Spring naar bijdragen

Ik wil naar de kerk maar weet niet hoe


Aanbevolen berichten

Hey mensen.

Ik heb een probleem: ik wil graag naar de kerk maar ik ken niemand die naar de kerk gaat. mijn familie is niet echt gelovig en ik weet ook niet waar in mijn buurt een kerk zit.. Ik ken wel een kerk een stuk verderop maar daar durf ik eigenlijk niet in mijn eentje ineens naar binnen te stappen.....

Zou God het slecht vinden als ik niet naar de kerk ga? En wat zegt de Bijbel hierover? Ik ben veel met het geloof bezig en ik vind het ook heel belangrijk, maarja ik ga dus niet naar de kerk...

alvast bedankt xxx

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meisjexxx

je zegt in een ander topic dat je ouders en je familie niet gelovig zijn.

dan ben ik wel nieuwsgierig waarom jij dat wel bent en hoe dat zo gekomen is.

heb je dat via een vriendin of vriendinnen of mensen uit je klas...of what?

zo ja, dan is er vast wel iemand die met je mee wil.

en in elk dorp is wel een kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke omgeving moeten we ongeveer aan denken en wat voor kerk zoek je?

Het is goed om een kerk te bezoeken en onderdeel te zijn van een gemeente. Naast een sociaal netwerk van christenen kun je dan onderling over het geloof praten en elkaar bemoedigen, en word je gevoed door prediking en avondmaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welke omgeving moeten we ongeveer aan denken en wat voor kerk zoek je?

Het is goed om een kerk te bezoeken en onderdeel te zijn van een gemeente. Naast een sociaal netwerk van christenen kun je dan onderling over het geloof praten en elkaar bemoedigen, en word je gevoed door prediking en avondmaal.

omgeving rotterdam.. ik wil naar een katholieke kerk

maar ik durf niet in mijn eentje daar ineens heen te gaan :S

en ik ken echt niemand die naar de kerk gaat. de meeste leeftijdsgenoten van mij zijn moslima( ik zit op een school met veel moslims) of atheist...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bisdom Rotterdam: http://www.bisdomrotterdam.nl/bisdomrot ... fault.aspx

Overzicht parochies: http://www.rkkerk.net/paroch.htm

Kathedraal Rotterdam: http://www.kathedraalrotterdam.nl/

Dit is de site van 'City Kerk het Steiger Rotterdam' (centrum). Ze organiseren ook dingen voor jongeren en er is een contactpersoon die je kunt bellen:

http://www.hetsteiger.nl/jeugd-en-jongeren.html

Het komt er toch op neer dat je er zelf heen moet stappen om na te vragen wat de mogelijkheden zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
en krijg ik ook nog antwoord Meisjexxx?

via een ander forum voor jongeren maar die wonen niet bij mij in de buurt.. dat is geen christenforum gewoon een algemeen forum.

dus je bent op een forum wat niet christelijk is toch geïnteresseerd geraakt in het christelijk geloof?

kun je uitleggen hoe?

Link naar bericht
Deel via andere websites
en krijg ik ook nog antwoord Meisjexxx?

via een ander forum voor jongeren maar die wonen niet bij mij in de buurt.. dat is geen christenforum gewoon een algemeen forum.

dus je bent op een forum wat niet christelijk is toch geïnteresseerd geraakt in het christelijk geloof?

kun je uitleggen hoe?

omdat daar een topic was met een paar christelijke meisjes die met elkaar praatten over het geloof, bijbelteksten postten enz en ik ging dat topic volgen en toen ben ik op deze site gekomen http://www.gotquestions.org/Nederlands/ waar ik er meer van te weten ben gekomen en ook deze site vond ik erg handig http://www.eo.nl/neo/denkstof/ en ik ging praten met www.chris.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey meisjexxxx ( kan een x-je te veel of te weinig zijn)

Wat gaaf dat je zo met God bezig bent en naar een kerk wilt gaan. Ik bid dat je mag groeien in geloof. In de kerk zullen er vast mensen zijn die je willen helpen. Ben zelf protestant, dus ik weet weinig af van het gemeenteleven van de katholiek, maar belangrijkste is om contact te zoeken met medegelovigen, maar vooral met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi,

wat ik je kan aanraden is naar ALPHA cursus; een christelijke ) oecumenische geloofscursus te gaan. Het zijn 12 avonden, die over 12 weken gespreid plaatsvinden en waarop verschillende aspecten van het geloof worden aangesneden. Meestal zijn er naast de mensen die het nog organiseren ook andere gelovigen Eerst wordt er samne iets gegeten, dan wordt een half uurtje naar een video gekeken en nadien wordt nog een half uurtje gepraat en gebeden. Ik heb persoonlijk zo'n cursus gevolgd zelfs 2 jaar nadat ik de 'genade' heb mogen ontvangen. Nadien zijn we als gebedsgroep verder wekelijks bijeen blijven komen. Het kan je dan ook helpen bij het zoeken van een 'levendige' kerk, en misschien ken je er al mensen van de cursus.

Alpha cursus wordt inmiddels wereldwijd georganiseerd. Je hoeft enkel te kijken waar er in Nederland bij jou in de buurt binnenkort een cursus wordt georganiseerd.

http://www.alpha-cursus.nl/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon in Rotterdam en ben zelf ook op zoek naar een kerk in deze omgeving. Ik ben zelf niet katholiek maar wil best een keer samen met je naar een katholieke kerk gaan als je dat leuk vindt. (Zijn daar nog regels voor op dit forum?)

Wij kennen elkaar verder niet dus ik weet niet of je dit ziet zitten, maar het aanbod staat in ieder geval. Of als je wil kan ik zelfs wel wat rondvragen, ik ken wel een paar katholieken, misschien is er een meisje van jouw leeftijd dat wel een keer met je meewil, dat zou wat meer aansluiten misschien (ik ben geen meisje dus).

En over of God het slecht vindt als je niet naar de kerk gaat... je geeft zelf al een reden waarom je niet gaat. Ik denk dat God dat best wel snapt, Hij kent je immers als geen ander en is zelf ook mens geweest, en ik denk dat hij het alleen maar gaaf vindt dat je ondanks dat toch probeert wel naar een kerk te gaan. Mooi om te horen dat je het belangrijk vindt, hopelijk vind je het uiteindelijk ook nog eens fijn om te gaan als je eenmaal een vaste kerk hebt en meer mensen kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hey mensen.

Ik heb een probleem: ik wil graag naar de kerk maar ik ken niemand die naar de kerk gaat. mijn familie is niet echt gelovig en ik weet ook niet waar in mijn buurt een kerk zit.. Ik ken wel een kerk een stuk verderop maar daar durf ik eigenlijk niet in mijn eentje ineens naar binnen te stappen.....

Ik herken je gevoel wel een klein beetje. Ik vind het zelf ook een drempel om een kerk in mijn eentje binnen te stappen waar ik nooit ben geweest. Ik ben zelf wel in verschillende kerken geweest, maar elke keer ervaar ik het zelf toch weer als een ongemakkelijke drempel. Maar als ik eenmaal binnen ben geweest viel het allemaal reuze mee en een tweede keer is helemaal niet meer eng. :)

Je schreef dat je naar een katholieke kerk wilt gaan. Ben je wel eens buiten de kerkdienst naar binnen geweest of is die kerk dan gesloten? Want dat kan ook wel een beetje helpen, om de boel vooraf te verkennen.

Het grote voordeel van een katholieke kerk vind ik zelf dat, als je wilt, je best 'ongezien' kunt gaan zitten zonder dat de aandacht op je valt. Dan gewoon op een bank of stoel ergens zitten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even pragmatisch denkend..

zijn er hier geen mensen in die regio die dat samen met je zouden willen doen?

Niet een RKK-dienst daar ik lid ben van de Nederlands Gereformeerde Kerk. Maar op zondag 18-11 a.s. houden wij samen met de PKN-gemeente van R'dam Overschie een gezamenlijke dienst in hun Grote Kerk (Overschie), om 10:00 uur. Je zou dan makkelijk kunnen aanschuiven in de bankjes, want NGK zal denken dat je tot de PKN behoort en andersom... Misschien is een eerste drempel dan genomen??? Een volgende keer in een andere (bv RKK-)kerk zal het dan vast makkelijker gaan (is in ieder geval mijn ervaring toen ik in mijn studententijd eens verschillende kerken ben gaan bezoeken...)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Meisjexxx, ben je op zoek naar de ware God?

Als dat oprecht je wens is dan zal Hij jou naar Christus leiden en hij zal je naar de ware christelijke gemeente leiden. Want Jezus Christus is "de weg (naar God+Waarheid), de Waarheid en het leven", niemand komt tot God dat kan alleen d.b.v. Jezus.

God is wel op zoek naarmensen die hem willen dienen (lees maar).....

(Johannes 4:23, 24) 23 Maar het uur komt, en is nu, waarin de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, ja, want de Vader zoekt zulke mensen om hem te aanbidden. 24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten [hem] met geest en waarheid aanbidden.â€â€ƒ

succes en Gods zegen.

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe werkt dat? God leidt je naar Christus leidt je naar 'de ware christelijke gemeente' leidt je naar 'de ware God'?

Ben - ontopic - ook wel benieuwd hoe het met je zoektocht staat, Meisjexxx. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu mee staat. Oorspronkelijk kom ik ook uit de omgeving Rotterdam en ben daar nog regelmatig. Als ik bij familie ben, ga ik meestal naar de Liduina Basiliek in Schiedam. Dat is gewoon een fijne kerk met goed verzorgde liturgie en uitstekend (gregoriaans) koor. Mocht je nog niks gevonden hebben, kun je me altijd een berichtje sturen... :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid