Spring naar bijdragen

Tekenen die de gelovigen volgen . . .


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

"6 De Maltezers verwachtten dat zijn hand zou opzwellen of dat hij plotseling dood zou neervallen. Maar toen ze na geruime tijd zagen dat hem nog steeds niets mankeerde, veranderden ze van mening en zeiden dat hij een god was."

Zoveel overtuiging hadden mensen in die tijd dus nodig om te denken dat je een God was. Als er tegenwoordig iemand word gebeten door een giftige slang en er niks gebeurt, dan zou je denken dat hij een goed immuunsysteem heeft, of de slang heeft kort daarvoor een prooi verlamd en z'n gif al verbruikt. Maar nee, 2000 jaar geleden ben je in dat geval een God. Mensen waren bijgelovig, goedgelovig, en de dromen en visioenen van deze mensen vormen de basis voor elke grote religie op aarde...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bijvoorbeeld 2 Tim 4,20 en Jak 5,14.

De teksten die je aanhaalde, zeggen niets over een adderbeet.

altijd zo jammer dat mensen krampachtig aan hun eigen denkwereld blijven vasthouden

Vooral ook jammer dat ze om verzen vragen die ze vervolgens aan hun laars lappen, terwijl er duidelijk in de Bijbel staat dat ook gelovigen ziek worden, denk bijvoorbeeld aan de godvrezende Job. Eerder schreef ik dat Eulogia zijn ideeën voorkomen uit ongeloof en zijn reactie op de verzen is een schoolvoorbeeld van wat ik daar mee bedoelde. Feit is dat Eulogia absoluut niet ALLES gelooft wat er in de Bijbel staat, terwijl hij zegt van wel en dat is wat ze God met de lippen eren noemen. Het wordt tijd dat hij zich bekeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De teksten die je aanhaalde, zeggen niets over een adderbeet.

altijd zo jammer dat mensen krampachtig aan hun eigen denkwereld blijven vasthouden

Vooral ook jammer dat ze om verzen vragen die ze vervolgens aan hun laars lappen, terwijl er duidelijk in de Bijbel staat dat ook gelovigen ziek worden, denk bijvoorbeeld aan de godvrezende Job. Eerder schreef ik dat Eulogia zijn ideeën voorkomen uit ongeloof en zijn reactie op de verzen is een schoolvoorbeeld van wat ik daar mee bedoelde. Feit is dat Eulogia absoluut niet ALLES gelooft wat er in de Bijbel staat, terwijl hij zegt van wel en dat is wat ze God met de lippen eren noemen. Het wordt tijd dat hij zich bekeerd.

of kennis maakt met de realiteit

wellicht ook laten bijten door de spin die ik vermelde

Link naar bericht
Deel via andere websites
Handelingen 28 zegt wat over een adderbeet:

5 Maar Paulus schudde zijn hand, wierp de adder in het vuur en er gebeurde niets ernstigs met hem.

sorry dat ik het zeg, maar we hebben het hier over een beet van de giftigste spin ter wereld, anno 2012.

dan kan je halaas niet meer aankomen met bidden en geloven in God, en er gebeurt niks met je.

wakker worden mensen!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

altijd zo jammer dat mensen krampachtig aan hun eigen denkwereld blijven vasthouden

Vooral ook jammer dat ze om verzen vragen die ze vervolgens aan hun laars lappen, terwijl er duidelijk in de Bijbel staat dat ook gelovigen ziek worden, denk bijvoorbeeld aan de godvrezende Job. Eerder schreef ik dat Eulogia zijn ideeën voorkomen uit ongeloof en zijn reactie op de verzen is een schoolvoorbeeld van wat ik daar mee bedoelde. Feit is dat Eulogia absoluut niet ALLES gelooft wat er in de Bijbel staat, terwijl hij zegt van wel en dat is wat ze God met de lippen eren noemen. Het wordt tijd dat hij zich bekeerd.

of kennis maakt met de realiteit

wellicht ook laten bijten door de spin die ik vermelde

Ja, maar die spinnen heb ik niet op voorraad en Eulogia zegt dan toch dat we God niet mogen verzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vooral ook jammer dat ze om verzen vragen die ze vervolgens aan hun laars lappen, terwijl er duidelijk in de Bijbel staat dat ook gelovigen ziek worden, denk bijvoorbeeld aan de godvrezende Job. Eerder schreef ik dat Eulogia zijn ideeën voorkomen uit ongeloof en zijn reactie op de verzen is een schoolvoorbeeld van wat ik daar mee bedoelde. Feit is dat Eulogia absoluut niet ALLES gelooft wat er in de Bijbel staat, terwijl hij zegt van wel en dat is wat ze God met de lippen eren noemen. Het wordt tijd dat hij zich bekeerd.

of kennis maakt met de realiteit

wellicht ook laten bijten door de spin die ik vermelde

Ja, maar die spinnen heb ik niet op voorraad en Eulogia zegt dan toch dat we God niet mogen verzoeken.

ik snap je

de discussie wordt zo een vicueuse cirkel

Link naar bericht
Deel via andere websites

of kennis maakt met de realiteit

wellicht ook laten bijten door de spin die ik vermelde

Ja, maar die spinnen heb ik niet op voorraad en Eulogia zegt dan toch dat we God niet mogen verzoeken.

ik snap je

de discussie wordt zo een vicueuse cirkel

Zeker weten. Zo iemand als Eulogia die onbewijsbare claims verkondigt op internet hoeven we eigenlijk niet eens mee in discussie te gaan, want je komt geen stap verder en hij frustreert je alleen maar.

Als ik in zijn positie zat en er zeker van was dat mijn beweringen waar zijn, dan zou ik jullie het zwijgen wel even goed hebben opgelegd door een filmpje up te loaden waarin ik een glas Spiritus opdrink. Vervolgens zou ik de corresponderende Bijbeltekst hebben opgezocht hem voor de camera omhoog hebben gehouden en misschien zelfs een spottend gebaar met mijn andere hand hebben gemaakt. Hoe dan ook, ik zou het hebben bewezen en daarom is het duidelijk dat Euligia bluft en ik noem hem een bluffer.

Laat hem maar een filmpje uploaden waarin hij geblinddoekt de A-10 oversteekt en ongeschonden de overkant bereikt indien hij niet herkenbaar wil zijn voor anderen. Ik weet zeker dat Eulogia dat niet kan en niet moet willen ook! De waarheid is dat vele gelovigen zijn gestorven, hetzij de marteldood of anderzijds, met Jezus Christus voorop. Het welvaartsevangelie wat hij verkondigt heeft absoluut geen Bijbelse gronden.

Wat Eulogia feitelijk beweert is dat zieken gezegend zijn met een klein geloof en dat mensen zoals hij lang en voorspoedig leven. Verblind als hij is door zijn ongeloof weet hij niet dat geloven in God geen garantie biedt voor een lang en gelukkig leven maar veel vaker het tegendeel. Vele profeten zijn gestorven vanwege hun boodschap en leefden alles behalve lang en gelukkig. Wat Eulogia niet begrijpt is dat zij gelauwerd zijn voor God. De betekenis hiervan is hem vreemd, want de vleselijke mens verzet zich tegen het geestelijke.

voor Eulogia

17 Laten we zien of hij gelijk heeft en afwachten wat er bij zijn dood gebeurt. 18 Als de rechtvaardige echt een zoon van God is, zal die hem toch te hulp komen en hem uit de greep van zijn vijanden redden? 19 Laten we hem aan geweld en marteling onderwerpen om zijn oprechtheid te leren kennen, laten we zijn uithoudingsvermogen op de proef stellen. 20 We zullen hem veroordelen tot een vernederende dood, want hij beweert toch dat hij gered zal worden?

21 Aldus de gedachtegang van de goddelozen. Maar ze vergissen zich, verblind als ze zijn door hun slechtheid. 22 Ze zijn niet bekend met Gods geheimen: ze verwachten niet dat vroomheid beloond wordt en geloven niet dat wie onberispelijk leeft, gelauwerd wordt. 23 God heeft de mens immers geschapen voor de eeuwigheid, als afspiegeling van zijn eigen wezen. 24 Maar de duivel heeft uit jaloezie de dood in de wereld gebracht; ieder die hem toebehoort roept de dood over zich af.

Dat je gelooft is geen garantie voor een leven zonder ziekte en tegenslag en daarom verwijs ik naar de profeten en apostelen die door God zelf werden aangesteld, want die zouden dan immers zeker in voorspoed moeten hebben geleefd? Echter is niets minder waar. De profeten zijn gedood in Jeruzalem vanwege hun geloof - wat een opmerkelijk licht werpt op vrijheid van mening - terwijl Eulogia beweert dat de gelovigen niks zal overkomen! En dan wel de mond vol hebben van Israel, terwijl de apostelen en profeten i.t.t. tot de huidige joodse gemeenschap, wettelijk geregistreerde joden waren!

Kortom, Eulogia liegt en het feit dat ieder bewijs van zijn kant uitblijft getuigt daarvan. Een ieder die leugens verdedigt en ze verkondigt als zijnde de waarheid, is een dienaar van de leugen.

'Gij zijt uit de vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit wat hem eigen is; want hij is een leugenaar, en de vader der leugen'. (Joh 8,44)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia dit, Eulogia dat, Eulogia zus, Eulogia zo..

Ken. Je ergert je klaarblijkelijk aan Eulogia. Aan je posts op dit forum te zien ben je christen (tenminste, je ziet jezelf zo. Of je het echt bent is tussen jou en God en zichtbaar door je "vruchten"). Als je daadwerkelijk denkt dat Eulogia liegt, niet bekeert is (maak ik op uit je post) etc. Zou je dan niet beter meer begaan zijn met zijn lot? Zou je hem dan niet aansporen of voor hem bidden e.d. in plaats van iemand zwart maken, uitmaken voor leugenaar e.d.? Van de atheisten in dit topic verwacht ik niet beter maar van iemand die zich christen noemt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia dit, Eulogia dat, Eulogia zus, Eulogia zo..

Ken. Je ergert je klaarblijkelijk aan Eulogia. Aan je posts op dit forum te zien ben je christen (tenminste, je ziet jezelf zo. Of je het echt bent is tussen jou en God en zichtbaar door je "vruchten"). Als je daadwerkelijk denkt dat Eulogia liegt, niet bekeert is (maak ik op uit je post) etc. Zou je dan niet beter meer begaan zijn met zijn lot? Zou je hem dan niet aansporen of voor hem bidden e.d. in plaats van iemand zwart maken, uitmaken voor leugenaar e.d.? Van de atheisten in dit topic verwacht ik niet beter maar van iemand die zich christen noemt...

geloof jij dan dat eulogia de dood van de giftigste spin ter wereld overleeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik wil schrijven nu is dat Jezus zelf ook een ketterpreek afstak tegen mensen met zekerheden, en die hij huichelaars noemde.

Dat deed Hij niet uit haat of om zwart te maken, maar omdat het op de zachte manier niet tot hen door wilde dringen, dat zij hun eigen persoonlijke wetten aan anderen wilden opleggen.

Voor nu:

Gevaarlijk is het wel om het zo te stellen, dat ik de waarheid in pacht heb.

Want wie ben ik, om te weten dat ik een betere waarheid ken en beleid?

Daarom is de term leugenaar een veel te sterke term.

Dat is iemand, die bewust onwaarheid spreekt en ik geloof niet dat hier sprake van is.

Ik spreek hier in dit verband dan liever van een volgen van een dwaalleer, omdat je op basis van de leer kunt beoordelen of iemand, die volgt of niet.

Nu is dat bij de Bijbel nogal moeilijk uit te leggen, want zoals ook in dit topic al uitkwam blijkt:

Er zijn vele uitleggingen.

Daarom kun je altijd zeggen, dat je het niet met iemand eens bent en niet zijn opvatting deelt, maar toch bij jezelf blijven.

Daarom kun je met argumenten komen voor je eigen opvatting, mits dit niet ook drogredenen zijn en je dezelfde fouten gaat maken.

Als, zoals nu, de discussie blijft door duren, zonder het luisteren naar elkaar en het in gedachten nemen van elkaars argumenten, wordt het een nondiscussie, met als enige doel het steeds weer verkondigen van de eigen mening.

:Z

Door ongeduld en het gevoel niet serieus genomen te worden door een deelnemer kan zo'n discussie dan ontaarden.

:@

Eerder schreef al iemand:

We weten nu wat ieder voor zich te melden heeft.

Ieder heeft zich geuit.

Dan is het toch duidelijk?

Als er geen nieuwe gegevens komen is in feitelijk de discussie voorbij.

Maar hebben we elkaar wel beter leren kennen.

:D

Goed voor een volgende keer om te leren of het zin heeft met iemand in discussie te gaan of alleen maar je eigen mening te zeggen, met een argument te komen en verder te zwijgen als de discussie weer dreigt te ontaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Van de atheisten in dit topic verwacht ik niet beter maar van iemand die zich christen noemt...

Hoezo, is het moraal van christenen hoogstaander?

Omdat "echte" atheisten geen "moraal" hebben. Als iemand "echt" atheist is, zou diegene net zo leven zoals Nietsche; mensen zijn parasieten. Er zijn dus geen regels/geen moraal. Het hangt allemaal samen met cultuur en wat mensen zelf als goed/fout bestempelen.

Daarom is het ook onzin wanneer iemand die beweert atheist te zijn, christenen veroordeeld op bijv. hun homo- en abortus standpunten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik wil schrijven nu is dat Jezus zelf ook een ketterpreek afstak tegen mensen met zekerheden, en die hij huichelaars noemde.

Dat deed Hij niet uit haat of om zwart te maken, maar omdat het op de zachte manier niet tot hen door wilde dringen, dat zij hun eigen persoonlijke wetten aan anderen wilden opleggen.

Voor nu:

Gevaarlijk is het wel om het zo te stellen, dat ik de waarheid in pacht heb.

Want wie ben ik, om te weten dat ik een betere waarheid ken en beleid?

Daarom is de term leugenaar een veel te sterke term.

Dat is iemand, die bewust onwaarheid spreekt en ik geloof niet dat hier sprake van is.

Ik spreek hier in dit verband dan liever van een volgen van een dwaalleer, omdat je op basis van de leer kunt beoordelen of iemand, die volgt of niet.

Nu is dat bij de Bijbel nogal moeilijk uit te leggen, want zoals ook in dit topic al uitkwam blijkt:

Er zijn vele uitleggingen.

Daarom kun je altijd zeggen, dat je het niet met iemand eens bent en niet zijn opvatting deelt, maar toch bij jezelf blijven.

Daarom kun je met argumenten komen voor je eigen opvatting, mits dit niet ook drogredenen zijn en je dezelfde fouten gaat maken.

Als, zoals nu, de discussie blijft door duren, zonder het luisteren naar elkaar en het in gedachten nemen van elkaars argumenten, wordt het een nondiscussie, met als enige doel het steeds weer verkondigen van de eigen mening.

:Z

Door ongeduld en het gevoel niet serieus genomen te worden door een deelnemer kan zo'n discussie dan ontaarden.

:@

Eerder schreef al iemand:

We weten nu wat ieder voor zich te melden heeft.

Ieder heeft zich geuit.

Dan is het toch duidelijk?

Als er geen nieuwe gegevens komen is in feitelijk de discussie voorbij.

Maar hebben we elkaar wel beter leren kennen.

:D

Goed voor een volgende keer om te leren of het zin heeft met iemand in discussie te gaan of alleen maar je eigen mening te zeggen, met een argument te komen en verder te zwijgen als de discussie weer dreigt te ontaarden.

Juist, maar Jezus sprak hier tegen Farizeen. Dit zijn "wetsverkrachters". Mensen die niet liefhebben, niet in Jezus wilden geloven en hun eigen wetten oftewel eigen beeld van God maakten en dachten dat ze de hemel zo zelf konden verdienen.

Jezus kon dit zeggen omdat Hij hun hart kon zien, dus precies wist hoe zij dachten, en Hij was zelf zonder zonden. Hij mocht dus "de eerste steen werpen" en "de splinter uit andermans oog halen". Wij kunnen best iemand vermanen mits het vanuit liefde is voor die persoon.

Of ik het er mee eens ben of niet, ik zie in Eulogia iemand die in God geloofd en dat blijkbaar met de volle overgave kan doen in het feit dat God voorziet. Mensen kunnen aantonen dat dit misschien niet Bijbels is met een paar teksten, hij kan aantonen dat het wel Bijbels is met een paar teksten. Ik kan aantonen dat de hatelijke posts van hierboven niet Bijbels zijn met een paar teksten, diegene kan misschien weer aantonen dat het wel Bijbels is etc etc.

Feit is dat mensen hier voornamelijk hun eigen standpunten aan het verdedigen zijn. De atheisten die hier actief zijn zitten hier ook niet met een open visie maar klampen ook alleen maar vast aan hun eigen ideeen. Bijna elk topic loopt uit op bashen wanneer je je niet aan de ronduit geaccepteerde middenweg die er bestaat tussen protestanten, katholieken en atheisten.

Moeten wij die in Jezus zijn niet juist elkaar bemoedigen? De wereld is al gek genoeg en wordt met de dag hatelijker en wettelozer. Het duurt niet lang meer voordat gelovigen helemaal geen rechten en vrijheid meer hebben. Moeten we niet met z'n allen op zoek naar de nauwe poort in plaats van elkaar onderuit schoppen en discussieren over onzin als "wat kijk jij vandaag op tv?".

Wat mij opvalt is dat het forum steeds hatelijker wordt en ik vind het daarom ook echt niet gek dat zoveel van de bekende namen maar ook nieuwelingen die oprecht op zoek waren zijn vertrokken.

Ik weet dat er mensen zijn die denken, wat loopt hij te schreeuwen, hij post hier amper. Klopt, heb je gelijk in. Maar de serieuze topics die naar mijn mening echt wat te maken hebben met het koninkrijk van God, worden amper bekeken. Het is drukker in de "welke vorm had jouw drol vandaag?" topics.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

8 De liefde zal nooit vergaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De teksten die je aanhaalde, zeggen niets over een adderbeet.

altijd zo jammer dat mensen krampachtig aan hun eigen denkwereld blijven vasthouden

Vooral ook jammer dat ze om verzen vragen die ze vervolgens aan hun laars lappen, terwijl er duidelijk in de Bijbel staat dat ook gelovigen ziek worden, denk bijvoorbeeld aan de godvrezende Job. Eerder schreef ik dat Eulogia zijn ideeën voorkomen uit ongeloof en zijn reactie op de verzen is een schoolvoorbeeld van wat ik daar mee bedoelde. Feit is dat Eulogia absoluut niet ALLES gelooft wat er in de Bijbel staat, terwijl hij zegt van wel en dat is wat ze God met de lippen eren noemen. Het wordt tijd dat hij zich bekeerd.

Gaat het in dit topic dan over ziekten? Start dan een nieuw topic over ziekten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie heeft het over onsterfelijkheid? Ik ben inderdaad onsterfelijk, wat betreft mijn geest, maar mij lichaam zal ik een keer afleggen in ruil voor een onsterfelijk lichaam. Daarnaast vind ik je post niet echt respectvol.

Bepaal jij zelf waar je terecht komt na de dood? Als ik je zo bezig zie op het forum met het bashen van mensen die diepgelovige familieleden aan vreselijke ziekten verloren hebben dan waag ik nogal te betwijfelen of je zo zeker kunt zijn van je bestemming. Of het bashen van homoseksuelen, door te vertellen dat ze kunnen genezen door maar even genoeg te bidden. Je oordeelt en veroordeelt dat het een lieve lust is en je plaats jezelf nogal in het middelpunt van het universum door jezelf heilig te verklaren als zeer goed onwrikbaar christen. Een beetje minder zelfverheerlijking zou je goed staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia dit, Eulogia dat, Eulogia zus, Eulogia zo..

Ken. Je ergert je klaarblijkelijk aan Eulogia. Aan je posts op dit forum te zien ben je christen (tenminste, je ziet jezelf zo. Of je het echt bent is tussen jou en God en zichtbaar door je "vruchten"). Als je daadwerkelijk denkt dat Eulogia liegt, niet bekeert is (maak ik op uit je post) etc. Zou je dan niet beter meer begaan zijn met zijn lot? Zou je hem dan niet aansporen of voor hem bidden e.d. in plaats van iemand zwart maken, uitmaken voor leugenaar e.d.? Van de atheisten in dit topic verwacht ik niet beter maar van iemand die zich christen noemt...

Jezus noemde de joden die niet geloofden ook leugenaars (Joh 8,44) en ik denk dat zij zichzelf net als Eulogia als zeer vroom beschouwden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid