Spring naar bijdragen

Pedofielen en pedoseksuelen: ook maar mensen?


Aanbevolen berichten

Inderdaad een prijzenswaardig initiatief. Goed dat de EO zo radicaal is om ondanks alle negatieve kritiek de uitzending toch door te laten gaan. Het is goed voor de beeldvorming om te laten zien dat niet alle pedofielen kindermisbruikers zijn.

Is het radicaliteit zoals door christenen dat wel eens positief beschouwd wordt? Was het radicaal van BNN om een grote donorenshow door te laten gaan of wat te denken van hun taboedoorbrekende spuiten en slikken, was het radicaal van Wilders om zijn Fitna film te maken en was het radicaal van RTL om een een programma dat helpt bij scheidingen uit te zenden?

Net als Manuel voelde ik ook walging toen die man vertelde dat hij op jongetjes van acht jaar viel. Bij mij kwam ook meteen het vaderlijke bescherm oerinstinct naar boven. De man zegt dan wel dat hij niets met zijn seksuele gevoelens gaat doen, toch vertrouw ik hem voor geen meter.

Niet geheel onterecht natuurlijk. De man heeft een bepaalde drang waarvoor hij psychische hulp goed kan gebruiken.

Het is inderdaad waar dat Jezus zegt dat we vijanden juist moeten liefhebben. Er zijn geen uitzondering. Jezus ging zelf ook om met de tweederangsburgers uit zijn tijd en hij zal ook veel kritiek hebben gekregen. Maar hij veroordeelde ze niet en had ze zelfs lief.

Juist doordat je ze lief hebt gun je ze psychische hulp voordat ze de fout ingaan. Daarnaast een omgangsverbod mbt kinderen om bepaalde situaties te voorkomen. Gaan ze daadwerkelijk in de fout dan gun ik ze uit naastenliefde een veilige cel waarin ze hun (lange) straf mogen uitzitten en vergiffenis kunnen vragen.

Dat liefhebben zal mij maar moeilijk lukken, hoogstens weet ik nu dat er ook pedofielen zijn die geen kwade zin zeggen te hebben. Zeggen te hebben, want ik vertrouw hem niet volledig. "Seksuele gevoelens" en "kinderen" zal altijd blijven botsen.

Maar wist je dat dan nog niet? En wat maakte deze uitzending dan zo radicaal? Is algemene informatie betreffende dit oderwerp op Wikipedia dan ook radicaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb
Is het radicaliteit zoals door christenen dat wel eens positief beschouwd wordt? Was het radicaal van BNN om een grote donorenshow door te laten gaan of wat te denken van hun taboedoorbrekende spuiten en slikken, was het radicaal van Wilders om zijn Fitna film te maken en was het radicaal van RTL om een een programma dat helpt bij scheidingen uit te zenden?

Het gaat mij om de radicaliteit die door christenen weleens als positief wordt beschouwd inderdaad. Radicaal, omdat men als het ware de grenzen van naastenliefde wil opzoeken, terwijl dit volgens Jezus grenzeloos moet zijn. De andere voorbeelden laat ik buiten beschouwing, omdat het mij puur om het christelijke gaat.

Juist doordat je ze lief hebt gun je ze psychische hulp voordat ze de fout ingaan. Daarnaast een omgangsverbod mbt kinderen om bepaalde situaties te voorkomen. Gaan ze daadwerkelijk in de fout dan gun ik ze uit naastenliefde een veilige cel waarin ze hun (lange) straf mogen uitzitten en vergiffenis kunnen vragen.

Inderdaad, volledig mee eens.

Maar wist je dat dan nog niet? En wat maakte deze uitzending dan zo radicaal? Is algemene informatie betreffende dit onderwerp op Wikipedia dan ook radicaal?

Er zullen vast wel meer pedofielen zijn die geen kinderen misbruiken, maar dat beeld had ik via de media nog niet gezien. De uitzending vond ik radicaal, omdat de EO het menselijk gezicht van deze pedofiel toonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vond het ook opvallend dat al het negatieve dat de kranten over pedofilie spraken hem koud liet.

Hij kwam op mij wel erg resoluut over dat hij zijn pedofiele gedachten niet in praktijk wil brengen.

Ik vind het prijzenswaardig dat dit wordt uitgezonden. Wat mij wel opviel is dat de mensen die Manuel op straat vroeg allemaal ja je mag het misschien niet zeggen lage iq types waren.

Die denken gelijk als pedofilie te sprake komt aan seks. Eigenlijk best wel krom

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel respect voor de jongens in deze aflevering, voor allebei! De jongen die pedofiel is, ik hoop dat hij de kracht vindt om op deze moedige en goede weg door te gaan. Ik zou mijn kinderen niet aan hem toevertrouwen, maar dan vooral om het hem niet moeilijk te maken. De jongen die slachtoffer is, daar hoop ik voor dat hij het een plek kan geven. Ik vind het knap dat ze hun verhaal hebben durven doen.

Vond het ook opvallend dat al het negatieve dat de kranten over pedofilie spraken hem koud liet.

Ik vond het ook opvallend. Dikke huid gekweekt, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid