Spring naar bijdragen

Christen & moslim relatie, kan dat?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:12:22 schreef Magpie het volgende:

Twee geloven op een kussen daar slaapt de duvel tussen. Zo maar een oude gezegde

Een ander oud gezegde: "Liefde bedekt alles".

Liefde overstijgt alles!!! yes.gif

In de Bijbel, (1 Korintiers 13:7) staat: "Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij."

Eveneens in de Bijbel staat: "Zo blijven dan: Geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde." (1 Korintiers 13:13)

En: "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe." (Johannes 3:16)

Ik wil graag het volgende voorstellen: denk na...

en laat God tot je hart spreken... big-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

God is liefde big-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

In de islam is geen keuze wat dit betreft: de man doet de geloofsopvoeding. Zo simpel ligt dat. Maar ik kan me wel voorstellen dat ook hier de emancipatie zal doorwerken, maar dat zijn langdurige processen die vaak niet van buitenaf gestimuleerd kunnen worden, behalve dan met averechtse uitwerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 01 oktober 2005 22:26:49 schreef Julia het volgende:

In de islam is geen keuze wat dit betreft: de man doet de geloofsopvoeding. Zo simpel ligt dat. Maar ik kan me wel voorstellen dat ook hier de emancipatie zal doorwerken, maar dat zijn langdurige processen die vaak niet van buitenaf gestimuleerd kunnen worden, behalve dan met averechtse uitwerking.

Met die 'simpele' en vooral ook arrogante en onderdrukkende houding lijkt het me dan ook verstandig als christenvrouw niet in zo'n huwelijk te stappen, tenzij je graag overvleugeld wilt worden door de islamitische man (lees: door de islam).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 01 oktober 2005 20:12:05 schreef Julia het volgende:

Het is wel zo dat in de islam een manlijke moslim wel met een niet-moslima mag trouwen omdat de man de geloofsopvoeding doet.

Waarbij dus nog altijd de dwang komt vanuit de Islam om Islamitisch op te voeden en dat daarbij dus geen keuze/ inspraak is vanuit beide partners. Blijkbaar is er zoveel invloed/ druk op de mensen dat een huwelijk op de klippen loopt.

Van dichtbij maak ik dit ook mee, iemand die ik ken heeft een zoon en eens per 2 weken moet hij naar zijn vader. Dan wordt hij gedwongen om de Islam te leren. 's Avonds voor het slapen gaan geen kinderverhaal maar het dicteren van de Koran en het daarna herhalen van zijn vader. Tikken als hij het niet goed opdreunt, is dat opvoeden in liefde, is dat kennis laten nemen van een geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat gebeurt niet alleen bij mannen, want ik ken ook van heel dichtbij een geval van twee kleine kinderen - een jongen en een meisje - die bijna de hele week bij de islamitische moeder zijn - de vader is christen - en die worden ook op die wijze 'gedoceerd': vanaf de leeftijd van een jaar of twee werd hen het arabisch alfabet geleerd met boekjes en later ook met dvd's, moeten ze de gebedshoudingen leren en krijgen ze op 3-jarige leeftijd boekjes met koranfragmenten erin en andere islamitische 'wetenswaardigheden'. Als een kind ergens de vorm van een kruis in herkende en 'Jezus!' uitriep, moest het voor straf Arabische letters gaan schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 oktober 2005 11:44:24 schreef oppressed het volgende:

En dat gebeurt niet alleen bij mannen, want ik ken ook van heel dichtbij een geval van twee kleine kinderen - een jongen en een meisje - die bijna de hele week bij de islamitische moeder zijn - de vader is christen - en die worden ook op die wijze 'gedoceerd': vanaf de leeftijd van een jaar of twee werd hen het arabisch alfabet geleerd met boekjes en later ook met dvd's, moeten ze de gebedshoudingen leren en krijgen ze op 3-jarige leeftijd boekjes met koranfragmenten erin en andere islamitische 'wetenswaardigheden'. Als een kind ergens de vorm van een kruis in herkende en 'Jezus!' uitriep, moest het voor straf Arabische letters gaan schrijven.

wat een broodje aap verhaal. moslims geloven ook in Jezus (Isa) als een belangrijke profeet, en dat hij ook gekruisigd is.

en er zullen vast vaders zijn die met dwang en geweld hun kinderen de Koran leren; maar dat heb je net zo goed bij binnen streng christelijke kringen. Mijn buuren zijn streng gereformeerd en ik hoorde vaak genoeg verhalen van mijn buurmeisjes en -jongens dat ze klappen kregen op de zondagschool.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik dingen uit ervaring zeg, dan vind ik het uit den boze dat dat wordt afgedaan als 'broodje aap' verhaal. Ik was er zelf bij. Jij niet, voor zover ik me kan herinneren.

En ik weet niet wat voor een godsdienstige opleiding jij gehad hebt, mocroflavour, maar in de islam is de kruisiging van Jezus uit den boze en wordt expliciet in de koran ontkent! Maar misschien heb jij te veel broodjes aap gegeten.

Het ontkennen van de doodstraf voor moslims die zich van de islam afwenden is zoiets als het ontkennen van Auschwitz. Het gebeurt in vele islamitische landen en is al begonnen met Mohammed die een van zijn volgelingen liet doden toen die besloot zich van de islam af te keren.

En dan kunnen we nu misschien terugkeren naar waar het om ging: een relatie tussen een moslim en een christen en waarom dat niet kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ken alleen Marokko goed en in een stad als Casablanca staan tientallen kerken en kathedralen. Er wonen ook veel joden in Marokko en die worden gerespecteerd. Als een moslim besluit christen te worden, dan zal dat vaak leiden tot conflicten in de familie (ook wel logisch, dat zou ook andersom zo zijn in christelijke families), en in het ergste geval verstoting uit de familie.

maar de doodstraf voor een bekering? dat is echt onzin en een fantasieverhaal.

de enige islamitische landen waar ik me kan voorstellen dat bekering leidt tot GEVANGENISstraf zijn Saoedie Arabië en Iran. Maar dan nog is dat vaak in combinatie met andere misdrijven, zoals kritiek op de staat etc.

Oppressed je praat echt onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hij is de Mesih (Messias)

Zowel in de Koran als in het evangelie wordt Isa de Mesih genoemd. (Koran Al-i Imran 3:45 en Nisa 4:171 ve Evangelie Marcus 8:29 en 14:61-62). Deze titel wordt uitsluitend voor Isa gereserveerd. Maar wat houdt de titel Mesih nu in? Een woordenboek omschrijft het zo: 'De Gezalfde, Een Redder-Koning die door de oude profeten werd aangekondigd. Dit slaat op de Redder Isa'. In die tijd werd een koning of een profeet ingewijd door olie over zijn hoofd te gieten. Isa kreeg deze eretitel omdat Hij ook tot Koning en Redder gezalfd is! Al eeuwen lang hadden profeten gesproken over een Redder die waarheid en gerechtigheid zou komen brengen. Isa Mesih kwam om de mensen te redden van de zonden, en de dood! (Bijbel Jesaja 61).

Ten slotte:

Was er ooit een profeet of mens op de wereld van wie al deze dingen gezegd kunnen worden? Als u deze verzen goed bestudeert, moet u wel tot de conclusie komen dat Isa onvergelijkbaar was. Hij was uniek!

Als u meer wilt lezen over het leven van Isa, of als u zelf wilt onderzoeken of deze zaken geschreven staan, kunt u bij ons gratis een Nieuw Testament aanvragen. Hierin wordt nauwkeurig het leven van Isa beschreven. Mail ons uw naam en adres en wij sturen u gratis en vrijblijvend een Incil toe.

De Koran zegt over het evangelie: 'Wij hebben Hem (Isa) gegeven de Incil, waarin is rechte leiding en licht ......' (Koran Maide 5:46)

http://www.incil.nl/jezusuniek.html

Isa is idd niet gekruisigd, maar wel tot kruisiging veroordeeld..volgens de Koran. Maar dan nog, vind ik het vreemd dat een moslim boos wordt op haar kinderen als die de naam Jezus zeggen bij een kruis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 oktober 2005 11:44:24 schreef oppressed het volgende:

En dat gebeurt niet alleen bij mannen, want ik ken ook van heel dichtbij een geval van twee kleine kinderen - een jongen en een meisje - die bijna de hele week bij de islamitische moeder zijn - de vader is christen - en die worden ook op die wijze 'gedoceerd': vanaf de leeftijd van een jaar of twee werd hen het arabisch alfabet geleerd met boekjes en later ook met dvd's, moeten ze de gebedshoudingen leren en krijgen ze op 3-jarige leeftijd boekjes met koranfragmenten erin en andere islamitische 'wetenswaardigheden'. Als een kind ergens de vorm van een kruis in herkende en 'Jezus!' uitriep, moest het voor straf Arabische letters gaan schrijven.

Nogmaals, waar staat dat in de Q'ran?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huskarl... ??? Ik beschrijf een situatie en jij wilt weten waar dat in de koran staat??? Ik snap de vraag niet.

Mocro... Die site die je citeert lijkt christelijk georiënteerd, voor zover ik in een halve minuut heb kunnen zien. Prima natuurlijk: ga vooral zo door.

Er zijn diverse sites op internet te vinden die proberen, net als jij, te ontkennen dat afkeer van de islam leidt tot de doodstraf. Dit alleen al toont het gevaar van de religie, die namelijk met leugens en verdraaierij probeert de onwetende niet-moslim te verleiden tot een mild standpunt over een groot gevaar.

Mocroflavour schreef:

Quote:
de enige islamitische landen waar ik me kan voorstellen dat bekering leidt tot GEVANGENISstraf zijn Saoedie Arabië en Iran. Maar dan nog is dat vaak in combinatie met andere misdrijven, zoals kritiek op de staat etc.

1) Hoezo 'vaak in cominatie met'? Dus niet altijd?

2) Dus er worden nog wat andere aanklachten bij verzonnen om tot een veroordeling te komen?

3) Dus jij vindt dat normaal om bij afkeer van de islam en kritiek op de staat in de gevangenis te komen?

4) Hoezo 'waarvan ik me kan voorstellen'? We hebben het over feiten, niet over jouw voorstellingsvermogen. En wat jij beschrijft gebeurt in meer landen dan Saoedie Arabië en Iran...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 oktober 2005 14:05:23 schreef oppressed het volgende:

Er zijn diverse sites op internet te vinden die proberen, net als jij, te ontkennen dat afkeer van de islam leidt tot de doodstraf. Dit alleen al toont het gevaar van de religie, die namelijk met leugens en verdraaierij probeert de onwetende niet-moslim te verleiden tot een mild standpunt over een groot gevaar.

Wat is er gevaarlijk aan de islam? Niks! Zoals ik al gezegd heb in een islamitisch land als Marokko hebben christenen alle ruimte om hun geloof te praktiseren. De islam staat voor vrede en staat andere geloven toe. Ten tijde van de islamitische rijken werden andersgelovigen gedoogd, in tegenstelling tot in christelijk Europa (jodenvervolging, kruistochten, kettervervolgingingen).

Er bestaat nu eenmaal geen doodstraf voor bekeerlingen in islamitische landen. Waarom heb je het dan over leugens?

Quote:
1) Hoezo 'vaak in cominatie met'? Dus niet altijd?

2) Dus er worden nog wat andere aanklachten bij verzonnen om tot een veroordeling te komen?

3) Dus jij vindt dat normaal om bij afkeer van de islam en kritiek op de staat in de gevangenis te komen?

4) Hoezo 'waarvan ik me kan voorstellen'? We hebben het over feiten, niet over jouw voorstellingsvermogen. En wat jij beschrijft gebeurt in meer landen dan Saoedie Arabië en Iran...

ik geloof best dat er mensen zijn vervolgd omdat ze mensen hebben geprobeerd te bekeren tot het christendom of zelf bekeerd zijn. Maar bij die enkeling waar dat gebeurd is, is vaak een andere aanklacht gezocht omdat de aanklacht "bekeerd tot het christendom" geen zwaar strafbaar feit is in islamitische landen. Dus dat geeft toch aan dat ik gelijk heb.

En ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. Maar vergeet niet dat het de politiek van dat land is, die de eigen bevolking (dus ook christenen) onderdrukt..dat heeft NIKS met het geloof de Islam te maken.

En wat ik hierboven beschrijf gebeurt echt niet in landen als Marokko, Egypte, Libanon of Turkije. Hoogstens in streng islamitische landen (S. Arabie en Iran).. en zelfs daar heb ik nog nooit gehoord van een executie van (bekeerde) christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

- "Kill whoever changes his religion," Hadith.

- "Kill those who believe in many gods" (Sura al-Tawba 9:5)

Een voorbeeld van een ander land: Mauretanië:

- "If a Muslim is found guilty of the crime of apostasy, either through words or through actions, he will be asked to repent during a three day period. If he has not repented within this time limit, he will be sentenced to death as an apostate and his property will be seized by the Revenue office. Every Muslim who refuses to pray will be asked to comply with the obligation to pray within the prescribed time limit. If he persists in his refusal, he will be punished by death." Article 306 of the Mauritanian Constitution

Over Iran gesproken...

18 May, 2005

IRAN

Christian convert waiting for his apostasy trial asks for prayers

Reverend Pourmand is scheduled to appear before an Islamic court on charges of proselytising and apostasy and could get the death penalty and be hanged.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus voor de duidelijkheid: niet rechtstreeks uit de Koran, maar uit de Hadith, de geschriften over het leven en de lessen van Mohammed, blijkt de doodstraf voor afvalligheid van de islam.

Met excuses voor het engels:

The Hadith ---Sayings and actions of Prophet Muhammad

Abu Dawud 38:4357 When the Apostle of Allah cut off the hands and feet of those who had stolen his camels and apostacised and had their eyes put out by fire, Allah reprimanded him and revealed: "The punishment of those who wage war against Allah and His Apostle and strive with might and main for rnischief through the land is execution or crucifixion." (38A359).. or the cutting off of hands and feet from opposite sides or exile from the land" This was "revealed about polytheists and if any of them repent before they are arrested it does not prevent from inflicting on him the prescribed punishment which he deserves"

Muslim 623 The Prophet said: "It is not permissible to take the life of a Muslim except in one of the three cases: the married adulterer, a life for a life (if the person is Muslim), and the deserter of Islam."

Bukhari 9:89:271 A man embraced Islam and then reverted back to Judaism Mu'adh said: "I will not sit down unless you kill him as it is the verdict of Allah and His Apostle"

Bukhari 4:52:260 Ali burnt some people (Zanadiqa, atheists 9:84:57) although the Prophet had said, "Don't punish anybody with Allah's punishment (Fire)" if a Muslim discards his religion, kill him"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 oktober 2005 14:52:09 schreef oppressed het volgende:

- "Kill whoever changes his religion," Hadith.

Hadiths zijn latere toevoegingen. Voor de zuivere islam moet je de Koran als basis nemen.

Quote:
- "Kill those who believe in many gods" (Sura al-Tawba 9:5)

dat gaat dus over niet monotheisten. en je wil niet weten wat er allemaal in het Oude Testament staat. Daar roept God ook op om volken aan te vallen en te doden die niet in Jahweh geloven.

Quote:
Een voorbeeld van een ander land: Mauretanië:

- "If a Muslim is found guilty of the crime of apostasy, either through words or through actions, he will be asked to repent during a three day period. If he has not repented within this time limit, he will be sentenced to death as an apostate and his property will be seized by the Revenue office. Every Muslim who refuses to pray will be asked to comply with the obligation to pray within the prescribed time limit. If he persists in his refusal, he will be punished by death." Article 306 of the Mauritanian Constitution

Over Iran gesproken...

18 May, 2005

IRAN

Christian convert waiting for his apostasy trial asks for prayers

Reverend Pourmand is scheduled to appear before an Islamic court on charges of proselytising and apostasy and could get the death penalty and be hanged.

Ik weet niet hoe je aan deze info komt. Maar veel christelijke organisaties zijn bevooroordeeld en hebben een verkeerde mening over hoe het eraan toe gaat in islamitische landen. Het is idd zo dat in landen die de sharia uitvoeren, bekeerlingen veroordeeld kunnen worden. Maar in de praktijk gebeurt dat nooit of nauwelijks. En o ja, er zijn maar enkele landen die de Sharia uitvoeren. En dan nog voert de regering die uit op een onderdrukkende manier. De moslims in die landen worden ook onderdrukt. Met de islam heeft het niks te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid