Spring naar bijdragen

Crystal cathedral wordt mogelijk Rooms-Katholiek


Aanbevolen berichten

[preview]De Crystal Cathedral in Los Angeles wordt mogelijk een rooms-katholieke kathedraal. Volgens bisschop Tod Brown overweegt zijn bisdom Orange een bod op het beroemde kerkgebouw.[/preview] Het Amerikaanse bisdom zoekt al langer een geschikte kathedraal. Maar er zijn nog andere gegadigden. Zo bood de Chapmanuniversiteit vorige week 46 miljoen dollar (ruim 32 miljoen euro). De evangelische kerk met zijn 3.000 zitplaatsen gold ooit als het symbool van succesvol eigentijds kerk-zijn. Door te saneren probeert de evangelische kerkgemeenschap een faillissement tegen te gaan.

Bron: Kerknet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Amerikaanse bisdom zoekt al langer een geschikte kathedraal.

Een kathedraal dus. knipoog_dicht.gif

En een basiliek wordt je als kerk niet zomaar; dat is immers een eretitel voor kerken die een zeer bijzondere betekenis hebben voor katholieken. En dat moet dit fraaie bouwwerk nog maar waarmaken, als het eenmaal door Rome veroverd is. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 19 juli 2011 03:31:37 schreef RobertF het volgende:

[...]

Een kathedraal dus. knipoog_dicht.gif

En een basiliek wordt je als kerk niet zomaar; dat is immers een eretitel voor kerken die een zeer bijzondere betekenis hebben voor katholieken. En dat moet dit fraaie bouwwerk nog maar waarmaken, als het eenmaal door Rome veroverd is. knipoog_dicht.gif

Als deze kerk rooms wordt denk ik dat de status van basiliek geen onhaalbare kaart is. Zo'n beroemd bouwwerk "inpikken" verdiend wel een feestelijk randje. widegrin.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 21 juli 2011 08:58:22 schreef RobertF het volgende:

Hehe, die schijnen in Amerika nogal zeldzaam te zijn. Daar schijnt elke zondag nog altijd elke kerk behoorlijk tot zeer vol te zitten. Zelfs de katholieke parochies. knipoog_dicht.gif

Volgens mij verschilt dat sterk per regio. knipoog_dicht.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Op dinsdag 19 juli 2011 01:41:07 schreef Olorin het volgende:

Zou het dan een cathedral blijven, of zou het de Crystal parochie kerk worden? Of misschien wel de crystal basiliek?

Ow ow ow, wat een spanning! puh2.gif

idea8.gif ai,ik heb toch of ben toch te lang [ook hier] verstek laten gaan,hoe komt dat ? velerlei reden velerlei uitleg,velerlei smarten,velerlei hoop, och scusi het gaat nu echt even over ds Schuller,niet om mij,eerlijk gezegd heb ik toch best vaak gekeken,ik ben er dus ook wel door gezegend en gesterkt,en reclame is nu eenmaal noodzaak,oh.. de inhoud ? werkelijk blijmoedige mensen,de crisis? Heel Amerika wacht af hoe hoog het schuldenplafond -,[zeker na 2 augustus -] nog mag zijn,en zo gewoon is en gaat het nu! ook met ds Schuller,en de Cathedral,voor alles is een tijd onder de zon! copper2.gif Prediker!

Moge God en Zijn Zoon Christus Jezus ze en alle kijkers /bezoekers gewoon zegenen!

trialk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Op maandag 08 augustus 2011 12:01:21 schreef Eavesdropper het volgende:

Erg bijbels was het toch al niet met die vrijmetselaar Schuller en z'n mens gecentreerde 'godsdienst'. Dat hele gebeuren daar was uberhaupt al zo eucomenisch dat het mij al rooms aandeed, en aandoet.

Zolang je zelf maar goed zit he. rofl.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 08 augustus 2011 12:17:24 schreef Bonaventura het volgende:

[...]Zolang je zelf maar goed zit he. rofl.gif

Evengoed zouden wij soortgelijke uitspraken kunnen doen over de reformatorische kerk waar Eavesdropper bij zit (welke is het eigenlijk precies?).

Maar hoe dan ook, de veiling is al van de baan had ik begrepen. Schijnbaar hebben ze hun financiële administratie ook niet helemaal op orde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn twee kampen. Een is loyaal aan de familie Schuller en ander kamp wil dat de familie haar functies neerlegt en streeft naar een hervorming van de organisatie. Volgens mij kwam het idee van de verkoop uit het tweede kamp maar is dit teruggedraaid onder invloed van het eerste kamp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 08 augustus 2011 06:38:49 schreef Bonaventura het volgende:

Er zijn twee kampen. Een is loyaal aan de familie Schuller en ander kamp wil dat de familie haar functies neerlegt en streeft naar een hervorming van de organisatie. Volgens mij kwam het idee van de verkoop uit het tweede kamp maar is dit teruggedraaid onder invloed van het eerste kamp.

Naar wat ik (uit de krant) heb begrepen zit het nog ingewikkelder in elkaar. De zoon van Schuller is een paar jaar predikant geweest en daarna vertrokken, in onenigheid met zijn vader. Zijn zus, die het wel goed met haar vader kan vinden, leidt nu de gemeente. Je zou kunnen zeggen dat de 'hervormers' liever gezien hadden dat zoon Schuller was gebleven. Pa hoopt echter het zaakje bij elkaar te houden en de kerk zelf ook.

Sowieso zit die familie veel te diep in het gemeentebestuur met allerlei baantjes enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog ingewikkelder zelfs.

Pa gaat met pensioen, zoon neemt het over.

Pa en zoon krijgen onenigheid. Een voorbeeld is dat pa liever verschillende gastsprekers ziet, terwijl zoon daar niets in ziet en op dit punt liever op de oude lijn blijft.

Na onenigheden stapt zoon op.

*wat dit punt betreft een klassiek voorbeeld van een voorganger die terug zou treden, maar niet eens is met de koers van de opvolger en er mee bemoeit.

Dochter volgt zoon op. Er is een hoop onenigheid binnen de kerk. Zoals over het opstappen van zoon, maar ook over de veranderingen in bijvoorbeeld de liturgie vernieuwingen die dochter doorvoert.

En dan heb je nog een conflict over de macht van de familie in het bestuur.

Nu is naar ik begreep de situatie zo dat vader weer een stem in het bestuur heeft en eveneens weer op de voorgrond is getreden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid