Spring naar bijdragen

Wat Is De Waarheid Achter Geesten?


Aanbevolen berichten

Ik vind het wel grappig dat het hier nu hopeloos off-topic lijkt te gaan, maar in feite letterlijk met de topictitel klopt, in mijn opinie.

:P

Het is echt extreem jammer dat je weigert dieper on topic te gaan. Je hebt blijkbaar heel veel kennis over hoe het precies IS met geesten, aliens, UFO's en 'al dat soort dingen' maar wimpelt inhoudelijkheid af met 'zoek en gij zult vinden'.

Verder weet ik nog steeds niet wat er mis is met Oosterse wijsheid, waar ik overigens zelf een groot bewonderaar van ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, sorry.

Ik weet niet goed hoe ik je vragen het best kan beantwoorden.

Ik heb enige kennis van het occulte, ik weet dat het bestaat, ik weet dat het verraderlijk is.

Allemaal 'first hand experience'.

Enne, dat "IS" was wel erg stellig gesteld natuurlijk.

Maar ik geloof echt dat ik iets begrepen heb, en wil dat delen.

De Oosterse wijsheden, die over zaken gaan waar God belang aan hecht, staan in essentie tegenover Gods woord.

Omdat het gedachtegoed één van de splinters is van het oude babylonische geloof, van voor de spraakverwarring en voor de verspreiding over de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, sorry.

Ik weet niet goed hoe ik je vragen het best kan beantwoorden.

Ik heb enige kennis van het occulte, ik weet dat het bestaat, ik weet dat het verraderlijk is.

Allemaal 'first hand experience'.

Enne, dat "IS" was wel erg stellig gesteld natuurlijk.

Maar ik geloof echt dat ik iets begrepen heb, en wil dat delen.

Nou heel graag, maar waarom vertel je dan niet waarom je denkt aliens demonen zijn, wat zijn je bronnen daarvoor? Hoe kom je op die 1/3e? Waarom zijn UFO's demonisch etc etc? Heeft God je dat geopenbaard, zit je in t bepaalde evangelische circuit waar al dit soort theorien de norm is, heb je boeken erover gelezen, en zo ja welke etc etc.
De Oosterse wijsheden, die over zaken gaan waar God belang aan hecht, staan in essentie tegenover Gods woord.

Omdat het gedachtegoed één van de splinters is van het oude babylonische geloof, van voor de spraakverwarring en voor de verspreiding over de wereld.

Oke, maar wederom. WAAROM? HOE? Ga eens wat dieper, please.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kom je op die 1/3e? Waarom zijn UFO's demonisch etc etc?

Dat van die 1/3 komt me wel bekend voor. Is volgens mij een best gangbare christelijke aanname. Openbaring 12:4 zou er naar verwijzen.

De rest van dat ufo verhaal geloof ik natuurlijk helemaal niks van aangezien ik helaas niet in ufo's geloof. ;) En overal maar demonen achter zoeken vind ik wat complot theorie achtig en erg veel credit aan de duivel geven.

Heeft God je dat geopenbaard, zit je in t bepaalde evangelische circuit waar al dit soort theorien de norm is, heb je boeken erover gelezen, en zo ja welke etc etc.

Ik ken het evangelische milieu wel een klein beetje maar daar is mij niks van bekend. Gezien ook andere dingen die ik zoal lees vermoed ik dat het bepaalde internet sites zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, sorry.

Ik weet niet goed hoe ik je vragen het best kan beantwoorden.

Ik heb enige kennis van het occulte, ik weet dat het bestaat, ik weet dat het verraderlijk is.

Allemaal 'first hand experience'.

Enne, dat "IS" was wel erg stellig gesteld natuurlijk.

Maar ik geloof echt dat ik iets begrepen heb, en wil dat delen.

Nou heel graag, maar waarom vertel je dan niet waarom je denkt aliens demonen zijn, wat zijn je bronnen daarvoor?
Bijbel. Bijbelexegese. Er zijn tal van studies en lezingen en wat al niet te vinden. Erg leerzaam.

Internet is daar inderdaad onmisbaar bij geweest.

Heeft God je dat geopenbaard,
Ik wil het graag allemaal aan mijn eigen objectiviteit en verstandelijke vermogens koppelen, maar het schijnt toch dat dat is wat de Geest der Waarheid in me bewerkt. Maar ik krijg er geen echtheidscertificaat bij... ;)

Ik ben destijds die zoektocht naar antwoorden begonnen na een gebed aan het "Grote Wezen" die dit alles heeft doen tot stand komen, de initiële Creator zegmaar.

Ik bad dat ALS hij zou bestaan, of hij mij dan de waarheid zou laten ontdekken tussen alle bullshitverhalen.

Evengoed betekende het een half jaar lang praktisch aaneengesloten relevante onderwerpen

naspeuren.

Ik kwam telkens op het zelfde uit: De Bijbel is Gods Woord, en de wereld staat er vijandig tegenover.

zit je in t bepaalde evangelische circuit
Nee, ik sta nogal los van alles. Maar m.i. verenigd in geloof, maar ik ken er niet veel..

Het is al met al nogal een culture shock vergeleken met mijn oude overtuigingen.

Ik moest dan ook meer dan een jaar wennen aan het geloven überhaupt, op verstandelijk niveau.

Tijden van twijfel gekend, over evolutie versus schepping, over de zondvloed, over de boze OT God, over de 3 eenheid.

Maar elke keer overwint de Waarheid de leugen, tot nu toe dan. ;)

Dan groeit er een stuk zekerheid. Vertrouwen.

Dan durf ik soms weleens te denken: God heeft mij gehoord, en Hij heeft mij Waarheid laten vinden !!

De Oosterse wijsheden, die over zaken gaan waar God belang aan hecht, staan in essentie tegenover Gods woord.

Omdat het gedachtegoed één van de splinters is van het oude babylonische geloof, van voor de spraakverwarring en voor de verspreiding over de wereld.

Oke, maar wederom. WAAROM? HOE? Ga eens wat dieper, please.
Ja, maar ik betwijfel of ik dat goed uit kan leggen.

Ik hoop altijd dat mensen zelf gaan zoeken, zodat ze het niet van zo'n vaag Jerommelfiguur hoeven aan te nemen.

Maar de oosterse religies zijn wegen van sprirituele groei "Gij zult als God zijn", waar het geloof in Christus een Liefdesgebaar van God is, waarbij God de mens heiligt in het Bloed van het Lam, zijn eniggeboren Zoon.

Want Hij wil schijnbaar behouden wie zijn Liefde erkent, niet wie streeft naar zijn grootheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, okee, maar het was ook best druk in de topics.

Het liefst zou ik zien dat iedereen bidt tot God, dat ALS Hij bestaat, Hij zich wil laten vinden.

Een Bijbel heb je al?

Maar ik heb ook geen links paraat.

Meestal Google ik op trefwoorden, met youtube kan je ook op verrassende dingen terecht komen.

Maar ik belandde uiteindelijk steeds vaker op dingen met / over Bijbelexegese, met diverse invalshoeken.

Hierbij heb ik ook dikwijls wensgedachten moeten erkennen als onwaar.

Dat is niet leuk.

Maargoed, hier dan wat er nu bij me op komt:

- Chuck Missler. Amerikaan. Veel lezingen op youtube te vinden. Prettige stijl.

- Keith Thompson. Amerikaan. *Must see*: Zeitgeist Refuted (youtube)

- Ab Geelhoed, in je moerstaal. site: http://www.toetsalles.nl

- Marc Verhoeven. Vlaming. site: http://www.verhoevenmarc.be

- Walter J. Veith. Zuid Afrikaan. Brengt een zeer uitgebreid overzicht van over het algemeen feitelijke toestanden in de wereld en legt verbanden met de Bijbel.

Wel een typische 7e dags adventist, die m.i. iets teveel voor eigen parochie preekt.

Zijn series "Total Onslaugt" en "the Genesis Conflict" vond ik evengoed zeer de moeite waard. Maar het is iets van 100 uur aan videomateriaal ofzo...

Zijn persoonlijke geloofsgetuigenis is... opmerkelijk.

Verder kom je denk ik wel dingen tegen, links, trefwoorden googelen kan heel goed helpen. Er is heel veel matteriaal on line beschikbaar.

Ook veel bullshit: David Icke, Zacharia Sitchin en Jordan Maxwell en dat soort figuren.

Evengoed toch interessant om kennis van te nemen voor het grote wereldreligieplaatje.

Sommigen zullen nu zeggen dat ik je een bepaalde kant op stuur met mijn tips.

Ja, dat is misschien ook wel zo.

En dat is jammer, want een ieder moet zelf die richting ontdekken.

Anders blijft het misschien te twijfelachtig, die ketterijen waar die Rommeldebom weer mee komt aanzetten.

Misschien kan een mens nog het beste op zijn sterfbed pas tot geloof komen. Scheelt een hoop gezeik.

Enne, ik denk dat de oosterse wijsheden dikwijls met de oosterse levensbeschouwing te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Jerommel: waarom noem je mensen als David Icke? Je noemt het bullshit, maar je noemt het toch?
Evengoed toch interessant om kennis van te nemen voor het grote wereldreligieplaatje.

;)

Ja maar wat haal jij eruit? Ik haal er alleen maar uit dat deze mensen (ik kon er iig 2 van, David en die Rus met izjn Nirumbu of hoe t ook mogeheten) ehm.... een beetje gek zijn. En ik denk zelfs, gezien de hoeveelheid mensen die achter hen aan lopen, zelfs een beetje gevaarlijk gek. Wat haal jij er uit? Hoe en waarom vult het voor jouw je beeld van het grote wereldreligieplaatje aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
@Jerommel: waarom noem je mensen als David Icke? Je noemt het bullshit, maar je noemt het toch?
Evengoed toch interessant om kennis van te nemen voor het grote wereldreligieplaatje.

;)

Ja maar wat haal jij eruit? Ik haal er alleen maar uit dat deze mensen (ik kon er iig 2 van, David en die Rus met izjn Nirumbu of hoe t ook mogeheten) ehm.... een beetje gek zijn. En ik denk zelfs, gezien de hoeveelheid mensen die achter hen aan lopen, zelfs een beetje gevaarlijk gek. Wat haal jij er uit? Hoe en waarom vult het voor jouw je beeld van het grote wereldreligieplaatje aan?

Geheel off topic: ben jij limburger?

Link naar bericht
Deel via andere websites
;)

Ja maar wat haal jij eruit? Ik haal er alleen maar uit dat deze mensen (ik kon er iig 2 van, David en die Rus met izjn Nirumbu of hoe t ook mogeheten) ehm.... een beetje gek zijn. En ik denk zelfs, gezien de hoeveelheid mensen die achter hen aan lopen, zelfs een beetje gevaarlijk gek. Wat haal jij er uit? Hoe en waarom vult het voor jouw je beeld van het grote wereldreligieplaatje aan?

Geheel off topic: ben jij limburger?

Haha, nee, niet bepaald. Hoezo?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ja maar wat haal jij eruit? Ik haal er alleen maar uit dat deze mensen (ik kon er iig 2 van, David en die Rus met izjn Nirumbu of hoe t ook mogeheten) ehm.... een beetje gek zijn. En ik denk zelfs, gezien de hoeveelheid mensen die achter hen aan lopen, zelfs een beetje gevaarlijk gek. Wat haal jij er uit? Hoe en waarom vult het voor jouw je beeld van het grote wereldreligieplaatje aan?

Geheel off topic: ben jij limburger?

Haha, nee, niet bepaald. Hoezo?

"Ik kon er 2" s een costructie die ik eigenlijk alleen bij limburgers hoor, vandaar :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Het zijn demonen.

Ik geloof dat het de gevallen engelen zijn, die met de duvel uit de hemel zijn gekieperd.

Naar verluid is dat 1/3/ van de engelen, schepselen van God.

Verklaart ook meteen het pantheon aan heidense goden.

Verklaart de UFO's en de "aliens", verklaart 'de geest van oma' die mensen willen opzoeken.

Het speelt op het gevoel, de emoties.

het is opzettelijk misleidend, want het is onder heerschappij van de serpent, de voormalige beschuttende cherub, die God naar de kroon steekt.

Dus ook al zijn deze verhalen mooi en verleidelijk, overtuigend en 'spiritueel prikkelend' het staat tegenover Gods Woord, tegenover God.

Het ongeziene is een schemerwereld waar geen mens iets te zoeken heeft.

De Bijbel is m.i. ook nogal duidelijk over spiritisme et al.

Niet mee klooien.

Erg mooi uitgelegd, ik geloof dat zelf ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb er een tijdje mee gestoeid, met het plaatsen van het paranormale in een Bijbelse context.

Vanwege eerste hand ervaringen met 'het occulte' moesten de antwoorden toch in de Bijbel aanwezig zijn als de Bijbel de Waarheid zou hebben.

@Jerommel: waarom noem je mensen als David Icke? Je noemt het bullshit, maar je noemt het toch?
Evengoed toch interessant om kennis van te nemen voor het grote wereldreligieplaatje.

;)

Ja maar wat haal jij eruit? Ik haal er alleen maar uit dat deze mensen (ik kon er iig 2 van, David en die Rus met izjn Nirumbu of hoe t ook mogeheten) ehm.... een beetje gek zijn. En ik denk zelfs, gezien de hoeveelheid mensen die achter hen aan lopen, zelfs een beetje gevaarlijk gek. Wat haal jij er uit?

Ongeveer het zelfde.
Hoe en waarom vult het voor jouw je beeld van het grote wereldreligieplaatje aan?
Omdat het toch een populair dwaalspoor is, dat appelleert aan de New Age denkbeelden.

en de New Age is de opkomende wereldreligie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid