Spring naar bijdragen

Protestant kijkt minder tv


Aanbevolen berichten

tv(0).jpgProtestanten kijken op een andere manier naar televisie dan het algemene publiek, zo meldt het Nederlands Dagblad. Zij kijken per dag gemiddeld een kwartier korter en kijken meer naar uitzendingen van de publieke omroepen.

Het gaat om leden van alle protestantse kerkgenootschappen die aangeven dat hun geloof een (zeer) belangrijke rol speelt in het leven. De publieke omroep verzamelt gegevens van verschillende bevolkingsgroepen om inzicht te krijgen in het kijkgedrag.

Protestanten kijken per dag gemiddeld 2 uur en 59 minuten tv. Op zondag is dat iets meer. Katholieken kijken aanzienlijk meer tv per dag: 3 uur en 46 minuten. Het landelijke gemiddelde ligt op 3 uur en 14 minuten.

Programma's als Boer zoekt vrouw (KRO) zijn populair onder protestanten. Live voetbalwedstrijden, X-Factor maar ook De wereld draait door scoren slecht.

Bron: IKON

Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds ik besloten heb mijn uitstelgedrag niet te besteden aan doelloos surfen op internet, facebook en youtube, ben ik meer tv gaan kijken. :#

Maar eigenlijk kan ik prima zonder dat ding. Series en films download ik of kijk ik op dvd. Vaak kijk ik dan wel op een pc, maar dat is meer om zitgemak, mijn pcscherm is van betere kwaliteit en sinds alles breedbeeld is, is dat scherm in de praktijk even groot. (Ik heb geen geweldig pc scherm, maar vooral een oude tv. ;) )

Voor de rest kijk ik het journaal, maar dat is via livestream ook te kijken. En ik kijk soms wel bepaalde publieke omroep programma's van met name die kleine omroepen zoals RKK, OHM, etc. en actualiteiten programma's als Zembla en talkshows als P&W, maar dat is ook meestal wel te zien via uitzending gemist. Het enige wat ik wel echt zou missen is Discovery en NGC. En lui in de late avond live uitzendingen zien is ook lastiger.

Maar uiteindelijk heeft de kabel voor mij geen hoge prioriteit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een internet verbinding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het bericht van Olorin zelf geschreven kunnen hebben, gewoon griezelig hoe het zelfs in detail gelijk is aan mijn situatie. (ok behalve dan misschien die RKK)

Overigens hadden wij thuis als kinderen lange tijd geen tv, dat heeft ook veel geholpen. Heb er nooit veel behoefte aan gehad. Dat had voor mijn ouders meer een pedagogische dan een religieuze achtergrond. Ze vonden het gewoon beter dat we ons bezig hielden met buiten spelen, lezen, zelf dingen maken etc.

Toen ik net volwassen was heb ik wel de behoefte gehad om op aantal onderwerpen even flink wat tv in te halen. Een aantal voorbeelden van gemiste tv inhalen: Alle Star Trek TNG afleveringen kijken, stapels filmklassiekers uit de 70s en 80s. Thuisblijven voor de zoveelste herhaling van 'Allo 'allo, want ik had de origine uitzending bijna nooit gezien.

Nu vele jaren later heb ik alles wat ik de moeite waard vind wel genoeg gezien. Ik voornamelijk nog BBC en tijdens het koken / eten een journaal of een kookprogramma, want daar is niet aan te ontkomen in deze tijd....... BBC quizzen vind ik ook wel te pruimen. pointless is net iets te showbizzerig, maar met de engelse onderwerpen voor een nederlander toch zo lekker moeilijk dat het leuk is. "We gave 100 people 100 seconds to name as many Brittish Ryder Cup winners as they could...." eeeeuh. . Help?

We gave 100 people 100 seconds to name as many David Bowie UK top 40 songs... Goed.... ben je al blij dat je er uberhaupt een paar kunt bedenken, nu nog eentje die niemand anders heeft bedacht?????

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor alle jonge computer gebruikers hier, de oude generatie heeft daar niet zoveel mee en snapt daar niet zoveel van. En omdat de bevolking lekker vergrijst zal die televisie pas in populariteit gaan afnemen tegen de tijd dat jullie oud en bejaard zijn :#

Serieus, ik ken mensen die slechts 45 zijn en die ik aan het uitleggen ben hoe je iets download of zelfs hoe je een e-mail verstuurt (ik ken overigens ook mensen van 70+ die hele dagen zoet zijn met de computer, illegaal downloaden prima beheersen, een facebook pagina hebben, twitteren en die zich afvragen waar de t.v. ook al weer voor diende ;) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid