Spring naar bijdragen

Droom van 9 juni '11


Aanbevolen berichten

Jezus wederkomst is een feit daar zitten we midden in. Jezus heeft gezegd uit te zien naar de tekenen van de eindtijd en zijn "parousia" (tegenwoordigheid), lees aub Mattheüs 24:3-14:

"Zeg ons: Wanneer zullen deze dingen zijn, en wat zal het teken zijn van uw tegenwoordigheid en van het besluit van het samenstel van dingen?â€4 En Jezus gaf hun ten antwoord: „Past op dat niemand U misleidt; 5 want velen zullen komen op basis van mijn naam en zeggen: ’Ik ben de Christus’, en zij zullen velen misleiden. 6 GIJ zult horen van oorlogen en berichten van oorlogen; ziet toe dat GIJ niet wordt verschrikt. Want deze dingen moeten geschieden, maar het einde is er nog niet.

7 Want natie zal tegen natie opstaan en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen in de ene plaats na de andere voedseltekorten en aardbevingen zijn. 8 Al deze dingen zijn een begin van weeën der benauwdheid.

9 Dan zal men U overleveren aan verdrukking en U doden, en GIJ zult ter wille van mijn naam voorwerpen van haat zijn voor alle natiën. 10 Dan zullen ook velen tot struikelen worden gebracht en elkaar verraden en elkaar haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen misleiden; 12 en wegens het toenemen der wetteloosheid zal de liefde van de meesten verkoelen. 13 Maar wie tot het einde heeft volhard, die zal gered worden. 14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen."

We zien in onze tijd toch al deze dingen gebeuren: oorlogen, voedseltekorten, valse Christussen, pestilentieën, etc.

Als je Paulus´woorden erbij voegt, dan zie je ook hoe mensen in deze tijd zouden zijn, lees 2Tim.3:1-5

Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen. 2 Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal, 3 zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede, 4 verraders, onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan liefde voor God, 5 die een vorm van godvruchtige toewijding hebben, maar de kracht ervan niet blijken te bezitten; en keer u af van dezen.

Wij zitten diep in de eindtijd mensen. Dus wees waakzaam de Heer is nabij.

greetings,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

We weten niet de dag of het uur, maar we kunnen wel het seizoen weten. Ik geloof stellig dat wij in het seizoen zitten, en nú Jezus moeten zoeken als nooit tevoren!

Waarom nu als nooit tevoren? Waarom nu meer dan 1000 jaar geleden?

Omdat je verwacht dat Jezus nu terug komt, en niet over 5000 jaar?

Je gaat spontaan extra je best doen omdat je je plek op de nieuwe aarde en je verheerlijkte lichaam niet wil mislopen?

Beetje hypocriet, is het niet?

Ik denk eigenlijk dat hij die oproep meer bedoelt voor jou en de andere ongelovigen; Zoek Hem nu het nog kan want Hij komt snel!

En waarom zou ik niet geloven, maar nu opeens op zoek gaan naar Jezus? Omdat ik anders mijn plek op de nieuwe aarde en mijn verheerlijkt lichaam mis loop?

Blijft hypocriet. Als ik op zoek ga naar Jezus doe ik dat omdat ik geloof dat hij er is. Niet om op het laatste moment m'n eigen hachje te redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eigenlijk dat hij die oproep meer bedoelt voor jou en de andere ongelovigen; Zoek Hem nu het nog kan want Hij komt snel!

Wat versta je onder snel?

Uiteindelijk moet je uit vrije wil je tot God bekeren en niet onder geestelijke dwang omdat je anders in de zak naar Spanje meegaat oid. En waar moet je Hem zoeken dan, de een zegt dat de islam de ware godsdienst is de ander zegt dat het in genootschap x is en weer een ander zegt dat hij het zelf is enz enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof niet in de opname.

Ik geloof niet in de Geheime Opname zoals door vele Pinkstergemeentes gepresenteerd. Dat Jezus dus 2x terugkomt..Eerst om de gemeente op te halen. Dan is de gemeente ineens 7 jaar zoek..en dan komt Jezus nóg een keer terug met de heiligen. Waar blijven die gelovigen die 7 jaar dan?

Wat gaan ze doen? Dobbelen? Waar lees ik dat in de bijbel..die periode?

De Geheime Opname is verzonnen door een Jezuïet, Ribera, in opdracht van de Paus omdat de protestantse kerken erachter kwamen dat het beest in openbaringen de Katholieke Kerk bleek te zijn..Dus moest meneer Ribera het beest maar in de toekomst gaan plaatsen.

Het verhaal is te lang om uit te leggen dus vandaar dat ik een bron hierbij plaats om het te onderbouwen.

http://deburchtsion.blogspot.com/2011/0 ... eidde.html

Het geeft in ieder geval in het begin een historische uitleg over het ontstaan van de Opname theorie die nog steeds door vele kerken wordt gepredikt..Zeker in Amerika..

Gr.

Evert

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eigenlijk dat hij die oproep meer bedoelt voor jou en de andere ongelovigen; Zoek Hem nu het nog kan want Hij komt snel!

Wat versta je onder snel?

Weet ik niet, snel is relatief. Helemaal aangezien de apostelen het al over "snel" hadden.

Uiteindelijk moet je uit vrije wil je tot God bekeren en niet onder geestelijke dwang omdat je anders in de zak naar Spanje meegaat oid.

Op zich mee eens, al komt het wel vaak voor dat mensen in angst zich tot God keren en ook zij zijn welkom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De katholieke Kerk die de Opname zou hebben verzonnen, terwijl die leer volgens diezelfde katholieke Kerk antichristelijk is, en dat allemaal uit angst voor die paar o zulke enge protestanten die menen dat zij de Hoer Babylon zou zijn... de complottheorieën worden steeds ingewikkelder en voorbariger, dat moet gezegd worden. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, grappig. Als ik op wikipedia kijk lijkt dat idee van de opname afkomstig te zijn van Edward Irving, een Presbyteriaan (Calvinist) (19e eeuw) en na hem door John Nelson Darby (Anglicaan).

Die monnik kwam ik wel op Wikipedia tegen trouwens. http://en.wikipedia.org/wiki/Francisco_Ribera

Maar ik lees daar niks over de rapture. Wel over de wederkomst, maar dat is niet het zelfde natuurlijk. Nu heb ik dat werk van de man nooit gelezen, maar wat ik krijg dan toch de indruk dat het een nogal anachronistische gedachte is om de 'rapture' te koppelen aan een 16e eeuwse priester die idd het idee bevocht dat de RKK het beest zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mja, grappig. Als ik op wikipedia kijk lijkt dat idee van de opname afkomstig te zijn van Edward Irving, een Presbyteriaan (Calvinist) (19e eeuw) en na hem door John Nelson Darby (Anglicaan).

Die monnik kwam ik wel op Wikipedia tegen trouwens. http://en.wikipedia.org/wiki/Francisco_Ribera

Maar ik lees daar niks over de rapture. Wel over de wederkomst, maar dat is niet het zelfde natuurlijk. Nu heb ik dat werk van de man nooit gelezen, maar wat ik krijg dan toch de indruk dat het een nogal anachronistische gedachte is om de 'rapture' te koppelen aan een 16e eeuwse priester die idd het idee bevocht dat de RKK het beest zou zijn.

Die 19e eeuwse mensen zijn idd met het idee aan de haal gegaan..Maar ja..Wikipedia is ook niet zaligmakend.

Als je googled op : francisco rivera rapture dan krijg je behoorlijk wat artikelen met hem in combinatie met de opname theorie.

Zowieso zegt de bijbel dat de antichrist (Grieks: Plaatsvervanger van Christus) al in Paulus zijn tijd bestond en dat dat merendeels afvallige gelovigen waren. Er waren meerdere antichristen.

1 Johannes 2:18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is. (Toen dus ook al)

1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

(Iets van de toekomst of is dat er al langer?)

2 Johannes 1:7 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist. (Gekomen=verleden tijd, dus niet 1 antichrist in de toekomst)

Dus waar moet ik uit opmaken dat er 1 Antichrist in de toekomst zou gaan komen? En dat ik combinatie met de opname??

Link naar bericht
Deel via andere websites
De katholieke Kerk die de Opname zou hebben verzonnen, terwijl die leer volgens diezelfde katholieke Kerk antichristelijk is, en dat allemaal uit angst voor die paar o zulke enge protestanten die menen dat zij de Hoer Babylon zou zijn... de complottheorieën worden steeds ingewikkelder en voorbariger, dat moet gezegd worden. :+

Die 'paar' enge protestanten noemen ze ook wel de grote reformatie..Zeker iets om zenuwachtig van te worden als Paus toendertijd.. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet zenuwachtig genoeg om een compleet radicale wending in de Leer te bewerkstelligen, zodat een antichristelijke dwaling, stammend uit de negentiende eeuw, ineens katholiek zou zijn. Niet dat dat overigens mogelijk is, want Christus waakt er wel voor dat dwalingen geen standhouden binnen zijn Kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet zenuwachtig genoeg om een compleet radicale wending in de Leer te bewerkstelligen, zodat een antichristelijke dwaling, stammend uit de negentiende eeuw, ineens katholiek zou zijn. Niet dat dat overigens mogelijk is, want Christus waakt er wel voor dat dwalingen geen standhouden binnen zijn Kerk.

Klopt ja.Niet in Zijn Kerk..Er maar vanuit gaande dat de Katholieke Kerk, Zijn kerk is..

De theorie stamt overigens uit de 16e eeuw..Tijd van Maarten Luther etc..

Link naar bericht
Deel via andere websites
De katholieke Kerk die de Opname zou hebben verzonnen, terwijl die leer volgens diezelfde katholieke Kerk antichristelijk is, en dat allemaal uit angst voor die paar o zulke enge protestanten die menen dat zij de Hoer Babylon zou zijn... de complottheorieën worden steeds ingewikkelder en voorbariger, dat moet gezegd worden. :+

Die 'paar' enge protestanten noemen ze ook wel de grote reformatie..Zeker iets om zenuwachtig van te worden als Paus toendertijd.. :)

"Wat stampen we lekker he?" sprak de muis tot de olifant.

bron: CvW :#

Die monnik kwam ik wel op Wikipedia tegen trouwens. http://en.wikipedia.org/wiki/Francisco_Ribera

Maar ik lees daar niks over de rapture. Wel over de wederkomst, maar dat is niet het zelfde natuurlijk. Nu heb ik dat werk van de man nooit gelezen, maar wat ik krijg dan toch de indruk dat het een nogal anachronistische gedachte is om de 'rapture' te koppelen aan een 16e eeuwse priester die idd het idee bevocht dat de RKK het beest zou zijn.

Jezuieten zijn geen monniken. Wel religieuzen, geen monniken. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wellicht kan Saint_Eve even inhoudelijk ingaan op de door RobertF aangedragen punten.

Sorry..Maar op een opmerking zoals dat kan ik niet bepaald inhoudelijk reageren:

Eigenlijk zegt hij: Aangezien de RKK de Kerk van Jezus is, kan het niet fout gaan want dat zou Jezus niet toelaten..

Zo lust ik er nog wel een paar..

Dus nee..hier ga ik verder niet serieus op in..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dogmatisch leerstellig gebied niet nee, Saint Eve. Of geloof jij dat Jezus jou zal laten dwalen als je Hem oprecht zoekt in het gebed en in de Schrift? Ook al zou je zondigen, dan nog vertrouw je erop dat God je in elk geval zal corrigeren als je rabiate onzin over Hem verkoopt aan anderen, toch? Dat vertrouwen heeft de katholieke Kerk dus wél en daarin heeft God haar in elk geval nooit teleurgesteld. Ondanks alle zonden die door vele katholieken, van paus tot leek, zijn gepleegd, wil God nog altijd dat de rechtvaardigen Hem juist leren kennen, zonder verwarring, door die ene, apostolische en katholieke Kerk. Als het wel of niet kunnen bewaren en verkondigen van de juiste Leer afhankelijk zou zijn van zoiets menselijks als de zonde, dan zou niemand Hem juist kunnen verkondigen en zou God dus beslist niet gekend kunnen worden.

Dat kun je dan wellicht niet serieus willen nemen, maar het vertrouwen in God en in zijn Openbaring staat of valt wel hiermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op dogmatisch leerstellig gebied niet nee, Saint Eve. Of geloof jij dat Jezus jou zal laten dwalen als je Hem oprecht zoekt in het gebed en in de Schrift? Ook al zou je zondigen, dan nog vertrouw je erop dat God je in elk geval zal corrigeren als je rabiate onzin over Hem verkoopt aan anderen, toch?

Ik denk dat mensen die de klant waren van de aflaathandel daar anders over dachten en ook over het idee dat de paus per definitie wel in de hemel zou komen door het genade-krediet van de kerk wat door zijn voorgangers opgebouwd is, of de standenleer, etc.

En dan kun je uiteraard zeggen dat dit geen dogma's zijn en tal van dergelijke dingen ook verworpen is door de kerk en er uitspraken tegen gedaan zijn op concilies. Maar, het gaat hier om gedachten die geopperd zijn door mensen met leergezag en werden geloofd door verschillende mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op dogmatisch leerstellig gebied niet nee, Saint Eve. Of geloof jij dat Jezus jou zal laten dwalen als je Hem oprecht zoekt in het gebed en in de Schrift? Ook al zou je zondigen, dan nog vertrouw je erop dat God je in elk geval zal corrigeren als je rabiate onzin over Hem verkoopt aan anderen, toch? Dat vertrouwen heeft de katholieke Kerk dus wél en daarin heeft God haar in elk geval nooit teleurgesteld. Ondanks alle zonden die door vele katholieken, van paus tot leek, zijn gepleegd, wil God nog altijd dat de rechtvaardigen Hem juist leren kennen, zonder verwarring, door die ene, apostolische en katholieke Kerk. Als het wel of niet kunnen bewaren en verkondigen van de juiste Leer afhankelijk zou zijn van zoiets menselijks als de zonde, dan zou niemand Hem juist kunnen verkondigen en zou God dus beslist niet gekend kunnen worden.

Dat kun je dan wellicht niet serieus willen nemen, maar het vertrouwen in God en in zijn Openbaring staat of valt wel hiermee.

Het zijn alleen maar woorden..Iedereen kan zeggen in God te vertrouwen en de juiste kerk te zijn..Alleen wil ik dan graag de bevestiging van God daarin zien..En dan op een bijbelse manier liefst..Maar laten we die discussie maar ergens anders voeren :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid