ikbenBen 0 Geplaatst 5 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2012 Wat vinden we van een LAT relatie? En kun je dat plaatsen in een Bijbelsperspectief? Of behoort een christen geen LAT relatie te hebben? Gaarne je mening! Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 5 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2012 wat versta je onder LATrelatie? Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Living Apart Together. Je heb teen relatie met iemand, maar woont niet bij elkaar in. Ik kan het niet in bijbelperspectief zetten, maar ikzelf denk niet dat het kwaad kan. Als de omstandigheden het eisen, hoeft er niets mis mee te zijn, toch? Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Dus koppels, die nog maar net verkeren en dus niet samenwonen, hebben een LATrelatie? Link naar bericht Deel via andere websites
Boterbloem 0 Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Nee, niet zozeer een verkering. Gewoon echt een relatie hebben waarbij anderen getrouwd zouden zijn of zouden zijn gaan samenwonen, alleen dan beide met een eigen huis. Bijbels gezien? Geen idee... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Het meest Bijbelse is natuurlijk uithuwelijken. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Het meest Bijbelse is natuurlijk uithuwelijken. Wat een zinvolle reactie. Link naar bericht Deel via andere websites
Jerommel 0 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Hebben we niet allemaal een LAT relatie met God? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Nee, want we leven niet apart van Hem. Link naar bericht Deel via andere websites
Jerommel 0 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Echt wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 God woont diep in ons hart en we mogen Hem dagelijks ontmoeten in het gebed en de sacramenten, zowel thuis als op school of werk als in de kerk. We mogen zo één met Hem zijn, Hij in ons en wij in Hem. Hoeveel dichter wil je Hem bij je hebben? Link naar bericht Deel via andere websites
Jerommel 0 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Wat denk je van een omhelzing? Een omhelzing met onze Vader. "Hij zal uw tranen afwissen." Oog in oog, samenzijn, zoals Jezus met de Vader samen is. (Ik bedoel niet meteen op de Troon aan zijn Rechterhand hoor. ) Link naar bericht Deel via andere websites
Lillojon 0 Geplaatst 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 Hebben we niet allemaal een LAT relatie met God? Ik vind het knap dat je na hem luister als huij ver weg is. 'k hoop dat hij snel dichterbij gaat komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Wat denk je van een omhelzing?Een omhelzing met onze Vader. "Hij zal uw tranen afwissen." Oog in oog, samenzijn, zoals Jezus met de Vader samen is. (Ik bedoel niet meteen op de Troon aan zijn Rechterhand hoor. ) Wat dacht je van gemeenschap met Hem? Link naar bericht Deel via andere websites
Jerommel 0 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Ik denk dat ik dat ook bedoel, maar dan ten volle, zoals 'beloofd'. Ik bedoel, mooie woorden hoor, om te beweren hoe 1 je je met God voelt (of is het WILT voelen?). Maar laten we de Schrift er eens bij pakken, om te kijken wat we mogen verwachten, en of dat reëel is. Zelfs de apostelen zijn er duidelijk over dat wat komen gaat nog niet zichtbaar is, dat we als door een matglas zien. Laten we wel wezen, als je alle christenen die claimen gemeenschap met God te hebben naast elkaar zet, en je vraagt ze naar de juiste interpretatie van de Schrift, dan heb je een bak met meningsverschillen te pakken... Daarbij valt (mij) ook op, dat hoe meer de gelovige claimt de Geest te hebben, hoe slordiger er met de doctrine wordt omgegaan... Mensen... tja... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten