Spring naar bijdragen

Tekenen die de gelovigen volgen . . .


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Bepaal jij zelf waar je terecht komt na de dood? Als ik je zo bezig zie op het forum met het bashen van mensen die diepgelovige familieleden aan vreselijke ziekten verloren hebben dan waag ik nogal te betwijfelen of je zo zeker kunt zijn van je bestemming. Of het bashen van homoseksuelen, door te vertellen dat ze kunnen genezen door maar even genoeg te bidden. Je oordeelt en veroordeelt dat het een lieve lust is en je plaats jezelf nogal in het middelpunt van het universum door jezelf heilig te verklaren als zeer goed onwrikbaar christen. Een beetje minder zelfverheerlijking zou je goed staan.

Ik bepaal zelf waar ik terecht kom na de dood. Ik heb daarnaast nog nooit iemand gebashed. Ik heb nog nooit beweerd dat homoseksuelen kunnen genezen door genoeg te bidden. Ik zie mijzelf als zeer nederig en verklaar mezelf niet heilig. Ik heb mezelf nog nooit verheerlijkt. Ik verheerlijk alleen Jezus Christus.

Je bepaalt helemaal niet zelf waar je terecht komt na de dood. Je basht mensen als je zegt dat genezing voor iedereen weggelegd is, daarmee zeg je namelijk ook dat mensen die niet genezen iets fout doen, hoe vroom ze ook zijn. En daarmee doe je mensen enorm veel pijn. [...] Je gaat er extreem prat op dat je een devoot christen bent dat klinkt door in al je post, 99% gelovig, 100% gelovig etc..

Iemand bepaalt wel zelf waar hij/zij terechtkomt na de dood.

Ik bash niemand als ik zeg dat genezing voor iedereen is weggelegd.

Ik zeg niet dat 'mensen die niet genezen iets fout doen.'

Ik ga daarnaast nergens prat op. Ik ben een heel nederige christen en cijfer mezelf weg voor Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Misschien kan ik proberen uit te leggen waar Quest en Enola Gay vandaan komen. Als je bijvoorbeeld beweert dat:

God zo nu en dan een wonder verricht door iemand te genezen, dan betekent dat indirect ook dat dat in veel meer gevallen dus niet gebeurt, en dat God die mensen dus links lijkt te laten liggen. Dat is niet wat je zegt/bedoelt, maar dat is een gevolg van die uitspraak die op die manier doorgetrokken kan worden.

Als jij dus zegt dat iedereen kan genezen als ze met God/Jezus zijn, dan concluderen anderen dat de mensen die niet genezen dus niet met God/Jezus waren. Het feit is namelijk dat er erg veel christenen zijn overleden aan ziekten en rampen. Als jij zegt dat jou dat nooit kan gebeuren omdat je in God gelooft, dan zeg je dus eigenlijk dat de mensen die wel zijn overleden dus niet op dezelfde/juiste manier in God geloofden zoals jij dat doet. Als ze dat namelijk wel deden, dan had er volgens jou dus niks met ze kunnen gebeuren. Maar er gebeurde wel degelijk iets. Veel christenen, zoals jij, worden ziek en gaan vroegtijdig dood. Het feit dat jij denkt dat dat jou niet kan overkomen is dan indirect een klap in het gezicht van veel christenen die geliefden hebben verloren/ziek zijn. "Waarom zou God jou sparen, en mij niet?" "Wat maakt jou zo speciaal dat jij niet ziek kan worden, maar mijn christelijke moeder die al 20 jaar tegen kanker vecht wel?" "We geloven allebei in dezelfde God, waarom is mijn christelijke vader doodgeschoten bij een overval, en zou dat jou nooit kunnen overkomen?". "Waarom zou God jou beschermen, maar niet mijn oom die op het vliegtuig zat die het WTC doorboordde?".

Steeds als jij zegt dat dat jou nooit zou kunnen gebeuren omdat je op God vertrouwt, dan zeg je dus indirect ook dat de mensen die die dingen wel zijn overkomen niet op jouw manier (blijkbaar de juiste manier) op God vertrouwden. Zo ook jouw uitspraak in het zelfmoord topic. Als jij dus zegt dat mensen die zelfmoord plegen zonder Jezus geen andere uitweg meer zagen, dan zeg je dus ook dat iedereen die zelfmoord pleegt zonder Jezus was, en dat kan men nog iets verder doortrekken; want niemand komt tot de vader dan door Jezus, dus met die uitspraak heb je indirect beweerd dat niemand die zelfmoord pleegt in de hemel zou komen. Dat bedoel je misschien niet zo, maar dat is waar die uitspraak uiteindelijk op neerkomt. Maar goed, misschien heb je die vaardigheden wat betreft het doordenken van uitspraken en de gevolgen ervan nog niet helemaal onder de knie. Het feit dat jij dus echt denkt dat je niks kan overkomen laat toch wel zien dat je flink wat wereldse kennis lijkt te missen. Maarja, ik kan het je niet langer kwalijk nemen. Misschien ben je zo opgevoed, of heb je je laten hersenspoelen door een rare sekte gemeente of wat dan ook, maar het is nu gewoon een kwestie van tijd en wachten tot je wel degelijk iets overkomt. Pas dan zal je zien dat niemand 100% beschermd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees de post van MasterJapie aandachtig Eulogia. Je kunt kiezen als een spookrijder tegen het verkeer in blijven rijden en links en rechts veel leed veroorzaken en stug blijven volhouden dat jij de enige bent die het juist heeft. Of je kunt omkeren en proberen te begrijpen waarom al die anderen met elkaar naar hun eindbestemming reizen, in plaats van elkaar frontaal aan te rijden en te kwetsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Omdat "echte" atheisten geen "moraal" hebben.

Wat zegt het over je moraal als je het aanvaardbaar vindt dat het wezen dat je aanbidt, anderen eeuwig martelt?

Martelen doet de duivel, de god van deze wereld. Volg die dus maar liever niet. Zich laten martelen en de hel ingaan, zodat niemand er meer inhoeft als ze dat simpel willen accepteren, heeft mijn God gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat "echte" atheisten geen "moraal" hebben.

Wat zegt het over je moraal als je het aanvaardbaar vindt dat het wezen dat je aanbidt, anderen eeuwig martelt?

Martelen doet de duivel, de god van deze wereld. Volg die dus maar liever niet. Zich laten martelen en de hel ingaan, zodat niemand er meer inhoeft als ze dat simpel willen accepteren, heeft mijn God gedaan.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid