Spring naar bijdragen

Undercover in Nederland over Different


Aanbevolen berichten

Wat vonden jullie van deze uitzending? Er werd aangetoond dat er christenen zijn die zeggen dat homoseksualiteit te genezen valt! En homoseksualiteit zou volgens dit programma een geaardheid zijn.

In 1 Kor 6 vers elf staat: Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Zou daar dus dan een voetnoot van Alberto Stegeman in de Bijbel moeten staan: God kan homoseksualiteit niet genezen? Of het is een geaardheid?

Is het ook een geaarheid dat je pedofiel bent? Wil dat dan zeggen dat het maar moet omdat je geaarheid zo is? Nee toch? Zo ook niet met homoseksualiteit?

1 Korintiërs 6:9 verklaart dat homosexuele “knapenschenders†het koninkrijk van God niet zullen erven. Dat vind ik een lastige uitspraak.... Moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat vonden jullie van deze uitzending? Er werd aangetoond dat er christenen zijn die zeggen dat homoseksualiteit te genezen valt! En homoseksualiteit zou volgens dit programma een geaardheid zijn.

In 1 Kor 6 vers elf staat: Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Zou daar dus dan een voetnoot van Alberto Stegeman in de Bijbel moeten staan: God kan homoseksualiteit niet genezen? Of het is een geaardheid?

Is het ook een geaarheid dat je pedofiel bent? Wil dat dan zeggen dat het maar moet omdat je geaarheid zo is? Nee toch? Zo ook niet met homoseksualiteit?

1 Korintiërs 6:9 verklaart dat homosexuele “knapenschenders†het koninkrijk van God niet zullen erven. Dat vind ik een lastige uitspraak.... Moeilijk.

De uitzending heb ik niet gezien.

Ik geloof dat homoseksualiteit te genezen is, of beter gezegd: dat mensen er vrij van kunnen komen (Ik zie homoseksualiteit niet als ziekte, maar als 'binding'). Ik geloof niet dat homoseksualiteit een geaardheid is. Ik geloof dat homoseksualiteit een binding is, waarvan mensen kunnen worden verlost.

Ik geloof daarnaast dat mensen ook bevrijd kunnen worden van pedofilie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kunnen jullie je nou werkelijk nergens anders druk over maken?

Homosexualiteit is iets waarmee je gboren bent. Zoals meer dingen. Maar zoals sommige eigenscahppen (zeg selectief lezen) waarmee je geboren bent is het niet iets om je voor te schamen. En in tegenstelling tot andere eiegnschappen doe je er niemand kwaad mee of je eraan toegeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Homosexualiteit is iets waarmee je gboren bent. Zoals meer dingen. Maar zoals sommige eigenscahppen (zeg selectief lezen) waarmee je geboren bent is het niet iets om je voor te schamen. En in tegenstelling tot andere eiegnschappen doe je er niemand kwaad mee of je eraan toegeeft.

Er zijn dingen waarmee je geboren wordt en waar je op latere leeftijd vanaf kan komen.

Met homoseksualiteit doe je niemand kwaad, behalve misschien jezelf.

Het staat dus vrij om homoseksualiteit te praktiseren. Het staat een mens vrij zichzelf te benadelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dit topic gaat toch over de undercover-journalist Alberto Stegeman, die de werkwijze van Different wil toetsen?

en niet over homoseksualiteit in het algemeen?

maar over de werkwijze van Different en over de vergoedingen van de therapieën door de verzekering.

of deze wel of niet gerechtvaardigd zijn.

er zijn nogal wat 'misverstanden' hierover en wat tegenstrijdigheden in de berichtgeving van Different, zoals is gebleken.

---------------------------------------------------------------------------

Different wil 'homogevoelens' undercover-journalist verhelpen

Kamerleden zijn opnieuw ongerust over de praktijken bij de orthodox-protestantse instelling Different. Die raakte onlangs in opspraak door hun behandeling van homo's.

Er loopt nog een onderzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg naar Different. Eerder stelde die vast dat de organisatie niet probeert homoseksuelen te 'genezen'. Nadat VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert geconfronteerd is met undercoverbeelden vanuit de Different-vestiging in Barneveld, trekt zij die conclusie in twijfel.

Voor zijn SBS-programma 'Undercover in Nederland' stuurde Alberto Stegeman iemand die zich voordeed als gelovige homo die van zijn gevoelens afgeholpen wil worden. De hulpverlener, zo laten de opnamen zien, ging in de wens mee. Ook legt de man uit dat de zorgverzekering de sessies vergoedt als de huisarts doorverwijst. Hij raadt aan de echte reden te verzwijgen, omdat huisartsen er niet vanuit gaan dat homoseksualiteit te veranderen is. "Ik zou gewoon zeggen dat ik tegen vragen aanloop op het terrein van identiteit", zegt de hulpverlener.

Ook PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch reageert op de feiten die in de uitzending aan het licht komen. "Het riekt naar oplichterij en kwakzalverij." Hennis-Plasschaert zegt dat alles erop duidt 'dat wel degelijk een soort van genezingstherapie' wordt geboden. Ze roept de minister op te zorgen dat Different wordt aangepakt.

Volgens directeur Henk van Rhee van Tot Heil des Volks, de koepelorganisatie van Different, geeft de hulpverlener in de uitzending de visie van Different niet goed weer. "Misschien is hij meegegaan in de denkrichting van de cliënt, om contact te leggen." Van Rhee vreest dat er in de uitzending is geknipt om een eenzijdig beeld neer te zetten.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... lpen.dhtml

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou je het niet praktiseren? Homosexualiteit is een vorm van liefde, en verdiend respect en geen enkele vorm van veroordeling, impliciet noch expliciet.

Het gaat niet om veroordeling. Er zijn mensen die menen liever niet verder door het leven te gaan als homo, maar des te meer als hetero. Dergelijke mensen kloppen aan bij Different. Er is keuzevrijheid in Nederland: de een kiest ervoor om als homo door het leven te gaan, de ander kiest ervoor om homoseksualiteit in te ruilen voor een celibatair leven of een leven in een heteroseksuele context.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, en dat hetero willen zijn komt vast helemaal uit de eigen keuze voort, en niet uit enige vorm van peer pressure, angst voor het leven, om opzien tegen de moeilijkheden die je als homo tegenkomt omdat sommige mensen middeleeuwse ideeën aanhangen.

Hetero willen zijn, komt niet voort uit 'peer pressure' of 'angst voor het leven'. Mensen die liever als hetero dan als homo door het leven willen gaan, zijn doorgaans volwassen, stabiele mensen. Met Middeleeuwse ideeën heeft het niets te maken. Het heeft te maken met moderne ideeën. Moderne, stabiele christenen maken vaak een keuze om vrij te leven van homoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou je het niet praktiseren? Homosexualiteit is een vorm van liefde, en verdiend respect en geen enkele vorm van veroordeling, impliciet noch expliciet.

Het gaat niet om veroordeling. Er zijn mensen die menen liever niet verder door het leven te gaan als homo, maar des te meer als hetero. Dergelijke mensen kloppen aan bij Different.

Je geeft blijk er niet veel van begrepen te hebben.

Homo zijn is geen keuze, ik zou het liever ook niet zijn, maar tja, het is nu eenmaal niet anders. Er zijn homo's die op allerlei manieren proberen geen homo meer te zijn, maar dat is net zoiets als michael jackson die blank probeerde te zijn. Iedereen weet dat je een andere huidskleur hebt maar dat je jezelf niet accepteert en je in allerlei bochten wringt om je anders te doen voorkomen. Tenslotte eindig je als gestoorde freak, eenzaam en alleen als zonderling.

Enne, Eulogia, mensen vinden je veel leuker als je gewoon jezelf bent, met al je angsten je twijfels en je tekortkomingen. Daar trekken mensen zich aan op, niet aan 1 of andere arrogante irreële stoere houding van 'kijk mij nou eens rechtlijnig' zijn. Daar help je niemand mee, jezelf niet en God niet.

Er is keuzevrijheid in Nederland: de een kiest ervoor om als homo door het leven te gaan, de ander kiest ervoor om homoseksualiteit in te ruilen voor een celibatair leven of een leven in een heteroseksuele context.
_O- een leven in een 'heteroseksuele context' _O- Dan bedrieg je niet alleen jezelf maar ook alles en iedereen om je heen. Je bent geschapen zoals je bent, met je tekortkomingen. Dat accepteren is misschien wel de eerste stap naar een dieper begrip van het leven en het geloof.
Link naar bericht
Deel via andere websites

De uitzending heb ik niet gezien.

Ik geloof dat homoseksualiteit te genezen is, of beter gezegd: dat mensen er vrij van kunnen komen (Ik zie homoseksualiteit niet als ziekte, maar als 'binding'). Ik geloof niet dat homoseksualiteit een geaardheid is. Ik geloof dat homoseksualiteit een binding is, waarvan mensen kunnen worden verlost.

Ik geloof daarnaast dat mensen ook bevrijd kunnen worden van pedofilie.

Mag ik vragen waar dat geloof op gebaseerd is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je geeft blijk er niet veel van begrepen te hebben.

Waarom denk je dat?

Homo zijn is geen keuze, ik zou het liever ook niet zijn, maar tja, het is nu eenmaal niet anders. Er zijn homo's die op allerlei manieren proberen geen homo meer te zijn, maar dat is net zoiets als michael jackson die blank probeerde te zijn. Iedereen weet dat je een andere huidskleur hebt maar dat je jezelf niet accepteert en je in allerlei bochten wringt om je anders te doen voorkomen. Tenslotte eindig je als gestoorde freak, eenzaam en alleen als zonderling.

Michael Jackson probeerde niet blank te zijn. Hij had een huidziekte waarvan hij genezen had kunnen worden. Zo zijn er ook homo's die vrij kunnen komen. De een kan vrij komen van een huidaandoening, de ander kan vrij komen van een idee over een geaardheid.

Enne, Eulogia, mensen vinden je veel leuker als je gewoon jezelf bent, met al je angsten je twijfels en je tekortkomingen. Daar trekken mensen zich aan op, niet aan 1 of andere arrogante irreële stoere houding van 'kijk mij nou eens rechtlijnig' zijn. Daar help je niemand mee, jezelf niet en God niet.

Ik ben mezelf, heb geen angsten, twijfels of tekortkomingen. Ik hoef ook niet leuk gevonden te worden. Daarnaast ben ik niet arrogant, ireëel of stoer. Mensen in mijn omgeving zien mij als zacht persoon 'die eens wat meer voor zichzelf zou moeten opkomen'.
Dan bedrieg je niet alleen jezelf maar ook alles en iedereen om je heen. Je bent geschapen zoals je bent, met je tekortkomingen.

Mensen zijn niet geschapen met tekortkomingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De uitzending heb ik niet gezien.

Ik geloof dat homoseksualiteit te genezen is, of beter gezegd: dat mensen er vrij van kunnen komen (Ik zie homoseksualiteit niet als ziekte, maar als 'binding'). Ik geloof niet dat homoseksualiteit een geaardheid is. Ik geloof dat homoseksualiteit een binding is, waarvan mensen kunnen worden verlost.

Ik geloof daarnaast dat mensen ook bevrijd kunnen worden van pedofilie.

Mag ik vragen waar dat geloof op gebaseerd is?

Dat mag je.

Het antwoord is: de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je geeft blijk er niet veel van begrepen te hebben.

Waarom denk je dat?

Homo zijn is geen keuze, ik zou het liever ook niet zijn, maar tja, het is nu eenmaal niet anders. Er zijn homo's die op allerlei manieren proberen geen homo meer te zijn, maar dat is net zoiets als michael jackson die blank probeerde te zijn. Iedereen weet dat je een andere huidskleur hebt maar dat je jezelf niet accepteert en je in allerlei bochten wringt om je anders te doen voorkomen. Tenslotte eindig je als gestoorde freak, eenzaam en alleen als zonderling.

Michael Jackson probeerde niet blank te zijn. Hij had een huidziekte waarvan hij genezen had kunnen worden. Zo zijn er ook homo's die vrij kunnen komen. De een kan vrij komen van een huidaandoening, de ander kan vrij komen van een idee over een geaardheid.

Enne, Eulogia, mensen vinden je veel leuker als je gewoon jezelf bent, met al je angsten je twijfels en je tekortkomingen. Daar trekken mensen zich aan op, niet aan 1 of andere arrogante irreële stoere houding van 'kijk mij nou eens rechtlijnig' zijn. Daar help je niemand mee, jezelf niet en God niet.

Ik ben mezelf, heb geen angsten, twijfels of tekortkomingen. Ik hoef ook niet leuk gevonden te worden. Daarnaast ben ik niet arrogant, ireëel of stoer. Mensen in mijn omgeving zien mij als zacht persoon 'die eens wat meer voor zichzelf zou moeten opkomen'.
Dan bedrieg je niet alleen jezelf maar ook alles en iedereen om je heen. Je bent geschapen zoals je bent, met je tekortkomingen.

Mensen zijn niet geschapen met tekortkomingen.

Ik hoop oprecht dat je gelukkig zult worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst viel het me op dat het beeldje met Christus aan het kruis, dat zich uitstrekt naar de mens, dat in de eerste 'sessie' op de achtergrond staat hetzelfde beeldje is dat wij in onze dienst gebruiken, en ook ons logo is.

Dat gezegd hebbende vind ik de hele documentaire weer heel subjectief, op z'n Stegemans. De meneer die 'undercover' wordt geinterviewd is heel integer maar dat wordt (weer eens) neergezet als 'fout'.

Verder wordt er in de uitzending zelfs een punt in de grondwet belachelijk gemaakt, namelijk het recht op vrije meningsuiting: "wij geloven dat......"

De rode draad is (uiteraard) dat Stegeman doet alsof het om 'oplichting' gaat, terwijl de (kerkelijke) mensen ten goede trouw zijn... Dat is heel wat anders dan commercieel misbruik..

(Ben nu op uitzendinggemist aan het kijken. Misschien geef ik nog nader commentaar)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Allereerst viel het me op dat het beeldje met Christus aan het kruis, dat zich uitstrekt naar de mens, dat in de eerste 'sessie' op de achtergrond staat hetzelfde beeldje is dat wij in onze dienst gebruiken, en ook ons logo is.

Dat gezegd hebbende vind ik de hele documentaire weer heel subjectief, op z'n Stegemans. De meneer die 'undercover' wordt geinterviewd is heel integer maar dat wordt (weer eens) neergezet als 'fout'.

(Ben nu op uitzendinggemist aan het kijken. Misschien geef ik nog nader commentaar)

Iemand die iemands geaardheid wegzet als een 'ziekte' waar je van kunt genezen door middel van therapie is per definitie fout. Het signaal dat je daarmee laat uitgaan is niet het signaal van liefde maar van haat en onderdrukking.

Ik geef je wel gelijk dat een documentaire met Stegemans in de hoofdrol minstens zo irritant en tenenkrommend is. Afgezien daarvan zit een organisatie als Different gewoon hartstikke fout, maar blijft het van iedereen een eigen keuze om zichzelf voor de gek te houden. Beschadig er alleen geen anderen mee (vrouw/kinderen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

De uitzending heb ik niet gezien.

Ik geloof dat homoseksualiteit te genezen is, of beter gezegd: dat mensen er vrij van kunnen komen (Ik zie homoseksualiteit niet als ziekte, maar als 'binding'). Ik geloof niet dat homoseksualiteit een geaardheid is. Ik geloof dat homoseksualiteit een binding is, waarvan mensen kunnen worden verlost.

Ik geloof daarnaast dat mensen ook bevrijd kunnen worden van pedofilie.

Mag ik vragen waar dat geloof op gebaseerd is?

Dat mag je.

Het antwoord is: de Bijbel.

Hersenonderzoek heeft laten zien dat mensen die homoseksueel zijn een iets ander brein hebben. En dat is dus niet te veranderen.

http://educatie.ntr.nl/beeldbank/clip/t20091127_homo03

En zelfs als het wel zou kunnen, waarom zou je dat dan willen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hersenonderzoek heeft laten zien dat mensen die homoseksueel zijn een iets ander brein hebben. En dat is dus niet te veranderen.

http://educatie.ntr.nl/beeldbank/clip/t20091127_homo03

God kan alles veranderen, ook een brein.

En zelfs als het wel zou kunnen, waarom zou je dat dan willen?

Ik zeg niet dat het wenselijk is om een brein van een homoseksueel te veranderen naar een heteroseksueel brein, maar er schijnen mensen op aarde te zijn die het gemakkelijker lijkt als hetero door het leven te gaan dan als homo en daarom het prefereren om voortaan als hetero te leven in plaats van als homo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zeg niet dat het wenselijk is om een brein van een homoseksueel te veranderen naar een heteroseksueel brein, maar er schijnen mensen op aarde te zijn die het gemakkelijker lijkt als hetero door het leven te gaan dan als homo en daarom het prefereren om voortaan als hetero te leven in plaats van als homo.

Onmogelijk, je bent zoals je bent, jezelf verloochenen tot daar aan toe, maar God en je omgeving bedriegen en voorliegen door jezelf anders voor te doen dan je bent lijkt me niet de bedoeling. Overigens prikken de meeste mensen wel door zo'n houding heen en weten toch wel hoe de vork in de steel zit.

Je kent ze wel die mensen die met een pruik oplopen of hun haar van links naar rechts over hun hoofd kammen om maar net te doen alsof ze nog een volle bos haar hebben. Terwijl de omgeving slap ligt van het lachen als de pruik scheef zakt of het resterende haar door de wind in vieze slierten langs het hoofd hangt. Met homo zijn precies hetzelfde, je kunt wel net doen alsof je het niet bent je omgeving gelooft je toch niet.Beter gewoon jezelf zijn en jezelf te accepteren zoals je bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zeg niet dat het wenselijk is om een brein van een homoseksueel te veranderen naar een heteroseksueel brein, maar er schijnen mensen op aarde te zijn die het gemakkelijker lijkt als hetero door het leven te gaan dan als homo en daarom het prefereren om voortaan als hetero te leven in plaats van als homo.

Onmogelijk, je bent zoals je bent, jezelf verloochenen tot daar aan toe, maar God en je omgeving bedriegen en voorliegen door jezelf anders voor te doen dan je bent lijkt me niet de bedoeling. Overigens prikken de meeste mensen wel door zo'n houding heen en weten toch wel hoe de vork in de steel zit.

Je kent ze wel die mensen die met een pruik oplopen of hun haar van links naar rechts over hun hoofd kammen om maar net te doen alsof ze nog een volle bos haar hebben. Terwijl de omgeving slap ligt van het lachen als de pruik scheef zakt of het resterende haar door de wind in vieze slierten langs het hoofd hangt. Met homo zijn precies hetzelfde, je kunt wel net doen alsof je het niet bent je omgeving gelooft je toch niet.Beter gewoon jezelf zijn en jezelf te accepteren zoals je bent.

Het gaat mij niet om liegen, maar om mensen die liever als hetero door het leven willen gaan dan als homo. Het lijkt me toch prettig als je daarvoor respect opbrengt en deze mensen niet discrimineert en hen het leven moeilijk maakt. Het is prettig als mensen met verschillende opvattingen elkaar respecteren in plaats van het leven van elkaar zuur maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat mij niet om liegen, maar om mensen die liever als hetero door het leven willen gaan dan als homo. Het lijkt me toch prettig als je daarvoor respect opbrengt en deze mensen niet discrimineert en hen het leven moeilijk maakt. Het is prettig als mensen met verschillende opvattingen elkaar respecteren in plaats van het leven van elkaar zuur maakt.

Nogmaals dat kan dus niet. Je kan als vrouw net doen alsof je man bent maar je blijft toch een vrouw. Zelfde voor homo's je kunt net doen alsof je hetero bent maar je blijft toch homo. Hoe iemand het verder een plaats geeft in zijn leven moet hij/zij zelf weten, maar homo ben je en blijf je.

Dit komt omdat het een onderdeel is van wie je bent, het is geen keuze van wel of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God kan alles veranderen, ook een brein.

Heb je daar ook bewijs voor? Meningen zijn namelijk geen feiten.

Ik zeg niet dat het wenselijk is om een brein van een homoseksueel te veranderen naar een heteroseksueel brein, maar er schijnen mensen op aarde te zijn die het gemakkelijker lijkt als hetero door het leven te gaan dan als homo en daarom het prefereren om voortaan als hetero te leven in plaats van als homo.

Ja dat komt dus omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die op deze wereld niet accepteren dat er mensen zijn die als homo door het leven gaan. En dus ook een relatie en seks met elkaar hebben. Sommige mensen zien homo's gewoon als tweederangsburgers. Het is niet voor niets dat het homohuwelijk pas iets van de laatste jaren is.

Daarnaast is het ook zo dat homo jongeren vaker depressief zijn en vaker een zelfmoord poging ondernemen. Allemaal dankzij dat er mensen zijn die hun geaardheid niet accepteren of ze als tweederangsburgers zien.

Bron CPB

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid