Robert al opmerkte, beeld van de Kerk. De geest van Maria is dan ook te leven zoals Christus wil dat wij zouden leven; om net als Maria te kunnen zeggen "mij geschiede naar uw woord" (Lc. 1:38).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid