Spring naar bijdragen

Studie: frustraties & overwinningen [3]


Aanbevolen berichten

Soms zou ik graag al gaan werken (deeltijds) en ondertussen mijn diploma als architect binnenhalen.Maar waar kan ik terecht met enkel een bachelordiploma in Wiskunde? Dat niets van werk na de uren vraagt want ik wil dan studeren.

Deeltijds werken is echt niet zo ideaal als het lijkt, zeker niet aan het begin van je loopbaan, tenzij het niet anders kan natuurlijk. In jouw geval denk ik dadelijk aan lesgeven, maar dat brengt wel werk mee na de uren en dat verplicht je uiteindelijk nog om een bekwaamheidsbewijs te halen om te kunnen lesgeven.

Verder denk ik niet dat je heel veel mogelijkheden hebt met zo'n diploma...?

Over een paar jaar, als je even aan het werk bent, ga je beseffen dat op school zitten eigenlijk nog niet zo "slecht" was :+

Ik wou afgelopen 2 weken mijn webcursus afronden, maar ik heb er zelfs niet naar gekeken... Heb nog een maand de tijd, weet niet of het gaat lukken, al zou het zeker wel goed zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo, Jalikaatje is bijna expert op gebied van Belgisch verbintenissenrecht :P Zo wordt mijn kennis steeds breder, na ook al een half jaar het Britse contractenrecht bestudeerd te hebben en daarvoor uiteraard het Nederlandse verbintenissenrecht geleerd te hebben.

"Jalika International Contracts", klinkt niet fout toch 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor op dit moment mijn evolutiebiologie tentamen te leren.

Ik ben als christen zijnde er stellig van overtuigd dat God de aarde in zeven dagen heeft geschapen. Daarom vind ik het vreselijk frustrerend dat ik op dit moment moet lezen dat bepaalde eukaryoten door een endosymbiosetheorie zijn ontstaan en is mijn concentratie waanzinnig slecht.

Tentamen is donderdag en ik moet nog 150 pagina's. Dat gaan ik neverdenooitniet halen. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor studie doe je?

Ik word met geschiedenis ook met dingen geconfronteerd die ik eigenlijk niet geloof, maar ik heb een soort 'wetenschappelijke ik' ontwikkeld die even losstaat van wat ik geloof, zodat ik me daar niet al te erg aan irriteer. Maar ik heb ook wel eens college gehad over waarom Jezus het christendom niet gesticht heeft, en dat vond ik wel frustrerend idd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Mieke

Ik studeer Biologie. Ik probeer me ook altijd maar gewoon af te sluiten voor de stelligheid waarmee de evolutietheorie gebracht wordt.

Ik zit in het eerste jaar en na een paar weken moesten we een presentatie houden. We mochten kiezen tussen 'bewustzijn bij dieren' en 'evolutie versus creationisme'. Ik had gekozen voor de laatste en daarbij een redelijk neutrale stelling gekozen, wetende dat veruit de meeste hoogleraren en professoren voor evolutie zijn.

Ondanks de neutrale stelling kwamen de hogleraar en ik toch al direct toch een heftige discussie. En dat voor een vrij volle collegezaal. Geloof mij maar, als eerste jaarsstudent ga je dat nooit winnen. Gelukkig zei de hoogleraar na een paar minuut; "stop maar met deze discussie, want we komen er toch niet uit".

Ik weet in iedergeval dat er bij mij op de studie drie christenen zitten. En dan van de 230 man. Natuurlijk ken ik niet iedereen goed, maar het is duidelijk dat het overgrote deel een atheistische levensvisie heeft. Dan is het als christen toch moeilijk je overeind te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Regels over verbintenissen (overeenkomsten zoals koop van een dienst of een goed, een afspraak om iets te doen of te laten) zoals die in het Burgerlijk Wetboek staan :)

Kort maar krachtig: wat je wel en niet mag doen als je een verbintenis (jullie noemen het een contract) met iemand aangaat en onder welke omstandigheden zo'n verbintenis ongeldig is. Bedrog levert bijvoorbeeld een ongeldige verbintenis op. Jij koopt een cd van een klasgenoot, maar deze vertelt jou niet dat de cd eigenlijk kapot door bijvoorbeeld een kunstgreep waardoor hij blijft haken in de speler, dan is er sprake van bedrog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word gek van het oefenen van examens. Hoe meer examens geschiedenis en aardrijkskunde ik maak hoe meer ik me ervan bewust ben hoe weinig ik weet. En dat moet ik dan in één week meivakantie allemaal leren. Pffft.

Ik wil zo graag gaan studeren volgend jaar, want ik heb leuke studieplannen en een mooi kot gevonden in Leuven.

Heeft iemand nog leertips?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of de examens in België net zo zijn als in Nederland, maar ik zou proberen om je antwoorden op die oefenexamens te analyseren. Zo kom je erachter of je vaak dezelfde soort fout maakt. Vooral met bronvragen kan dat nuttig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon nu nog gewoon in Nederland ;) Maar ik heb soms het idee dat het vooral een tekort aan kennis is en niet eens zozeer het verkeerd gebruiken van bronnen. Vooral bij aardrijkskunde heb ik echt het idee dat ik veel stof nooit gehad heb. (kan ook wel kloppen, want ik ben veel ziek geweest en heb veel SE's gemaakt na enkel het snel doorlezen van de stof)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil zo graag gaan studeren volgend jaar, want ik heb leuke studieplannen en een mooi kot gevonden in Leuven.

Heeft iemand nog leertips?

Leuk plan! Als ik nu zou studeren en veel jonger zou zijn dan had ik misschien ook wel in Gent of Leuven willen studeren. Goed onderwijs, leuke studies, leuke sfeer maar vooral veel betaalbaarder dan Nederland qua kamerkosten en collegegeld.

Zeker nu men waarschijnlijk toch de basisbeurs door een sociaal leenstelsel willen gaan vervangen en wie weet wat dat voor de OVjaarkaart gaat betekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu, ik weet niet of ze ook de OV kaart eruit willen gooien. Het gaat iig om de basisbeurs. Ze willen kennelijk dat je gaat lenen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit zich gaat uitpakken voor studies van meer dan vier jaar. Kan me voorstellen dat studenten dan liever voor een wat kortere studie kiezen. Bepaalde langere studies verdienen ook lang niet altijd meer, terwijl ze wel van maatschappelijk belang zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik leen nu al voor mijn studie, dus wat dat betreft.. Iedereen is voortaan gewoon na zijn studie de rest van zn leven zn studieschuld aan het afbetalen. Goed systeem! *ahum*

Het is nu al zo dat je 3000 euro boete krijgt voor elk jaar dat je langer dan 5 jaar studeert. En een studie beginnen en in Februari stoppen telt dan ook mee als een jaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Olorin: Brussel is ook een goede studeerstad hoor :E

Maar het Belgisch schoolsysteem is inderdaad wel goed. Er lopen bij ons op school toch enkele Nederlanders rond hoor. Als ik hoor wat het in nederland allemaal kost..

Zelfde met rijexamens enzo. Terwijl in NL een theorie-examen 300,- kost, kan je het in Belgie afleggen voor 15,-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil zo graag gaan studeren volgend jaar, want ik heb leuke studieplannen en een mooi kot gevonden in Leuven.

Heeft iemand nog leertips?

Leuk plan! Als ik nu zou studeren en veel jonger zou zijn dan had ik misschien ook wel in Gent of Leuven willen studeren. Goed onderwijs, leuke studies, leuke sfeer maar vooral veel betaalbaarder dan Nederland qua kamerkosten en collegegeld.

Zeker nu men waarschijnlijk toch de basisbeurs door een sociaal leenstelsel willen gaan vervangen en wie weet wat dat voor de OVjaarkaart gaat betekenen.

Dat waren ook zo ongeveer mijn overwegingen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Docent reageer niet op mails, niet op sms en heeft zijn telefoon uitgezet. Zal ik dan maar met een slaapzakje voor de docentenkamer bivakeren in hoop enige reactie te krijgen? Over 3 weken moet verdikkeme mijn scriptie worden ingeleverd en die halve gare begeleider van mij negeert mij volkomen. Jalikaatje is heel erg boos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid