Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo lezers,

Bedankt dat je in ieder geval de moeite hebt genomen om dit topic te openen! ;)

Ik heb een vriend waar ik heel close mee ben. We bespreken heel veel, eigenlijk alles. Weten bijna alles van elkaar. Beleven heel veel gezelligheid en serieuziteit. Het probleem echter; ik heb het idee dat ik meer voor hem begin te voelen.. Niet dat dat op zichzelf erg is. Alleen zou ik het liefst het naar hem uiten. Mijn angst is alleen dat wanneer ik het hem zeg, dat de relatie die we nu hebben met elkaar, niet meer hetzelfde zal zijn. Ergens moet ik niet bang zijn daarvoor, want ik schreef net dat we alles met elkaar delen. Alleen ben ik het toch!

Wat raden jullie mij aan?

Ik heb nu wel heel stoer zoiets van; komt het wel: geweldig! Komt het niet, ook prima. Maar toch.. Nou ja, misschien snappen jullie me wel. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stoer doen helpt inderdaad niet want komt het niet dan is het gewoon heel vervelend. Maar als ik zo lees wat je schrijft dan hoeft het ook nog niet. Je hebt het idee dat je meer voor hem begint te voelen, je bent er dus niet zeker van. Maar stel dat je wel zeker van jezelf bent? Heb je dan genoeg aan alleen een vriendschap met het risico dat hij met een andere vriendin op de de proppen komt of wil je dan meteen alles wat bij dat meer hoort?

Neem je genoegen met alleen vriendschap dan kun je het nog een hele tijd volhouden maar vroeger of later gaat het wringen. Dan kun je volgens mij maar beter meteen weten of het alleen van jou kant komt of dat het wederzijds is. Is het alleen van jou kant dan zal dat pijn doen maar opent wel deuren naar andere vrienden en misschien een relatie. Maar nogmaals dan moet je wel zeker van jezelf zijn dat je meer voor hem bent gaan voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

@Dingo;

Ik weet niet. Ik ben nog nooit écht verliefd geweest. Dat wil zeggen dat ik wel twee relaties heb gehad, maar toen was ik 14/15 en dan weet je eigenlijk nog niet goed wat het inhoudt. Naar mijn mening overigens. Elke keer als ik weet dat ik 'm ga zien, bijv. vanavond bij de kerk, zal ik hem weer zien. Daar voel ik nu al een ellendige, maar ozo fijne kriebel in m'n maag.. Stel dat straks zijn icoontje omhoog springt bij MSN, dan krijg ik hetzelfde. Elke knipoog, aanraking of lief woord is misschien voor hem heel normaal, maar betekent voor mij heel veel en als hij het bij een ander doet, word ik er bijna jaloers op.. Ik denk wel dat dit wijst op een [beginnende] verliefdheid. Dat zou dus betekenen dat ik beter eerlijk vooruit kan komen.. Ik durf het alleen niet.. :$ Bang voor de gevolgen van het verloop van onze vriendschap..

@brood3662;

Ja, dat doe ik zeker!! En ik kan er met hem ook wel over praten. Over relaties, liefde etc. maar ik betrek het niet op mezelf, omdat ik bang ben dat hij me doorheeft..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hej!

Helemaal hetzelfde meegemaakt :)

ik had een goede vriend waar ik echt alles meedeed (ok, die alles niet te letterlijk nemen). ik zag hem wekelijks, en de gevoelens kwamen ook op. Ik had dit tegen een vriendin gezegd, die op haar beurt haar mond niet kon houden en hem allemaal vertelde.

Toen hij het mij vlakaf vroeg of ik gevoelens voor hem had, draaide ik me om en loog: nee, uit schrik voor zijn reactie. Toen zei hij ook van niet.. Maar een week later waren we toch een koppel, want langs zijn kant waren er toch ook gevoelens.

Ik durfde het hem nooit zeggen dat ik gevoelens, maar toen ik verliefd op hem was, (nog voor onze relatie) was hij verliefd en samen met een ander meisje. Ik was jaloers, maar liet dat niet blijken en was echt oprecht gelukkig voor hem. Toen dat uit was, zijn we elkaar vaker beginnen zien.

3jaar lang heeft onze relatie geduurd. Ik was, naast zijn mama, de enige die hem echt zo goed kende.

We zijn nu uiteen door ons verschil op geloofvlak (hij geloofde niet), maar mocht dat verschil niet zijn, dan gingen we door totdat één van ons 2 stierf.

Praat er mss met iemand over die hem ook kent. Mss heeft hij ook enkel een duwtje in de rug nodig ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee, bedankt voor je reactie!

Hmm.. Dat klinkt als een droom, het einde van de relatie achterwege latend. Een vriendin van me had het inderdaad aan hem gevraagd. ''Heb je een relatie met haar?'' En toen kwam hij naar me toe om het te vragen wat ik ervan dacht. Dat was nog voor de tijd dat ik die verliefdheidsgevoelens voelde! Dus toen zei ik ''nee'' en hij zei ook ''nee''. Daarom durf ik eigenlijk ook niet het te zeggen, al is het al een hele poos geleden dat hij dat aan me vroeg. En toen heb ik alleen losgelaten dat ik hem een topknul vind en hem bedankt voor zijn vriendschap..

Het is complex.. Aan de ene kant zou ik het hem willen zeggen, aan de andere kant ben ik echt bang voor de gevolgen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja in principe moet je gewoon de gok wagen denk ik, of hij nu positief reageert of het ter kennisgeving aanneemt. Ik denk niet dat hij negatief zal reageren. Hij vindt je al aardig anders zou hij niet zoveel met je omgaan. Ik denk dat dat beter is dan dat je jezelf de hele tijd opeet en je bent dan ook niet helemaal eerlijk naar hem, zodat er een soort scheve situatie ontstaat. Dat is wat liefde met je doet, soms moet je de gok wagen. Sterkte! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je weet dat je hem echt erg leuk vind, veel leuker dan alleen een vriendschap, dan zou ik hem dat zeggen.

Als je zulke gevoelens voor hem hebt zit een gewone vriendschap er ook niet in. Ja, het kan wel zo door gaan, maar jij kijkt er heel anders tegenaan, zal (of je nou wil of niet) toch anders reageren dan anders (je beschrijft bijvoorbeeld al jaloezie), ook al lijk je het nu nog te kunnen verbergen.

De vriendschap die jullie hadden is nu voor jou al niet meer het zelfde, dat ben je al 'kwijt'. Je kunt, als je pech hebt, nog wel het fijne contact wat jullie nu hebben kwijtraken, of het neemt een andere vorm aan.

Wees eerlijk tegen hem. Het ís al niet meer het zelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties!

Ik ben inderdaad wel nu zo ver dat ik het moet gaan zeggen.. Gisteren was ik bij een aantal vrienden van me, waar de ouders ook bij zaten en die ouders vroegen of ik nou nog steeds geen relatie had met hem.. ''Jullie doen zoveel met elkaar! Ik heb altijd al gezegd dat jullie echt bij elkaar passen!''

De stap is alleen zo groot!! :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel spannend zeg! Ik weet wel een beetje hoe je je voelt, ik heb hetzelfde driekwart jaar terug ook gehad. Toen durfde ik het ook niet te zeggen, maar het kwam ter sprake omdat hij (mijn beste vriend dus) begon over hoe het met mij in de liefde was, enzo. Toen bleek dat hij mij ook leuk vond, ook al had ik dat totaal niet verwacht, omdat hij het niet liet merken. Tis uiteindelijk niks geworden vanwege verschillende redenen, maar ik kan dus wel uit ervaring zeggen hoe spannend het is om zoiets te vertellen aan een hele goede vriend van je.

Ik zou, zoals al eerder gezegd, gewoon de sprong wagen. Als hij jou ook leuk vindt, is dat heel mooi, maar als hij jou niet leuk blijkt te vinden, denk ik dat jullie er samen wel overheen komen. De vriendschap zal dan wel anders zijn, maar als jullie écht goede vrienden waren, is de kans wel redelijk aanwezig (ik zou zeggen groot, maar ik durf niet te enthousiast te zijn) dat jullie na een tijdje weer gewoon net zulke goede vrienden als eerst zijn. Kan wel een poosje duren (hangt af van de situatie), maar het lijkt me sterk dat als hij je niet leuk vindt, jullie vriendschap ook meteen weg zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, gewoon het erover hebben. Nooit geschoten is altijd mis....

Moet alleen wel zeggen dat als het NIET werkt (omdat hij ej niet leuk vind, of het gewoon niet werkt in een relatie), het denk ik erg afhankelijk is van de persoon of jullie nog vrienden kunnen zijn. Ik heb zelf een aantal keer die situatie gehad, en weet nu van mezelf dat ik dat gewoon niet kan....maar goed, sommige mensen schijnen het te kunnen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eindelijk een forum gevonden waar mensen wel serieus op je reageren! :)

Wij zijn inderdaad nog geen koppel.. Morgen heb ik een filmdate met hem, dus als ik er klaar voor ben dan ben ik van plan het wel te zeggen. Ik kan het nu nog redelijk verbergen. Ik heb al geprobeerd hints te geven, maar hij pikt ze niet op en gaat er heel serieus op in.. Beetje jammer! Maar oké, we gaan het proberen!

Mochten jullie nog meer tips hebben, ik houd me aanbevolen. Als ik het tzt gezegd heb en ik meer weet, laat ik het jullie weten! Tot zo ver in ieder geval bedankt! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tip wat dat betreft dan: mannen snappen hints niet. Je kunt heel subtiel allemaal hints gaan geven, maar die pikken ze over het algemeen niet op. Op één of andere manier weten ze altijd net een andere uitleg te geven aan de situatie dan jij, waardoor jij dan op gegeven moment ook niet meer weet hoe je het duidelijk moet maken.

Nou, door het dus duidelijk en concreet te benoemen :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ook maar net hoeveel lef je hebt ;)

Ik zat toen op mijn tweede date gezellig tapas te eten, gezellig enzo. En toen waren we bijna klaar met eten en vroeg hij: En, wat wil je zo doen? Zeg maar, waar heb je zin in?

En toen heb ik me voorover gebogen en hem een kus gegeven.

Was wel duidelijk :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is ook maar net hoeveel lef je hebt ;)

Ik zat toen op mijn tweede date gezellig tapas te eten, gezellig enzo. En toen waren we bijna klaar met eten en vroeg hij: En, wat wil je zo doen? Zeg maar, waar heb je zin in?

En toen heb ik me voorover gebogen en hem een kus gegeven.

Was wel duidelijk :D

Kijk, dat is nog eens leuk en duidelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is ook maar net hoeveel lef je hebt ;)

Ik zat toen op mijn tweede date gezellig tapas te eten, gezellig enzo. En toen waren we bijna klaar met eten en vroeg hij: En, wat wil je zo doen? Zeg maar, waar heb je zin in?

En toen heb ik me voorover gebogen en hem een kus gegeven.

Was wel duidelijk :D

Maar daar heb je echt durf voor nodig.. zou ik nooit durven :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid