Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het openen van mijn topic.

Ik ben een(kan je lezen in me andere topic bij geloof algemeen)moslim. Ik heb al vaak

kerkdiensten bijgewoond. Nu vraag ik me aan of iemand me een kerk kan aanraden of dat iemand zegt kom bij onze kerk langs je zal het naar je zin hebben wil gewoon andere ervaring (ik ging meestal naar dezelfde kerken) het liefts Rotterdam en omgeving wil niet te ver reizen het liefst. Het is ook wat makkelijker als iemand me uitnodigt dan voel ik me wat meer op me gemak kreeg soms rare blikken wat te begrijpen valt natuurlijk.

Alvast bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woon in Rotterdam zuid.

Ben naar de gereformeerde kerk Baken?(weet het niet meer zeker of die zo heet) geweest, rafealkerk in denhaag (beide op verzoek). Op eigen kracht ben ik naar Sintlaurens kerk gegaan in Rotterdam. Verder nog 1 uit Rotterdam heel lang geleden toen was ik 15, weet nog wel dat het zeg maar een kerk was voor donkere mensen of tenminste er waren heel veel donkere mensen. De jongen waar ik mee ging was zelf surinaams. De Rebothkerk te rotterdam ben ik ook geweest. Voor de rest weet ik de namen niet meer ben nog naar een aantal kerken gegaan met verschillende doelen, soms dialoog tussen gelovigen,soms kwam ik een kerkdienst meewonen op kerst bijv.

Maar zou nu graag weer eens wat kerken bezoeken en het liefst waar ook veel jongeren zijn zodat ik me wat meer op me gemak voel. Of een jongerenavond bijv.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon zelf aan de andere kant van Rotterdam en kerk

in Capelle ad IJssel. Daar is ook een jongeren groep met zo nu en

eigen bijeenkomsten meer info: http://www.eternaldifferenz.nl/?page=page&parent=9

Het lastige van verschillende kerken/ gemeentes bezoeken is dat

je nergens een echte binding mee krijgt.

Soms moet je een half jaar of langer ergens heen gaan, wil je goede aansluiting krijgen.

Men investeerd soms ook niet in "loslopende" bezoekers.

Maar het is goed om jongeren groepen te bezoeken. Heb je misschien in de klas

medeleerlingen die christelijk zijn. Het is fijn om met imand mee te gaan die je kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sarieke bedankt voor je link.

Het gaat mij ook nog niet echt om een binding krijgen het is meer om kennis te vergaren misschien hoor ik een kerk wel iets wat me heel erg aanspreekt wat ze in andere kerken nauwelijks bespreken. Ik heb jammer genoeg niemand gelovig in me klas, of niet praktiserend iedergeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sarieke bedankt voor je link.

Het gaat mij ook nog niet echt om een binding krijgen het is meer om kennis te vergaren misschien hoor ik een kerk wel iets wat me heel erg aanspreekt wat ze in andere kerken nauwelijks bespreken. Ik heb jammer genoeg niemand gelovig in me klas, of niet praktiserend iedergeval.

Je zou ook eens het volgen van een Alpha-cursus kunnen overwegen. Zie de website: er zijn in Rotterdam genoeg kerken/groeperingen die een dergelijke cursus aanbieden:

http://www.alpha-cursus-rotterdam.nl/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey hendrik bedankt voor de link.

Heb beetje rond gekeken op de site youth alpha kan ik die volgen als je 21 bent?

En wat ik ook niet op de site kan vinden is wanneer je dan de cursus precies volgt welke tijden enso of verschilt dat. Ik ben druk met me studie en sport dus soms is het lastig gaatje te vinden. Zit veel achter de pc voor school vandaar dat dit forum zo handig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hey hendrik bedankt voor de link.

Heb beetje rond gekeken op de site youth alpha kan ik die volgen als je 21 bent?

En wat ik ook niet op de site kan vinden is wanneer je dan de cursus precies volgt welke tijden enso of verschilt dat. Ik ben druk met me studie en sport dus soms is het lastig gaatje te vinden. Zit veel achter de pc voor school vandaar dat dit forum zo handig is.

Hoi Vrede. Ik heb ook eens rondgekeken en ik zie dat de leeftijdsgrenzen wat variëren van 18-21 jaar... Je zou eens kunnen bellen/mailen met iemand van een groep die een Youth Alpha-cursus geeft. Om te zien of je "welkom" bent. Ik zou me bijna niet kunnen voorstellen dat dat niet het geval zou zijn... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Hallo broeder,

Ik woon in Rotterdam zuid. Ik ga altijd dicht bij de stad naar de kerk. Bij de nieuwe binneweg. De naam van mijn kerk is Europoort. Het zou echt fijn zijn en mij een eer om jouw een keer daar te brangen. Mijn vraag is ook hoe oud je bent, omdat als je even oud als mij bent kan je ook naar tienerdienst. Hier gaan we heel diep op verschillende onderwerpen. We hebben een groep van 12-18 en 18+ tot 24 geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrede schreef:

kreeg soms rare blikken wat te begrijpen valt natuurlijk.

dat begrijp ik niet.

kun je dat uitleggen?

of ben je een vrouw en doel je op de hoofddoek misschien?

bijna alle kerken in Nederland prediken de leer van de drie-eenheid, waarbij jezus God is.

dat lijkt me een groot probleem voor een moslim.

alhoewel niet alle christenen dat zo zien; ook binnen het christendom zijn er meerdere visies op jezus.

maar specifieke unitarische kerken zijn er voor zover ik weet niet in Nederland.

of maakt je dat niet uit?

ik ben toch nieuwsgierig :D

is er iets wat je aantrekt in het christelijk geloof?

en zo ja, wat bv.?

sterkte met je zoektocht!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey iedereen bedankt.

Voor de reacties en tips.

@Lillojon

In de europoort ben ik tijden geleden al geweest. Maar het lijkt me fijn om daar nog eens te gaan met iemand van de kerk zelf. Dus als ik tijd heb en wil langskomen, zou ik je dan een berichtje mogen sturen?

@maran

Ik ben geen vrouw. Verder maakt het me niet uit wat de kerken leren het gaat erom dat ik een nieuwe ervaring opdoe. Als ik er problemen mee had zou ik sowieso niet eens kerken willen bezoeken. Het gaat me puur om kennis op te doen en me visie uitbreiden.

Ik kan het proberen uit te leggen waarom ik het begrijp, waarom de rare blikken er zijn kan ik natuurlijk niet beantwoorden. Ik denk omdat de meeste kerken geen moslims binnen hun muren krijgen, dus wanneer er een binnenstapt is dat toch wel zeer opvallend, wat ook weer resulteert in vragende blikken van wat doet hij hier. Als ik ergens een vaste bezoeker zou zijn zouden die blikken er na verloop van tijd niet meer zijn.

Verder kan je in me bekeren tot christendom topic, lezen waarom ik geintresseerd ben in het christendom. Als je het toch kort uitgelegd wil zien wil ik het ook best hierdoen:). Ik hoor het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@michiel.

Ik snap ook dat niet moslims zulke blikken krijgen, ik deelde alleen me ervaring maar daarom zei ik ook ik begrijp het wel. Dus ik vind het niet raar ofso of dat ik een slecht beeld erbij krijg. Ik ben in principe altijd goed behandeld, enige wat ik zou willen is iets meer begeleiding daarom ook dit topic omdat ik graag met iemand naar een kerk zou gaan of tenminste dat iemand daar dan aanwezig is waar ik bij kan aankloppen.

En verder zijn echte vragen over het geloof niet echt gewenst of misschien wel maar hoor eigenlijk alleen maar dat ik God om leiding moet vragen, en als je dat al 10000x hebt gedaan en nog steeds dat als advies krijgt op me vragen is het vermoeid.

Ik heb maar 1x antwoord gekregen van een spreker die aanwezig was bij de kerk weet ze naam niet. Die gaf me wel hele duidelijk antwoorden eigenlijk, alleen zijn visie was niet de visie van de meeste christenen het was de visie van sommige hier. Dat Jezus niet God is, misschien was het wel een Jehova, of zou een kerk zo iemand niet uitnodigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid