Spring naar bijdragen

Priesters behoren tot gelukkigste mensen


Aanbevolen berichten

Volgens de decaan van de seminarieopleiding aan de Katholieke Universiteit in Washington, mgr. Rosetti, behoren priesters tot de gelukkigste mensen en beschouwen de meesten het celibaat als een positief aspect van hun roeping. Mgr. Rosetti schrijft dat in ‘Why Priests Are Happy’ (Ave Maria Press).

De Amerikaanse professor ondervroeg voor zijn boek 2.500 priesters. Volgens hem leverde dat enkele verrassende inzichten op: “Volgens verschillende onderzoeken is 90% van de priesters gelukkig. Volgens mijn studie is dat zelfs 92,4%. Volgens een rondvraag van het Nationale Onderzoeksbureau voor de Statistiek bij 27.000 Amerikanen behoren de priesters tot de gelukkigste Amerikanen. Dat is des te opmerkelijker omdat 50% van alle ondervraagden ontevreden is over zijn job.â€

Bron: Kerknet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die heel nadrukkelijk een leven leiden volgens hun eigen overtuiging, gelukkiger zijn dan mensen die maar wat aanmodderen en banen uitoefenen waar ze maar zo'n beetje ingerold zijn zonder er veel persoonlijke "roeping" voor te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid