Spring naar bijdragen

nieuwe bijbelvertaling


Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe bijbelvertaling uit: de One New Man Bible.

Hij is vertaald door rev. William Morford, die van 1993 tot 1999 hebreeuws heeft geleerd van rabbi Eliezer Ben-Yehuda, kleinzoon van de Eliezer Ben-Yehuda die modern Hebreeuws de nationale taal van Israel heeft gemaakt. Indeling is net zoals bij de Torah. Hij is helaas alleen in het Engels. Heeft iemand er al iets uit gelezen?

http://onenewmanbible.com/about-the-bible

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee nog niet. Nu houd ik het doorgaans ook bij een Willibrord 95 vertaling of de NBV.

Waarom raad je deze aan?

Ik raad 'm niet aan, maar hij leek me wel interessant. Alleen heb ik geen zin om gelijk 70 dollar te betalen, dus misschien dat iemand al wat gelezen heeft. Ik hoorde dat

'Als je oog hem hindert, ruk hem uit' bijvoorbeeld destijds een uitdrukking was en niet letterlijk opgevat moet worden en dat sommige dingen daardoor anders vertaald zijn.

Maar ik heb er zelf weinig verstand van. Lees normaal de NBG en als ik wat op moet zoeken de KJV. Jammer dat deze niet gewoon op internet staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid