Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Divorce rates among conservative Christians were significantly higher than for other faith groups, and much higher than Atheists and Agnostics experience.

George Barna, president and founder of Barna Research Group, commented:

"While it may be alarming to discover that born again Christians are more likely than others to experience a divorce, that pattern has been in place for quite some time. Even more disturbing, perhaps, is that when those individuals experience a divorce many of them feel their community of faith provides rejection rather than support and healing. But the research also raises questions regarding the effectiveness of how churches minister to families. The ultimate responsibility for a marriage belongs to the husband and wife, but the high incidence of divorce within the Christian community challenges the idea that churches provide truly practical and life-changing support for marriages."

http://www.religioustolerance.org/chr_dira.htm

Christenen (in de USA, ik weet niet hoe dat hier ligt) scheiden meer dan atheisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me logisch. Als dat anders zou zijn, zou het me eerder verbazen. Christenen zullen daar ook veel eerder en sneller trouwen, in plaats van samenwonen of met elkaar naar bed gaan (of het is stiekem).. dus dan zullen ze ook eerder scheiden. Zeker als je die stap zo overhaast maakt en niet de tijd er voor neemt.

Trouwens, geef ff een vertaling of samenvatting ervan, ze zijn hier op het forum niet zo dol op onvertaalde engelse teksten. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je toch een vertaling maakt houdt er dan rekening mee dat born again christians maar een bepaalde sub-categorie is welke niet de doorsnee Amerikaanse christen is. Buiten dat heb ik nog nooit van Barna Research Group gehoord dus hoe betrouwbaar die bron is kun je je ook afvragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Trouwens, geef ff een vertaling of samenvatting ervan, ze zijn hier op het forum niet zo dol op onvertaalde engelse teksten. ;)

Een vertaling van het artikel?

Ik ben al zestig jaar van school en heb nauwelijks engels gehad, toch kan ik het lezen, ik mag toch veronderstellen dat de 'jeugd van tegenwoordig' engels beter machtig is?

Mocht dit inderdaad een probleem zijn kunnen de mods het draadje wat mij betreft sluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld zoiets:

Het is al een tijd zo dat 'Born agian christians' (“wedergeboren christenenâ€) in de Verenigde Staten vaker scheiden dan de overige Amerikanen. Degene met zo'n scheiding ervaren vooral afwijzing in hun gemeenschap in plaats van steun. Het onderzoek richt zich op oa. de vraag in hoeverre de hulp die de kerk dergelijke gezinnen biedt wel effectief genoeg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijvoorbeeld zoiets:

Het is al een tijd zo dat 'Born agian christians' (“wedergeboren christenenâ€) in de Verenigde Staten vaker scheiden dan de overige Amerikanen. Degene met zo'n scheiding ervaren vooral afwijzing in hun gemeenschap in plaats van steun. Het onderzoek richt zich op oa. de vraag in hoeverre de hulp die de kerk dergelijke gezinnen biedt wel effectief genoeg is.

|P Dank je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat schokkerend overkomen wat ik nu ga schrijven. 30 jaar geleden waren er onder katholieken vrouwen 60% die abortus pleegden , dit in tegenstelling tot niet-katholieken, waar het percentage maar 50% bedraagt. En abortus staat ervoor bekend om heel veel negatieve effecten met zich mee te brengen. Abortus binnen een koppel, zorgt ervoor dat dit koppel maar 25% de kans heeft om samen gehuwd te blijven. Interessant is om ook de evolutie te bekijken van echtscheidingspercentages nadat abotus in een land gelegaliseerd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je de cijfers voor de BaC zondermeer door kunt zetten voor de andere religieuzen.

Ook in de VS is het percentage religieuzen in het gevang hoger dan dat van de atheïsten afgezet tegen de grote vd bevolkingsgroep.

Dan kan twee dingen betekenen, Atheïsten zijn eerlijker, of atheïsten zijn slimmer waardoor ze minder gepakt worden.

Aan U de keus. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, dat laatste klinkt als een seculier welvaardsevangelie. ;)

Maar daar zit hem wel de link, de koppeling tussen sociale omstandigheden en criminaliteit.

Overigens neem ik dat soort informatie wel met een korreltje zout. Iemand die in feite niets meer iets met het geloof doet zal zich daar nog steeds wel christen blijven noemen. En zeker in de gevangenis heeft dat nog wel zekere voordelen ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid