Spring naar bijdragen

Paar redenen voor geloofsdoop, graag reacties!


Aanbevolen berichten

De 'ouders' (vaderen) van de eerste christenen waren wel degelijk gedoopt zie 1 Kor 10,2. Overigens werden de eerste christenen meerdere keren gedoopt. Te beginnen bij de doop van Johannes (de doop van bekering) en daarna zouden zij volgens diezelfde Johannes nog met Geest en vuur gedoopt worden (Mat 3,11; Luk 3,16) door degene die na hem kwam. Diegene was Jezus, doch doopte hij niet zelf (Joh 4,2) maar zijn discipelen deden dat voor hem. Merk op dat degenen die voor Jezus doopten altijd joden waren, ik kan dat niet vaak genoeg benadrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Overigens, in de RKK kan je niet eens uit de kaartenbakken :)

Is dat echt zo, tellen diegene die hun lidmaatschap opzeggen nog mee? Vandaar dat de R-KK wereldwijd zo'n groot Kerkgenootschap is, sorry De Kerk. :#

Ik vermoed dat er nu veel ex katholieken naarstig op zoek gaan naar die kaartenbakken. Jammer dat we het onzintopic "de Kathedraal" niet meer hebben, want dan zou het wel eens heel spannend kunnen worden. Maar weer on-topic. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou in tegenspraak zijn met Gods eigen Woord als hij de kinderen verantwoordelijk zou houden voor de foute keuze van hun ouders.

'De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid van de vader, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid van de zoon; de gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hem zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hem zijn.' (Ez 18,20)

Mmmm en what about Exodus 20:5 dan?

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou in tegenspraak zijn met Gods eigen Woord als hij de kinderen verantwoordelijk zou houden voor de foute keuze van hun ouders.

'De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid van de vader, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid van de zoon; de gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hem zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hem zijn.' (Ez 18,20)

Mmmm en what about Exodus 20:5 dan?

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

Misschien moet je het hele hoofdstuk even lezen, met name vers 2 en zie ook Jeremia 31,29-31.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Overigens, in de RKK kan je niet eens uit de kaartenbakken :)

Is dat echt zo, tellen diegene die hun lidmaatschap opzeggen nog mee? Vandaar dat de R-KK wereldwijd zo'n groot Kerkgenootschap is, sorry De Kerk. :#

Ik vermoed dat er nu veel ex katholieken naarstig op zoek gaan naar die kaartenbakken. Jammer dat we het onzintopic "de Kathedraal" niet meer hebben, want dan zou het wel eens heel spannend kunnen worden. Maar weer on-topic. :)

Het hangt er anaf waarvoor ze meetellen.

In de doopregisters worden ze niet doorgehaald. Maar er komt wel een aantekening bij dat ze niet meer gebruik willen maken van hun rechten als gedoopte. En ze gaan uit de parochieadministratie, dus ze tellen niet mee in statistieken e.d.

Maar in Gods koninkrijk tellen ze zeker mee, en in de doopregisters blijven ze gewoon ingeschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid