Spring naar bijdragen

Waar ligt jouw grens?


Aanbevolen berichten

Wie niet voor Hem is...

100% mee eens.

Ik ben zelf van mening dat een christen helemaal geen tv zou moeten hebben. Waarom niet?

Mensen denken wel dat ze zelf bepalen of ze ergens door beinvloed worden maar zo werkt dat natuurlijk niet. Ook zijn mensen niet bepaald goed in onderscheid maken tussen dingen welke wel of niet door de beugel zouden kunnen.

Simpel voorbeeld. Vroeger was het schokkend wanneer er een bloot been van een vrouw te zien was op het beeld. Nu kijken we naar Harry potter, geweld, seks en vloeken alsof het niet zo geeft. Leg naast de Bijbel en kijk hoe God denkt over Occulte tovenarij, geweld, ijdel gebruiken van Zijn naam etc.

Vroeger was de verkoopleus voor de tv: Met de televisie haal je de wereld in huis!

Dat moet je toch al aan het denken zetten?

Dan zou een christen ook geen internet moeten hebben. Enig idee wat daar allemaal op staat? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okey ik zit dit vol verbazing te lezen.

Er zit echt GEEN verschil tussen tv en internet wat betreft de invloed die je zelf hebt op wat je ziet. Als ik een tv programma niet fijn vindt, zap ik weg. Als ik een site tegenkom die me niet aanstaat, browse ik ergens anders heen.

Ik geloof niet dat het Gods bedoeling is dat we in een soort kramp leven omdat we bijna niets mogen omdat het anti-christelijk zou zijn. God is per definitie een God van grijstinten. (denk bijvoorbeeld aan de overspelige vrouw, die eigenlijk gestenigd moest worden) Er is absoluut fout, maar dat heb je als christen zelf ook wel door. Maar ik geloof niet dat het Gods bedoeling is dat we ons afsluiten van alles wat mogelijk fout zou kunnen zijn. We zijn niet ván de wereld, maar we staan wel ín de wereld.

Met muziek let ik op wat het met mij doet. Er is muziek waar ik onrustig/somber/etc van word, dat luister ik dus niet, want dat voelt niet goed. Onderscheid der geesten noemt de bijbel dat. Maar niet alle muziek van niet-christenen is per definitie fout. (zo ongeveer ben ik wel opgevoed, dus ik luisterde alleen maar opwekking en Elly en Rikkert als kind..)

Oh en ik kijk graag naar Pauw en Witteman :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

100% mee eens Mieke! Als je als christen geen TV wilt hebben is er geen reden om wel internet te hebben. Zelf heb ik overigens geen TV omdat het me niet zo aanspreekt en ik weet dat ik anders er te veel voor zit (kijk wel bij m'n huisgenoot). Ik herken je standpunt wat betreft muziek, metal spreekt me bijv. überhaupt niet echt aan, hoewel er wel christelijke varianten zijn. Sommige muziek moet je overigens leren waarderen, zoals Messiaen bijvoorbeeld (heb ik me laten vertellen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op aanraden van een collega, die mij het boek in de handen had gedrukt, ben ik het boek 'Davinci Code' van Daniel Brown beginnen lezen. Gewoon omdat ik nieuwsgierig was. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik maar een paar bladzijden ben verder geraakt. Voor mij is een boek altijd een afspiegeling van de ziel van de auteur, met name de manier waarop het geschreven is en toont alles wat niet goed gaat met de ziel van de auteur. Ik vond het boek zo negatief geschreven dat ik zelf aanvoelde dat dit boek niet geschreven kon zijn door iemand die door God verlicht was geweest. Ik wou er dan ook verder geen energie in steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vond het boek wel leuk geschreven. De film is echter bar en bar slecht.

Heb je je dan niet gestoord aan het complotachtige denken van Brown? Ik wel namelijk. Niet zozeer om het complot wat wordt gesuggereerd, maar om de houding die er achter steekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vond het boek wel leuk geschreven. De film is echter bar en bar slecht.

Heb je je dan niet gestoord aan het complotachtige denken van Brown? Ik wel namelijk. Niet zozeer om het complot wat wordt gesuggereerd, maar om de houding die er achter steekt.

Het is al een behoorlijk lange tijd geleden dat ik het gelezen heb (in de tijd dat het hot was). Maar dat staat me niet bij. Ik vond het wel een spannend boek. Ik heb het nooit gelezen als een realistisch boek, maar als een soort van modern sprookje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om een voorbeeld te geven van dat ik vooral mijn gevoel volg in dingen: ik kijk geen harry potter, want de sfeer die ik gemerkt heb aan de drie minuten dat ik het bij anderen meekeek of dingen zat op tv voelde niet goed. Waarmee ik niet wil zeggen dat christenen geen harry potter mogen kijken. Ik heb ook christelijke vrienden die er geen problemen mee hebben, en dat moeten ze zelf weten. Het voelt voor mij niet goed, dus ik doe dat niet.

De Da Vinci Code heb ik wel gezien, maar het boek niet gelezen. Ik kan me voorstellen dat de sfeer in het boek niet fijn is, ik heb de film gekeken omdat ik vond dat ik met al die commotie toch op zn minst moest weten waar het over ging, omdat mensen er wel naar vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid