Spring naar bijdragen

Stichting deelt 20.000 Metalbijbels uit


Aanbevolen berichten

metalbijbel200.jpgStichting Reck uit Ede wil deze zomer samen met andere christelijke organisaties 20.000 Metalbijbels uitdelen op Wacken Open Air. Dit is het grootste Metalfestival van Europa. Jaïr Sagström van Reck: "Deze zomer gaan weer mensen vanuit Nederland naar Wacken om daar Bijbels uit te delen. Samen met zestig andere christenen uit heel Europa wordt het verhaal over Jezus daar verkondigd."

Wacken Open Air bestaat sinds 1990. Er komen tienduizenden bezoekers naar toe. Het festival is dit jaar van 2 tot en met 4 augustus. Stichting Reck wil jongeren helpen hun talenten in te zetten om 'het Koninkrijk van God op een relevante manier bekend te maken, in de breedste zin van het woord'. De organisatie deelde in Nederland ook Bijbels uit bij een concert van Iron Maiden.

Bron: Friesch Dagblad
Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

evangelisatie bij muziek evenementen is onderhand een welbekend [ergerlijk] fenomeen.

stel je eens voor dat ook Moslims daar 20.000 [Metal]Korans gaan uitdelen...

zou me een mooie boel worden. -O-

mensen komen naar dergelijke evenementen voor de muziek en om daarvan te genieten, niet om lastig gevallen te worden door christelijke organisaties ; dan gaan ze wel naar de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat voor een mensen gaan dit eigenlijk doen?

Mensen in pak en die er echt uitzien als predanktje?

Of mede-metalheads die in de menigte staan?

Ik denk dat het heel wat lef vraaagt. :)

Beide want niet alle liefhebbers van metal zien er hetzelfde uit!

Maar ik heb er wel wat mee, bovendien dringen ze niks op ze gaan met een standje staan

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat het heel wat lef vraaagt. :)

Waar baseer je dat op? Een goede vriend van mij is fan van dergelijke muziek, maar één van de liefste persoonlijkheden die ik ken? Geen bewijs dat het niet zo zou zijn, meer een aanbieding ter overdenking (P)

Link naar bericht
Deel via andere websites
evangelisatie bij muziek evenementen is onderhand een welbekend [ergerlijk] fenomeen.

stel je eens voor dat ook Moslims daar 20.000 [Metal]Korans gaan uitdelen...

zou me een mooie boel worden. -O-

En dan nog maoïsten die op hetzelfde festival 20.000 exemplaren van het (metal) rode boekje uitdelen. Dan het rode kruis nog dat net als 20 andere goede doelen gaat flyeren om leden te werven enz enz.

Dat zou idd de sfeer op zo'n festival grondig verzieken. En niet alleen op zo'n festival. Ik merk het ook in de stad wanneer de zoveelste student met bijbaan op mij af komt stappen terwijl ik gewoon even van winkel naar winkel loop en mij op de meest originele manier geld wil aftroggelen. Nee ik geef niet om x of y in land z en wat mij betreft moet de pandabeer het maar uit zichzelf redden en anders is het beest overbodig. Dus u betaald graag teveel voor uw energie? JA!

Het komt mij de strot uit alle bedelaars aan de deur of op straat.

Dus nee, ook Bijbels over een publiek uitstorten is niet mijn idee van handige evangelisatie. Is er eigenlijk wel eens gekeken naar daadwerkelijke opbrengsten van zoiets, behalve het feel good gehalte van de vrijwilligers die het doen?

mensen komen naar dergelijke evenementen voor de muziek en om daarvan te genieten, niet om lastig gevallen te worden door christelijke organisaties ; dan gaan ze wel naar de kerk.

Juist of zoeken ze het op via internet of ze komen er via kennissen mee in aanraking.

Potjandriedubbeltjes en ik het wederom weer eens met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat het heel wat lef vraaagt. :)

Waar baseer je dat op? Een goede vriend van mij is fan van dergelijke muziek, maar één van de liefste persoonlijkheden die ik ken? Geen bewijs dat het niet zo zou zijn, meer een aanbieding ter overdenking (P)

Ik bedoel helemaal niet dat het enge mensen zeijn!

Ik ben het zelf (minibeetje) al mijn vrienden zijn het.

Ik heb rondgehuppeld op GMM (graspop meteal meeting) en het zijn de aardigste mensen inderdaad.

Maar met lef vragen bedoel ik om het op festivals te gaan verkondigen.

Het is al zo eng gewoon op straat, wat dan op festivals?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid