Spring naar bijdragen

EO verwelkomt anders denkenden


Aanbevolen berichten

In een poging de christelijke omroep van Nederland te worden, zet de Evangelische Omroep de deuren open voor andere geloofsstromingen. De Ikon en Zendtijd voor Kerken sluiten zich al aan, en als het aan directeur Arjan Lock ligt, zou ook de katholieke RKK welkom zijn.

Op verzoek teruggebracht naar een enkel citaat voor het volledige artikel zie de Trouw van 08-02-2013

"Bron: Trouw

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een grote omroep waarin verschillende denominaties vertegenwoordigd zijn lijkt me een goed idee. Maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig zal zijn om te bepalen waarvoor de zendtijd dan gebruikt wordt. Veel protestanten zitten waarschijnlijk niet heel erg te wachten op een urbi et orbi bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een grote omroep waarin verschillende denominaties vertegenwoordigd zijn lijkt me een goed idee. Maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig zal zijn om te bepalen waarvoor de zendtijd dan gebruikt wordt. Veel protestanten zitten waarschijnlijk niet heel erg te wachten op een urbi et orbi bijvoorbeeld.

EO heeft opzich wel soms wat katholieke thema's en gasten. En ik meen dat hun hoofdkantoor in een voormalig klooster zit. :#

Het zou wel positief zijn. Al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen bang zijn dat hun orthodoxe identiteit op een gegeven moment gaat verdwijnen en de EO een soort ncrv gaat worden. Er zijn nu al bepaalde mensen die zulke angst al jaren lang hadden en hebben. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een grote omroep waarin verschillende denominaties vertegenwoordigd zijn lijkt me een goed idee. Maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig zal zijn om te bepalen waarvoor de zendtijd dan gebruikt wordt. Veel protestanten zitten waarschijnlijk niet heel erg te wachten op een urbi et orbi bijvoorbeeld.

Als die protestanten een beetje volwassen zijn zullen ze begrijpen dat dat juist het kenmerk van overkoepelende samenwerking is: dat je programma's in verschillende smaken brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een grote omroep waarin verschillende denominaties vertegenwoordigd zijn lijkt me een goed idee. Maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig zal zijn om te bepalen waarvoor de zendtijd dan gebruikt wordt. Veel protestanten zitten waarschijnlijk niet heel erg te wachten op een urbi et orbi bijvoorbeeld.

"er zit een knop op je tv, die helpt je zo uit de puree, druk hem in en ga maar mee,

de bloemen buiten zetten..."

Zo zitten katholieken misschien niet op iets anders te wachten? Ik denk dat je daar wel aan uitkomt.

EO heeft opzich wel soms wat katholieke thema's en gasten. En ik meen dat hun hoofdkantoor in een voormalig klooster zit. :#

Het zou wel positief zijn. Al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen bang zijn dat hun orthodoxe identiteit op een gegeven moment gaat verdwijnen en de EO een soort ncrv gaat worden. Er zijn nu al bepaalde mensen die zulke angst al jaren lang hadden en hebben. ;)

Niet zo bang voor: de EO stelt duidelijk dat ze verhalen over het 'zichtbare' geloof willen maken. NCRV/KRO zijn bezig met entertainment en de samenleving.

[offtopic] Multiquote doet het echt super.. |P [/offtopic]

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid