Spring naar bijdragen

Crystal Cathedral onder de hamer


Aanbevolen berichten

De verkoop van de Crystal Cathedral, een enorme kerk in het zuiden van Californië, gaat door. De kerkgemeente die zijn diensten hield in de glazen kathedraal is bankroet, waardoor het gebouw (decor in het populaire evangelisatieprogramma Hour of Power) onder de hamer gaat. Dat heeft de rechter woensdag besloten.

Hoewel de kerkleiders altijd hebben geroepen dat het glazen kerkgebouw niet te koop is, stemde de rechter in met reorganisatieplannen waartoe ook de verkoop van de kerk hoort. Er zijn diverse geïnteresseerden voor de kerk, die zeker vijftig miljoen dollar moet opbrengen, waaronder een katholieke organisatie en de Chapman Universiteit.

Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is dan weer wat minder nuttig.

Ah, waar sloeg dat 'ook nuttig' op? Dat kan nauwelijks van toepassing zijn op het gebruik van de Crystal Cathedral als tv-studio met live-publiek?

(sorry, ben in een gemene en flauwe bui)

Ik bedoel dat een kasbestemming meer nut heeft dan een woestijn.

Over de C. Cathedral weet ik bar weinig. Ik heb alleen (als het goed is) ooit een interview in relatie met die kerk gezien met Balkenende (, omdat me dat wel interessant leek). Verder weet ik nauwelijks wat het C. Cathedral inhoudt.

Als het C. Cathedral echter toch enkele bekeerlingen heeft opgeleverd, ben ik daar blij om. Dat zou dan al een grotere vrucht hebben opgeleverd dan sommige gereformeerde kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijkt mij een gevaarlijke uitspraak. Wij weten beide niet wat er in de harten van mensen leeft, noch in welke wegen Gods Geest precies werkt en een kerk die weinig vrucht lijkt te dragen, kan wellicht door God gebruikt zijn om mosterdzaadjes te planten. Zaadjes die jaren later in bloei komen en door mensen niet in verband worden gebracht met die kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is dan weer wat minder nuttig.

Ah, waar sloeg dat 'ook nuttig' op? Dat kan nauwelijks van toepassing zijn op het gebruik van de Crystal Cathedral als tv-studio met live-publiek?

(sorry, ben in een gemene en flauwe bui)

Ik bedoel dat een kasbestemming meer nut heeft dan een woestijn.

Over de C. Cathedral weet ik bar weinig. Ik heb alleen (als het goed is) ooit een interview in relatie met die kerk gezien met Balkenende (, omdat me dat wel interessant leek). Verder weet ik nauwelijks wat het C. Cathedral inhoudt.

Als het C. Cathedral echter toch enkele bekeerlingen heeft opgeleverd, ben ik daar blij om. Dat zou dan al een grotere vrucht hebben opgeleverd dan sommige gereformeerde kerken.

Met dat verschil dat er in dat soort programma's natuurlijk alleen een onwaar geloof wordt aangepreekt, dat in tegen stelling tot de Ware(/Gereformeerde) Kerk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hour of Power is een hervormde kerkgemeenschap die het evangelie vooral combineert met het Amerikaanse positieve denken. De prediking is er positief gestemd, met niet teveel aandacht aan zware onderwerpen als de zonde en het Kruis, en legt meer de nadruk op het denken (of geloven) in mogelijkheden en de kracht van positief denken. Het is dezelfde leefwijze die Oprah Winfrey bijvoorbeeld ook verkondigt, alleen wil Hour of Power haar verhaal enkel op het evangelie baseren, terwijl Oprah meerdere bronnen uit meerdere religies aanhaalt en ook geen specifieke godsdienst lijkt aan te hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hour of Power is een hervormde kerkgemeenschap die het evangelie vooral combineert met het Amerikaanse positieve denken.

Hervormd? Bij mijn weten maakt zij deel uit van de Reformed Church in America en maakt op generlei wijze meer deel uit van wat tot voor kort de Nederlandse Hervormde Kerk was en heeft dat sinds 1819 niet meer gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het C. Cathedral echter toch enkele bekeerlingen heeft opgeleverd, ben ik daar blij om. Dat zou dan al een grotere vrucht hebben opgeleverd dan sommige gereformeerde kerken.

Los van het feit dat deze opmerking geheel offtopic is, kun je veroordelingen als deze de volgende keer achterwege laten! Het bouwt niet op en voegt ook niets toe aan het onderwerp.

Ik heb het glazen kasteel nooit mooi gevonden, vond het zo overdreven... Ik vraag mij wel af waar deze gemeente uiteindelijk gaat neerkomen. Wanneer je een kerkgebouw kwijt raakt en bankroet bent, vraag ik mij af hoe je als gemeente kan blijven bestaan....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van binnen vind ik het gebouw niet zo maar van buiten wel. Van die glazen gebouwen vind ik sowieso vaak mooi en indrukwekkend. Net zoals de London Shard die nu in aanbouw is.

Daarom hoop ik dat het katholieke bisdom van Orange erin slaagt om de Crystal Cathedral te bemachtigen. Ze hebben een grotere kathedraal nodig en de Crystal Cathedral is een mooi gebouw met een grote architectonische waarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hour of Power is een hervormde kerkgemeenschap die het evangelie vooral combineert met het Amerikaanse positieve denken.

Hervormd? Bij mijn weten maakt zij deel uit van de Reformed Church in America en maakt op generlei wijze meer deel uit van wat tot voor kort de Nederlandse Hervormde Kerk was en heeft dat sinds 1819 niet meer gedaan.

Waar zegt Robert dat hij Nederlands-hervormd is? hervormd is het Nederlandse woord voor Reformed.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid