Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Kreeg in ene een ingeving en heb maar besloten om deze te posten Credible.nl is een discussieforum, waar dus (logisch!) gediscussierd wordt. Discussieren kan ons dichter bij de Heer brengen maar ook verder af. Ik stel voor om als compensatie daarvoor dit topic te wijden om God te verheerlijken, te eren en te prijzen. Dus geen discussies, enkel lovende woorden voor Hem, onze liefdevolle God Plaats een gebed, een gedicht, een stukje muziek (maximaal 30 seconden ivm copyright), een songtekst... Laten we Hem loven voor alles wat Hij doet, zo kunnen we elkaar ook opbouwen! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Wow, leuk topic! Meteen als Announcement vastzetten? Voortzetting van psalm 136: Geprezen zij Gods naam, halleluja! Eeuwig duurt Zijn liefde! Hij die voor ons het grootste offer bracht! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die aan het kruis smadelijk leed! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die de moordenaar naast Hem vergaf! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die in duisternis stierf! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die ten derde dag opstond uit de dood! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die vol wijsheid de apostelen alles uitlegde! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die ze vervulde met de Heilige Geest! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die ze liet spreken in alle talen! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die Zijn Boodschap ook voor niet-joden bestemde! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die wereldwijd aanbeden wordt! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die werkt door zondaren heen! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die vergeeft zij die berouw hebben! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die Zijn Gemeente nooit in de steek laat! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die beloofde terug te komen! Eeuwig duurt Zijn liefde! Met grootse kracht en majesteit! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die het kwaad eens voorgoed zal vernietigen! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die ons eeuwig leven zal geven! Eeuwig duurt Zijn liefde! In een schitterend paradijs! Eeuwig duurt Zijn liefde! Zonder zonde en zonder kwaad! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die zijn beloften vervult! Eeuwig duurt Zijn liefde! Nu en voor altijd! Eeuwig duurt Zijn liefde! Tot in aller eeuwigheid! Eeuwig duurt Zijn liefde! Die we onze Vader mogen noemen! Eeuwig duurt Zijn liefde! Geprezen zij Gods naam, halleluja! Eeuwig duurt Zijn liefde! Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Pijn, achteloosheid, verdriet, angst. Een mens is gemaakt om niet alleen te zijn. Alleen kan zij de tegenslagen niet verwerken. Tegenslagen, heel klein maaar ook heel groot. De leegte in mij. U heeft het geschapen. Ik zocht. Bleef zoeken. Kon het niet opvullen. U bracht mij op de plek waar ik veilig was. Veilig om voor U te kiezen. Ik... koos. U vulde mij en mijn leegte. Vol van uw liefde. Soms val ik weg. Zoek ik andere wegen om gelukkig te worden. Maar dan dan kom ik uitgeput en met een gebroken hart terug bij U. Spijt van al mijn fouten, ik negeerde Uw liefde. Wilt U mij nog wel? Ik, die U zo afwees? Ik kan Uw liefde niet accepteren. Ik verdien Uw liefde niet. Maar dan spreekt U: "Mijn kind, ik heb je worstelingen gezien. Ik zie je tranen, je spijt van je fouten. Jij negeerde Mij, maar Ik heb jou nooit genegeerd. Elke stap die jij van Mij vandaan zette, kwam Ik dichterbij. Ik riep je terug, omdat Ik van je hou. Mijn genade is eindeloos. Mijn liefde is eindeloos. En zal altijd eindeloos blijven. Ik heb je geschreven: {Ik neem je zonden van je af en doet ze zo ver weg dat je het niet kunt peilen. Eigenlijk net zo ver als het oosten van het westen verwijderd is. Psalm 103:12} Hoe ver is het oosten van het westen verwijderd? Ver! Zo ver weg doe Ik jouw zonden! Ik heb ze jou vergeven, ga heen in genade. Mijn liefste kind, Ik hou van jou!" Dan kan ik niks anders meer. Niks anders meer als Hem danken. Zijn genade is mij genoeg. Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Quote: Op donderdag 26 augustus 2004 19:40:32 schreef Oogje het volgende: Wow, leuk topic! Meteen als Announcement vastzetten? Voortzetting van psalm 136: [knip] Gaaf zo'n stuk Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Mooi idee, hier een lied dat ik persoonlijk erg mooi vind als aanbiddingslied. As we lift up our hands Will You meet us here As we call on Your name Will You meet us here We have come to this place To worship You God of mercy and grace It is You We adore It is You Praises are for Only You The heavens declare It is You It is You And holy, holy is our God Almighty And holy, holy is His name alone, yeah And holy, holy is our God Almighty And holy, holy is His name alone It is You We adore It is You As we lift up our hands As we call on Your name Will you visit this place By Your mercy and grace Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Quote: Op donderdag 26 augustus 2004 19:54:16 schreef Engelientje het volgende: Mooi idee, hier een lied dat ik persoonlijk erg mooi vind als aanbiddingslied. [knip] Wow Engelientje, dat vind ik idd ook een heel mooi lied Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Glenn, een mooi stukje heb je gepost! Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Quote: Op donderdag 26 augustus 2004 20:15:29 schreef diejana het volgende: Glenn, een mooi stukje heb je gepost! Nu jij Link naar bericht Deel via andere websites
Inge 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Een lied wat voor mij alles zegt over God: Opwekking 569: Over al wat leeft! Over al wat leeft bent U de hoogste Heer Als de zon opkomt, elke morgen weer, daarom vraag ik U, Heer van zee en land neem ook mijn leven in Uw hand! Regeer in mij, met al uw kracht in mijn mooiste droom, in mijn zwartste nacht. Er is één ding dat ik U vraag: Heer regeer in mij vandaag! Laat alles wat ik zeg en alles wat ik ben als een spiegel zijn van wie u in mij bent. U bent zo veel meer dan ik verlangen kan, Heer neem mijn leven in Uw hand! Regeer in mij, met al uw kracht in mijn mooiste droom, in mijn zwartste nacht. Er is één ding dat ik U vraag: Heer regeer in mij vandaag! Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Quote: Op donderdag 26 augustus 2004 20:18:50 schreef Glenn het volgende: [...] Nu jij opwekking 609 (niet alleen de tekst maar ook de manier van zingen vind ik mooi) U bent heilig, U bent machtig, U bent waardig, eer en ontzag. Ik wil volgen, ik wil luisteren, van U houden, iedere dag. (deel mannen en vrouwen wordt tegelijk door elkaar gezongen) (mannen) Ik wil zingen en juichen in aanbidding mij buigen U de Heer aller heren U mijn God wil ik eren. Ik wil zingen en juichen in aanbidding mij buigen. U de Heer aller heren U mijn God wil ik eren. (vrouwen) U die koning bent en de hoogste Heer U de machtige kwam op aarde. Als Immanuël, God zal met ons zijn, als het lam van God zo volmaakt en rein. u die leven geeft, mij bevrijding bracht, en voor eeuwig leeft, U hebt alle macht U de alfa, omega eens zal ik U zien, U mijn meester, Messias verlosser en Vriend. (allen) U bent mijn Vredevorst en ik leef alleen voor U! (ondanks dat ieder zijn mindere tijden kent, dit lied maakt me op de een of andere manier blij en dankbaar dat ik een kind van Hem mag zijn, ookal voelt dat niet altijd zo!) Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Das een heel mooie Diana! Dat lied draait hier op het moment, in het nederlands ja. Ik was net van plan um te posten hier, omdat het zo'n geweldig lied is Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Quote: Op donderdag 26 augustus 2004 21:35:11 schreef diejana het volgende: [...] opwekking 609 (niet alleen de tekst maar ook de manier van zingen vind ik mooi) [knip] Goeie tekst is dit ja, met wat meer diepgang als sommige aanbiddingsliederen. We zingen 'm vaak, erg mooi Link naar bericht Deel via andere websites
Inge 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Moest aan het begin wennen aan de Nederlandse versie, maar nu ik m wat vaker heb gehoord is dat ook zeker 1 van mijn lievelings liederen geworden!! Zo'n mooie tekst!! Link naar bericht Deel via andere websites
JonathanV 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Hehe ik weet nog dat ik die tekst samen met anderen vertaald had naar de Engelse versie omdat ie dan toch net wat vetter klinkt Maar goed gaat natuurlijk niet in welke taal je het zingt. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 Gezang 477 1 Geest van hierboven,      leer ons geloven,      hopen, liefhebben door uw kracht!      Hemelse Vrede,      deel U nu mede      aan een wereld die U verwacht!      Wij mogen zingen      van grote dingen,      als wij ontvangen      al ons verlangen,      met Christus opgestaan. Halleluja!      Eeuwigheidsleven      zal Hij ons geven,      als wij herboren      Hem toebehoren,      die ons is voorgegaan. Halleluja!      2 Wat kan ons schaden,      wat van U scheiden,      Liefde die ons hebt liefgehad?      Niets is ten kwade,      wat wij ook lijden,      Gij houdt ons bij de hand gevat.      Gij hebt de zege      voor ons verkregen,      Gij zult op aarde      de macht aanvaarden      en onze koning zijn. Halleluja!      Gij, onze Here,      doet triomferen      die naar U heten      en in U weten,      dat wij Gods zonen zijn. Halleluja! Gezang dat mij altijd aanspreekt een van de weinige die ik graag meezing Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 De ene tekst raakt je wel, de andere niet Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 MikeDJ, Leuk lied! Doet me aan mijn kindertijd denken dat ik dat samen met mijn moeder zong als ik achterop zat! Link naar bericht Deel via andere websites
Karel 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 'Daarom, wanneer ik sterf - ik sterf echter niet meer - en als iemand mijn schedel vindt, dan moge die schedel hem nog prediken: ik heb geen ogen, en toch zie ik Hem; ik heb geen hersenen of verstand, en toch omvat ik Hem; ik heb geen lippen; en toch kus ik Hem; ik heb geen tong, en toch loof ik Hem met allen, die Zijn Naam aanroepen. ik ben een harde schedel, en toch ben ik helemaal week geworden en versmolten in Zijn liefde; ik lig hier buiten op het kerkhof, en toch ben ik binnen in het paradijs! Alle lijden is vergeten! Dat heeft Zijn grote liefde voor ons bereid, daar Hij voor ons Zijn kruis droeg en uitging naar Golgotha.' H.F. Kohlbrugge (1803 -1875) over zijn graf Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 26 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2004 MikeDJ, erg mooi lied! Ik zing het graag. Ik was bijv. op de basisschool zo knettergek om deze op te geven om om half 9 'smorgens te zingen. En de docent maar zuchten . Psl 121 uit het liedboek der Kerken vind ik ook erg mooi. Ik sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan, waar komt mijn hulp vandaan? Mijn hulp is van mijn Here, die dit alles heeft geschapen. Mijn herder zal niet slapen Uw wankle voeten zet hij vast, als gij geen uitkomst meer ziet: uw wahter sluimert niet! Zijn oog wordt door geen slaap verrast, Hij weil, als steeds voor dezen, Israëls wachter wezen. De Heer brengt al uw heil tot stand des daags en in de nacht houdt Hij voo ru de wacht. Uw schaduw aan uw rechterhand: de zon zal u niet schaden, de maan doet niets ten kwade De Heer zal u steeds gadeslaan, Hij maakt het kwade goed, Hij is het die u hoedt. Hij zal uw komen en uw gaan, wat u mag wedervaren, in eeuwigheid bewaren Deze psalm, uit de bijbel, opwekking en het liedboek spreekt mij heel erg aan. U bent mijn hulp Heer, door wie de hemel en aarde zijn ontstaan zegt opwekking 451. En zo is het [edit] Link naar bericht Deel via andere websites
Andrew 0 Geplaatst 27 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2004 Mijn favo op dit moment... Daarom zing ik (Cd: Dieper, Soul Survivor) God sprak en de hemel en de aarde Werden door zijn handen voortgebracht Hij sprak en blies leven in de mensheid En Hij toonde ons zijn grote kracht (En) daarom zing ik voor mijn Schepper Die alle dingen heeft gemaakt 'K verlang alleen zijn hart te raken Dus ik zing uit het diepste van mijn hart Jezus brengt verzoening door het kruis Waaraan Hijzelf het offer heeft volbracht Hij stierf, gaf Zijn leven voor de mensheid En Hij toont aan ons zijn grote kracht De hemel geeft U alle eer En de aarde buigt zich voor U neer De hemel geeft U alle eer En de aarde buigt zich voor U neer Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 27 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2004 Opwekking 585 - elke keer tranen in mijn ogen, als je nadenkt over de betekenis. Dat zelfde geld voor Ths Spirit. Er is een dag Er is een dag waar al wat leeft allang op wacht, een dag van blijdschap, als heel de schepping wordt bevrijd. En op die dag, dan komt de Heer en haalt zijn bruid, die rein en stralend opgaat in zijn heerliikheid. Refrein: Spoedig zullen wij Hem zien en voor altijd op Hem lijken en Jezus kennen zoals Hij is, amen! Nooit meer tranen, nooit meer pijn, want wij zullen met Hem leven in zijn nabijheid, voor altijd. Amen, amen! Er klinkt geschal, wanneer de graven opengaan en doden opstaan, voor eeuwig levend door zijn kracht. Hun aardse tent wordt nu bekleed met heerlijkheid, de dood verzwolgen, overwonnen voor altijd. (Refrein) Dus kijk omhoog en zie wat nog verborgen is, naar wat beloofd is, dat blijft in alle eeuwigheid. En als je lijdt, weet dat het maar voor even is. Als Jezus terugkomt, deel je in zijn heerlijkheid. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 27 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2004 [Dat is opwekking 586 , maar alsnog een heel mooie!] Heer, U doorgrondt en kent mij; mijn zitten en mijn staan en U kent mijn gedachten, mijn liggen en mijn gaan. De woorden van mijn mond, o Heer, die zijn voor U bekend en waar ik ook naar toe zou gaan, ik weet dat U daar bent. Heer, U bent altijd bij mij, U legt uw handen op mij en U bent voor mij en naast mij en om mij heen. Heer, U bent altijd bij mij, U legt uw handen op mij en U bent voor mij en naast mij en om mij heen, elke dag. Heer U doorgrondt en kent mij, want in de moederschoot ben ik door U geweven; U bent oneindig groot. Ik dank U voor dit wonder, Heer, dat U mijn leven kent en wat er ook gebeuren zal, dat U steeds bij mij bent. Dit is 518, ook enorm mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 27 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2004 Toeval. 518 is naast 585 mijn favoriete. Ik zong dat op de zondag dat een goede vriend belijdenis deed. Het was ook de eerste zondag nadat ik tot actief geloof gekomen was. Het is zo mooi om dat te zingen en dan ook te VOELEN dat God overal om je heen is. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2004 Gloria in excelsis Deo Et in terra pax hominibus bonae voluntatis Laudamus te, benedicimus te Adoramus te, glorificamus te Gratiam agimus tibi propter magnam gloriam tuam Domine Deus, Rex coelestis Deus Pater omnipotens Domine Fili unigenite, Jesu Christe Domine Deus, agnus Dei, Filius Patris Qui tollis peccata mundi, miserere nobis Qui tollis peccata mundi suscipe deprecationem nostram Qui sedes ad dexteram Patris, miserere nobis Quoniam tu solus Sanctus, tu solus Dominus Tu solus Altissimus, Jesu Christe Cum Sancto Spiritu in gloria Dei Patris Amen Ik denk, ik gooi er eens een sjieke, stijlvolle Latijnse lofprijzing tussendoor... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 28 augustus 2004 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2004 Laat ik ook eens een koortje er tegen aan gooien: Opwikking lied 5: Halleluja... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten