Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ik last net een stuk uit de Bijbel daar stond het volgende:

Toen zei Juda tegen Onan: ‘Vervul je zwagerplicht: trouw met de vrouw van je broer en verwek voor je broer nakomelingen bij haar.’ 9 Maar omdat Onan wist dat zo’n kind niet als zijn nageslacht zou gelden, liet hij telkens als hij met de vrouw van zijn broer gemeenschap had zijn zaad op de grond terechtkomen, zodat hij geen nakomelingen voor zijn broer zou verwekken. 10 Wat hij deed was slecht in de ogen van de HEER, en daarom liet de HEER ook hem sterven.

lijkt me dus het verzaken van de zwagerplicht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ja, maar m.i gaat het hier toch om het zaad laten vallen waardoor hij zijn plicht verzaakte. Anders had er moeten staan dat hij zijn zaad op de grond liet komen, en hij verwekte geen nakomelingen. Dan zou er namelijk sprake zijn van een opsomming en zou het toch logischer zijn? of is dat iets te vaag gedacht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de mij bekende uitleg is het probleem dat hij wel het zwagerhuwelijk "consumeerde" tegenover de buitenwereld maar vervolgens stiekem onderuit probeerde te komen. Hij had ook zijn lossingsplicht kunnen weigeren zodat een ander familielid de verplichting op zich had kunnen nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is liefde en Jezus is de weg naar die liefde.

De liefde is lankmoedig, de liefde is goedertieren, zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet opgeblazen,

5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe.

6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid.

7 Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij.

8 ¶ De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieen, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben.

9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren.

10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben.

*****************************

Zij die geloven hoeven niet te worden, zijn wat je bent en de liefde zal je de weg wijzen in het leven. Als je je niet goed voelt bij handelingen of planningen in je leven gewoon niet doen en niemand jou gevoelens laten bespelen, God leid ons door onze gevoelens die wij door onze opvoeding hebben leren overdenken waardoor wij verder en verder weg dwalen van de liefde (GOD)

Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, voelde ik als een kind, overlegde ik als een kind. Nu ik een man ben geworden, heb ik afgelegd wat kinderlijk was, Jezus zegt wees als de kinderen en je zult behouden zijn.

God heeft meer aan een man zonder kinderen die bezorgt is over alle kinderen, dan aan een man met 10 kinderen en al de andere vergeet.

De bijbel is een boek die ieder voor zich moet lezen en zeker niet bestuderen laat het boek gewoon spreken tot u, wat gij begrijpt is wat voor u is geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid