Spring naar bijdragen

Zwart werken (om over na te denken)


Aanbevolen berichten

. Zowel ik als die vriend/kennis dragen al 5 dagen in de week belasting af, betalen belasting op alles wat wij kopen en zelfs betalen wij op sommige producten belasting op de belasting. Het is wel een keer leuk geweest.

inderdaad ik vraag me wel is af waar blijft dat geld, ik heb wel een vermoede :(

zouden we met ons 70ste nog met pensioen kunnen? ik heb er een hard hoofd in..

Link naar bericht
Deel via andere websites
. Zowel ik als die vriend/kennis dragen al 5 dagen in de week belasting af, betalen belasting op alles wat wij kopen en zelfs betalen wij op sommige producten belasting op de belasting. Het is wel een keer leuk geweest.

inderdaad ik vraag me wel is af waar blijft dat geld, ik heb wel een vermoede :(

Veel gaat al verloren door het rond te pompen. Er worden ook veel nuttige dingen van gedaan hoor, maar het kan allemaal zo veel efficiënter.

zouden we met ons 70ste nog met pensioen kunnen? ik heb er een hard hoofd in..

Ik ben nu 30 en ga er eigenlijk vanuit dat ik door moet werken totdat ik er dood bij neerval. Ik betaal nu voor de pensioenen van de generatie van mijn vader. Na ons zijn er gewoon te weinig werkende mensen (dat wordt nu al het geval) om dat vol te houden. Ondanks dat ik dus straks tientallen jaren betaald heb is er voor mij niets als ik oud ben. Ik verwacht ook niet dat de verzorgingstehuizen en dergelijke nog lang zullen bestaan, überhaupt verwacht ik niet dat ons zorgstelsel nog heel lang zal bestaan. Vroeg of laat (in ieder geval ruim voor mijn pensioen) zal het allemaal in elkaar klappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben nu 30 en ga er eigenlijk vanuit dat ik door moet werken totdat ik er dood bij neerval. Ik betaal nu voor de pensioenen van de generatie van mijn vader. Na ons zijn er gewoon te weinig werkende mensen (dat wordt nu al het geval) om dat vol te houden. Ondanks dat ik dus straks tientallen jaren betaald heb is er voor mij niets als ik oud ben. Ik verwacht ook niet dat de verzorgingstehuizen en dergelijke nog lang zullen bestaan, überhaupt verwacht ik niet dat ons zorgstelsel nog heel lang zal bestaan. Vroeg of laat (in ieder geval ruim voor mijn pensioen) zal het allemaal in elkaar klappen.
Het gaat voor veel mensen de komende jaren inderdaad een hard leven worden, waarin de overheid steeds minder een verzorgende rol gaat spelen en mensen steeds meer afgerekend worden op beslissingen die ze ZELF maken. Je zal nu al echt scherp moeten opletten wat je met je geld doet om over 20 jaar wat over te houden. Ik sta met 1 been in de juppen wereldje (skiën, nieuwe auto, vaak uit eten, eigen huis) aan de andere kant sta ik door mijn werk midden in de onderkant van de samenleving. Bij beide groepen zitten massa's mensen die nauwelijks enig idee hebben waar ze geld aan uitgeven en wat alles kost of gaat kosten, ze leven bij de dag. Bij problemen denken ze dat de overheid het wel even op gaat lossen, door aan alle voorzieningen die in de toekomst misschien nodig zijn te gaan meebetalen. Dat gaat hem niet worden je zult alles zelf moeten gaan betalen, zorg, hulpmiddelen, aanpassingen huis bij ouder worden etc..

Overigens lijkt me pensioen behoorlijk saai, dus tot 80 doorwerken lijkt me niet erg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist. De staat neemt al veel meer dan haar toekomt. Indien ik voor een klusje iemand nodig heb dan twijfel ik geen moment om dat door een vriend/kennis te laten doen. Zowel ik als die vriend/kennis dragen al 5 dagen in de week belasting af, betalen belasting op alles wat wij kopen en zelfs betalen wij op sommige producten belasting op de belasting. Het is wel een keer leuk geweest.

Absoluut, het is echter wel de wet die de -door God over ons gestelde- overheid heeft opgesteld en die overheid hebben wij te gehoorzamen. Wetgeving willekeurig negeren omdat die ons niet aanstaat is niet de Christelijke houding en het is een recept voor anarchie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist. De staat neemt al veel meer dan haar toekomt. Indien ik voor een klusje iemand nodig heb dan twijfel ik geen moment om dat door een vriend/kennis te laten doen. Zowel ik als die vriend/kennis dragen al 5 dagen in de week belasting af, betalen belasting op alles wat wij kopen en zelfs betalen wij op sommige producten belasting op de belasting. Het is wel een keer leuk geweest.

Absoluut, het is echter wel de wet die de -door God over ons gestelde- overheid heeft opgesteld en die overheid hebben wij te gehoorzamen.

Dat is jouw mening.

Wetgeving willekeurig negeren omdat die ons niet aanstaat is niet de Christelijke houding en het is een recept voor anarchie.

Het is niet willekeurig, maar weloverwogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben persoonlijk tegen zwart werk i.v.m geloof. Ik heb veel banen moeten afslaan (die ik zelf graag wilde en ook eigenlijk moest hebben, omdat ik niet zwart wil werken). Waarvan vele mij voor gek zullen verklaren, maar dat maakt mij niet uit.

Hoe zien jullie het ?

Hey Miesje, ik ben het volledig met je eens. Onze dochter had onlangs een baan in een winkel. Na enkele dagen bleek dat een klein gedeelte van haar werkuren in het zwart waren. Zij wou geen zwart werk doen en overlegde dit met haar baas. Jammer genoeg kon haar baas dit niet veranderen. Onze dochter heeft toen haar ontslag gegeven en zelfs een gedeelte van het loon geweigerd. _O_ Ik ben terecht heel trots op de 'eerlijkheid' van onze dochter!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid