Spring naar bijdragen

de Bijbel is niet het Woord van God


Aanbevolen berichten

1) Is de bijbel Gods Woord.

2) Heeft de bijbel goddelijk gezag

Wat is je antwoord op beide punten?

1) Ja, maar op een andere manier dan dat jij het interpreteert.

2) Niet op zichzelf zoals reeds enkele malen geschreven.

Ok, de bijbel is Gods Woord. Dan zijn we het dus eens voor wat betreft de topic titel dat ‘de bijbel niet Gods Woord zou zijn’, onjuist is omdat de bijbel weldegelijk Gods Woord is.

Over het goddelijk gezag. Iets heeft goddelijk gezag of geen goddelijk gezag, simpel zat.

Dat jij meent dat Gods Woord op zichzelf geen goddelijk gezag zou hebben, vind ik ontluisterend. Aangezien elke Woord van onze almachtige God per definitie goddelijk gezag heeft. Als je het goddelijke gezag ontneemt van Gods Woord, dan smaad je Zijn autoriteit.

En binnen je gewenste context van de kerk:

Telkens weer moest God Zijn Woord doen laten horen om het onwillige volk en hun onwillige en goddeloze leiders weer op het rechte pad te manen. De koningen en priesters hadden menigmaal gehoereerd achter andere goden aan. De Kerk maakte er telkens een puinzooi van tot zelfs momenten dat God voorstelt om het gehele volk te vernietigen om weer met een enkele getrouwe verder te gaan. Gods Kerk bleek zo feilbaar als het maar zijn kon, en God deed Zijn Woord uitgaan om het telkens weer op het rechte pad te slepen. Maar als de Kerk Gods Woord verliet en niet meer als gezaghebbend aanvaardde, dan had het smart op smart te vrezen. Hoeveel voorbeelden wens je uit de bijbel als onderbouwing hiervan?

Traditie is een gevaar als het zich niet meer laat ijken aan Gods Woord. Ook in de tijd van Christus, was datgene wat 'de ouden' zeiden aan de kaak gesteld door Jezus.

Ik kan me nu wel vinden in de reactie van Bonaventura op 15 dec 2011, 09:22
geen commentaar.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid