Spring naar bijdragen

N.E.R.D.[2]


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 weeks later...

Nee, staat op de server. Via een directe UNC pad benader ik het.

Het updateprocess gaat zo:

- Applicatie start

- Controleren op updates (vergelijken van eigen versienummer met de versie op de server en wanneer de server een hoger getal heeft dan vragen of gebruiker wil updaten)

- Haal de bestanden op en hernoem ze naar een andere naam

- Start een consoleapplicatie op en sluit zelf af

- Consoleapplicatie controleert of er processen draaien die uit moeten en sluit zonodig elk process af

- Hernoemt de oude bestanden naar *filename*.old

- Kijkt of er een map bestaat en maakt zonodig deze aan

- Plaatst de oude bestanden in deze map. Staat er al een bestand met deze naam, zet 'ie een 1(variable i) voor het bestandsnaam. Bestaat deze ook al, verhoogt i met 1, net zolang tot de naam uniek is

- Hernoemt de nieuwe bestanden naar de originele naamgeving

- Start de vernieuwde applicatie

- Sluit zelf af

En het is gewoon supersnel :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klinkt alsof je er aardig wat tijd en denkwerk ingestoken hebt :P Nu het UNC-pad nog variabel maken en je krijgt extra punten voor je nerd-score. :)

Valt wel mee; Afgelopen zaterdag had ik het al grof geprogrammeerd, maar vanwege het niet kunnen testen ben ik vanmiddag verder gegaan en afgemaakt. Al met al een uur of 3 denk ik :)

UNCpad variabel maken wil ik juist niet, omdat ik de updates van die tool maar op 1 plek zet, die bij iedereen die het gebruik bekend is :)

Helpt het trouwens voor m'n nerd score als ik zeg dat ik wel werk met xml bestanden (voor het opslaan van settings en usernames enzo) en m'n eigen library(dll) ervoor gemaakt heb? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Help

Windows 7. maak een Word 2007 document met gevoelige informatie, wachtwoorden etc. op een gedeelde pc.

Denk even later: "Hee, ik zet hem versleuteld, hoe slim ben ik!" Voer dat uit. , met standaard windows 7 versleuteling functie.

Volgende dag, denk ik, ach, ik moet deze pc vaker gebruiken, ik maak mijn eigen useraccount (met Administrator rechten) Ok gedaan.

Kopieer Versleutelde bestand van /gebruikers/Origineel/etc naar /gebruikers/mijnNieuweAccount/etc. Stom genoeg doe ik eht met Ctr-X ipv Ctr-C. origineel is dus pleite.

Probeer versleutelde bestande te openen op nieuwe lokatie

UH-UH Nee Nee zegt Windows 7. Da mag nie. ik krijg niet eens de vraag of ik een wachtwoord wil invoeren, hij zegt meteen dat het bestand niet klopt, en weigert iets te openen.

Het bestand terug kopiëren naar de originele folder lukt ook niet meer.

Zou hier nog wat aan te redden zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Help

Windows 7. maak een Word 2007 document met gevoelige informatie, wachtwoorden etc. op een gedeelde pc.

Denk even later: "Hee, ik zet hem versleuteld, hoe slim ben ik!" Voer dat uit. , met standaard windows 7 versleuteling functie.

Volgende dag, denk ik, ach, ik moet deze pc vaker gebruiken, ik maak mijn eigen useraccount (met Administrator rechten) Ok gedaan.

Kopieer Versleutelde bestand van /gebruikers/Origineel/etc naar /gebruikers/mijnNieuweAccount/etc. Stom genoeg doe ik eht met Ctr-X ipv Ctr-C. origineel is dus pleite.

Probeer versleutelde bestande te openen op nieuwe lokatie

UH-UH Nee Nee zegt Windows 7. Da mag nie. ik krijg niet eens de vraag of ik een wachtwoord wil invoeren, hij zegt meteen dat het bestand niet klopt, en weigert iets te openen.

Het bestand terug kopiëren naar de originele folder lukt ook niet meer.

Zou hier nog wat aan te redden zijn?

En als je het probeert onder het useraccount waarmee je de versleuteling had gezet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoj Lieve Nerds,

Ik heb problemen met mijn spraakding via mijn laptop. Mijn ingebouwde microfoon werkt niet, ik heb ook een headset gekocht, en daarvan werkt de microfoon ook niet. De hoofdtelefoon daarvan, werkt wel.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wilt maar niet lukken:(

Ik heb een HP G62B60SB

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als je het probeert onder het useraccount waarmee je de versleuteling had gezet?

Hoi, sorry voor de late reactie. Nee ik probeerde alles al met de juiste account (en toen niks lukte heb ik alle accounts geprobeerd. Maar goed, ik heb uiteindelijk het document maar opnieuw getypt, ik had nog ergens een pdf waar alle gegevens in stonden en daar kon ik het nog van overnemen. (met de hand)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoj Lieve Nerds,

Ik heb problemen met mijn spraakding via mijn laptop. Mijn ingebouwde microfoon werkt niet, ik heb ook een headset gekocht, en daarvan werkt de microfoon ook niet. De hoofdtelefoon daarvan, werkt wel.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wilt maar niet lukken:(

Ik heb een HP G62B60SB

Als 2 microfoons het niet doen , is dat een aanwijzing dat het niet aan die dingen ligt, maat aan een instelling in je pc. (1 defect apparaat kan gebeuren, maar 2, waarvan 1 gloednieuwe, dat is héél erg onwaarschijnlijk.)

Waarschijnlijk is er ergens in de geluidskaartinstellingen je microfoonfunctie helemaal uitgeschakeld.

Waar je dat kunt vinden, hangt af van welke versie van Windows je gebruikt. Je moet naar het menuutje gaan waar je het geluid hard en zachter kunt zetten (meestal met van die schuifjes) en dan moet je bij 'opties' of bij 'eigenschappen' kijken of je het menu van 'Opnemen' kunt vinden. (Want het menu geeft standaard alleen de instellingen van 'Afspelen' weer.

Bij Opnemen (Eng. Recording) staat ook gegarandeerd een schuifje voor de microfoon. En daar staat, verwacht ik, bij jou nu 0% of zo'n rood kruis: uitgeschakeld.

Dit hele verhaal kan zich ook in een Audio-instellngen programmaatje van je geluidskaart afspelen (ipv in Windows) In dat geval moet je dat programma starten, het heet waarschijnlijk iets van: " Audio Center" oid. Succes

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik probeer Unbuntu op mijn mini-laptop te installeren, maar dat wilt maar niet goed lukken. :|

Ik heb het onder windows geïnstalleerd en heb het dus nu als een bootoptie zonder dat ik partities hoeft te gebruiken. Dat heb ik gedaan zodat ik hem kan uittesten en ik nog windows 7 heb mocht het niet goed bevallen. Ik draai de nieuwste 11.x. (gnome interface geloof ik)

Nu, hij staat er op, maar ik krijg geen internetverbinding. Er is geen linux driver voor mijn onboard kaart, dus probeer ik het met ndiswrapper. Maar dit wilt niet lukken, ik krijg die applicatie maar niet geïnstalleerd. Als ik het bestand aanklik zie ik wel een 'install' knop en wat tekst over dat progje, maar ik kan niet op die knop drukken. De knop werkt gewoon niet. :|

Ik ben een complete n00b op Linux/Unbuntu achtig gebied, weet iemand wat er fout gaat? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb redelijk wat ervaring met ubuntu maar je moet wel wat meer vertellen. Welke versie 11.04 of 11.10. Hoe heet je netwerkkaart waar je een driver voor zoekt? Gebruik je de ndis installer van dezelfde ubuntuversie of heb je die ergens gedownload? Wordt zowiezo morgenavond laat voor ik je verder antwoord kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid