Spring naar bijdragen

Uiterlijk en Image


Aanbevolen berichten

Ik denk dat christenen leren dat je uiterlijk netjes moet zijn. Dus: verzorgd, gepast (geen diepe decolleté's en/of naveltruitjes). Maar verder zijn er bij ons geen keiharde regels over.

Ik denk dat het in onze tijd het knap lastig is om nog ongepast op straat rond te lopen of je zo te kleden dat mensen werkelijk aanstoot aan je nemen.

Daarentegen is het denk ik ook best subjectief. Een overhemd dragen wordt gezien als nette kleding in een casual setting, terwijl in bepaalde kleding etiquetes het zoiets is als in je ondergoed rondlopen. Het zelfde met mensen die het ongepast vinden geen stropdas te dragen. Of bijvoorbeeld je scheren.

Ik denk zelf dat het commentaar in het NT ook wel gericht is op te voorkomen dat men enerzijds mensen vanuit een verkeerde gedachte het lichaam maar verzaken, omdat het geestelijke telt. En anderzijds ook dat men zich afkeert van de conventies van de samenleving en zich sektarisch daarin opstellen. 'We zijn niet van de wereld, en dat laten we ze ook merken' idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid