Spring naar bijdragen

Christendom en de Natuur stelling Vier


Aanbevolen berichten

Beste bezoeker,

Graag wil ik je de komende weken een aantal stellingen voorleggen over het christendom en de natuur. Jouw reactie zal gebruikt worden voor mijn afstudeeronderzoek. Mocht je dus wel willen reageren maar niet willen dat de onderzoeksresultaten gebruikt worden, vermeld dit dan bij je reactie. Ik hoop dat mijn stellingen prikkelend genoeg zijn voor veel reacties.

De stelling voor deze week luidt als volgt:

Er wordt in de kerk te weinig aandacht besteed aan een christelijke, ecologische verantwoorde manier van leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt erg aan welke kerk, de gereformeerd (synodale)kerk in mijn woonplaats was de eerste die begon met aandacht voor scheiden van afval,op de fiets i.p.v met de auto naar de kerk.

In de preken is ook veel aandacht voor hoe we met de natuur omgaan, rentmeesterschap.

In het verlengde;

De start van de wereldwinkel begon daar,van Amnesty, modeshows van eerlijke kleding. Stoffen werden rechtstreeks gekocht via een ontwikkelingswerker die lid was van de gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt in de kerk te weinig aandacht besteed aan een christelijke, ecologische verantwoorde manier van leven.

Misschien moeten we meer aandacht besteden aan het rentmeesterschap, maar de stelling werpt direct de vraag op: Wat is een ecologosiche manier van leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid