Spring naar bijdragen

Vuur van de Geest!


Aanbevolen berichten

Waarom verwachte ik al zo'n negatieve uitspraak van jou?

Omdat je niet in wil gaan op hele normale vragen.

Met grootspraak heeft het niets te maken, maar met de werking van de Geest in gelovigen die in nederigheid voor God leven.

Je kan wel van alles en nog wat beweren maar zolang je niet op vrij basale vragen in wil gaan houd je geloofwaardigheid al snel op.

Ik heb lezers al verwezen naar Hand. 2:1-18. Ik kan er wel verder op ingaan, maar als er alleen maar spottende reacties over de Heilige Geest op komen, pas ik daarvoor. BOT?

Indien jij een normaal antwoord zou geven zullen daar geen spottende reacties opkomen, wellicht vragen ter verduidelijking of kritische vragen, dat wel. En zo te zien kun je daar niet tegen. En dus lijkt het alsof je boude beweringen doet en vervolgens niet wil uitleggen/onderbouwen.

Het is een beetje kenmerkend voor alle gesprekken met jou. Jij doet behoorlijke uitspraken. Men vraagt verder. Jij weigert antwoord te geven. Dan kun je jezelf afvragen of een forum wel zo'n geschikte plaats voor je is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom verwachte ik al zo'n negatieve uitspraak van jou?

Omdat je niet in wil gaan op hele normale vragen.

Met grootspraak heeft het niets te maken, maar met de werking van de Geest in gelovigen die in nederigheid voor God leven.

Je kan wel van alles en nog wat beweren maar zolang je niet op vrij basale vragen in wil gaan houd je geloofwaardigheid al snel op.

Ik heb lezers al verwezen naar Hand. 2:1-18. Ik kan er wel verder op ingaan, maar als er alleen maar spottende reacties over de Heilige Geest op komen, pas ik daarvoor. BOT?

Indien jij een normaal antwoord zou geven zullen daar geen spottende reacties opkomen, wellicht vragen ter verduidelijking of kritische vragen, dat wel. En zo te zien kun je daar niet tegen. En dus lijkt het alsof je boude beweringen doet en vervolgens niet wil uitleggen/onderbouwen.

Het is een beetje kenmerkend voor alle gesprekken met jou. Jij doet behoorlijke uitspraken. Men vraagt verder. Jij weigert antwoord te geven. Dan kun je jezelf afvragen of een forum wel zo'n geschikte plaats voor je is.

Nee, dat klopt niet. Over het algemeen geef ik steeds meer informatie als mensen verder vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat klopt niet. Over het algemeen geef ik steeds meer informatie als mensen verder vragen.

Dit topic en talloze andere bewijzen het tegendeel.

Wellicht dat je in het echte leven of op andere internet locaties ander gedrag vertoond, dat weet ik niet.

Nee, ik onderbouw nagenoeg alles op dit forum. Daarnaast is iedereen vrij om bepaalde grenzen aan te geven. In dit topic geef ik een bepaalde grens aan. Ik heb gewezen op Hand. 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat klopt niet. Over het algemeen geef ik steeds meer informatie als mensen verder vragen.

Dit topic en talloze andere bewijzen het tegendeel.

Wellicht dat je in het echte leven of op andere internet locaties ander gedrag vertoond, dat weet ik niet.

+1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat klopt niet. Over het algemeen geef ik steeds meer informatie als mensen verder vragen.

Dit topic en talloze andere bewijzen het tegendeel.

Wellicht dat je in het echte leven of op andere internet locaties ander gedrag vertoond, dat weet ik niet.

+1

Ja, van jou weet ik wel dat je het prettig vind te bashen. Dat heb ik je zien doen vanaf dat ik je ken onder deze naam op dit forum. Ik mag je erg en weet dat Jezus van je houdt, maar een constatering van mijn kant is dat je op een weinig positieve manier mijn posts en geloof benaderd.

Mensen, zullen we weer over de Heilige Geest gaan schrijven? Dit begint op een feedbacktopic te lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het stellen van kritische vragen als bashen ervaart dan spijt me dat zeer, maar dit is een openbaar toegankelijk forum en niet je kerk of je vriendenkring waarin iedereen het met je eens is en de discussies slechts op details gevoerd worden. Als je dat als vervelend ervaart spijt me dat zeer maar ik blijf gewoon vragen stellen net als Thorgrem, dingo en nog vele anderen op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het stellen van kritische vragen als bashen ervaart dan spijt me dat zeer, maar dit is een openbaar toegankelijk forum en niet je kerk of je vriendenkring waarin iedereen het met je eens is en de discussies slechts op details gevoerd worden. Als je dat als vervelend ervaart spijt me dat zeer maar ik blijf gewoon vragen stellen net als Thorgem, dingo en nog vele anderen op dit forum.

Vragen stellen is geen enkel probleem. Ik hoef alleen niet alles (op de manier waarop anderen dat willen horen) te beantwoorden. Jezus was vaak met mensen in discussie, maar zei niet altijd alles wat anderen wilden horen.

Algemeen: als katholieken weten dat in bepaalde kringen spottend met hosties zal worden omgegaan, zullen ze ook niet vrijelijk aan iedereen hosties uitdelen. Er hoeven geen parels voor zwijnen te worden geworpen. Het gaat hier om heilige zaken. In de tabernakel kon ook niet zomaar elke Israëliet naar binnen rennen in het heilige der heilige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het stellen van kritische vragen als bashen ervaart dan spijt me dat zeer, maar dit is een openbaar toegankelijk forum en niet je kerk of je vriendenkring waarin iedereen het met je eens is en de discussies slechts op details gevoerd worden. Als je dat als vervelend ervaart spijt me dat zeer maar ik blijf gewoon vragen stellen net als Thorgem, dingo en nog vele anderen op dit forum.

Vragen stellen is geen enkel probleem. Ik hoef alleen niet alles (op de manier waarop anderen dat willen horen) te beantwoorden. Jezus was vaak met mensen in discussie, maar zei niet altijd alles wat anderen wilden horen.

nee maar hij kon zijn zienswijze wel uitleggen als hij opzienbarende uitspraken deed en verzonk niet in stilzwijgen of beschuldigingen van bashen. En ook ik hoor op dit forum echt wel zaken waar ik het 100% mee oneens ben en ook dat zijn zaken die mij 100% raken, maar ik leg mijn zienswijze altijd uit en ga altijd in op vragen daarover.

het vuur van de geest zit hem in het kunnen uitleggen en niet in het doen van de mooiste uitspraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het stellen van kritische vragen als bashen ervaart dan spijt me dat zeer, maar dit is een openbaar toegankelijk forum en niet je kerk of je vriendenkring waarin iedereen het met je eens is en de discussies slechts op details gevoerd worden. Als je dat als vervelend ervaart spijt me dat zeer maar ik blijf gewoon vragen stellen net als Thorgem, dingo en nog vele anderen op dit forum.

Vragen stellen is geen enkel probleem. Ik hoef alleen niet alles (op de manier waarop anderen dat willen horen) te beantwoorden. Jezus was vaak met mensen in discussie, maar zei niet altijd alles wat anderen wilden horen.

nee maar hij kon zijn zienswijze wel uitleggen als hij opzienbarende uitspraken deed en verzonk niet in stilzwijgen of beschuldigingen van bashen. En ook ik hoor op dit forum echt wel zaken waar ik het 100% mee oneens ben en ook dat zijn zaken die mij 100% raken, maar ik leg mijn zienswijze altijd uit en ga altijd in op vragen daarover.

Ik ben ingegaan op vragen en verwees naar Hand. 2. Dat was mijn antwoord. Daarnaast waren er situaties waarbij Jezus zweeg of een heel ander antwoord gaf dan wat de mensen wilden horen. Soms gaf Hij antwoord met een wedervraag.

Er waren situaties waarbij Jezus dingen alleen aan de discipelen meedeelde en niet aan het volk en bij de verheerlijking van Jezus op de berg, waren er niet eens de 12 discipelen bij, maar slechts enkelen. Niet alles is geschikt voor iedereen op elk moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ingegaan op vragen en verwees naar Hand. 2. Dat was mijn antwoord. Daarnaast waren er situaties waarbij Jezus zweeg of een heel ander antwoord gaf dan wat de mensen wilden horen. Soms gaf Hij antwoord met een wedervraag.

Er waren situaties waarbij Jezus dingen alleen aan de discipelen meedeelde en niet aan het volk en bij de verheerlijking van Jezus op de berg, waren er niet eens de 12 discipelen bij, maar slechts enkelen. Niet alles is geschikt voor iedereen op elk moment.

Het klinkt toch verdacht als "ik heb weer iets gezegd wat ik niet kan waarmaken, laat ik er maar omheen draaien en geen antwoord geven of toelichten".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ingegaan op vragen en verwees naar Hand. 2. Dat was mijn antwoord. Daarnaast waren er situaties waarbij Jezus zweeg of een heel ander antwoord gaf dan wat de mensen wilden horen. Soms gaf Hij antwoord met een wedervraag.

Er waren situaties waarbij Jezus dingen alleen aan de discipelen meedeelde en niet aan het volk en bij de verheerlijking van Jezus op de berg, waren er niet eens de 12 discipelen bij, maar slechts enkelen. Niet alles is geschikt voor iedereen op elk moment.

Het klinkt toch verdacht als "ik heb weer iets gezegd wat ik niet kan waarmaken, laat ik er maar omheen draaien en geen antwoord geven of toelichten".

Echt bijzonder apart dat veel mensen zo negatief denken.

Ik kan alles waarmaken, of beter gezegd: God maakt alles waar. Er zijn buitensporig grote dingen voorgevallen en daarvan heb ik een tipje van de sluier opgelicht en op verdere details zal ik niet ingaan, behalve eventueel in beslotenheid op verzoek van mensen als Dave, Mark1987 enz. enz. en nog een enkeling. Maar voor spotters is dit niet bestemd, net zoals Jezus niet uitvoering inging op de verzoeken van negatieve mensen om Hem heen.

Als je dingen in het negatieve wil trekken, is dat je eigen verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste mensen, zullen we het sneue gedrag even staken? En anders maken jullie lekker een topic waar je gaat kletsen of mensen nu wel of niet vragen beantwoorden, negatief zijn en dingen juist onderbouwen, oke?

Eulogia, als je een keer een wat duidelijker en uitgebreider verslag van de dienst zou willen geven zou ik het zeker waarderen, want ik ben gewoon echt nieuwsgierig. Maar een 'er werd geprofeteerd' daar snap ik als gereformeerde niet zo heel veel aan ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet voor het een of het ander maar een groot deel van de forumbezoekers uitmaken voor spotters is toevallig wel in strijd met de FAQ dus ik verzoek je je post zelf aan te passen omdat hij anders aangepast/verwijderd wordt.

Ik heb nergens 'een groot deel van de forumbezoekers' uitgemaakt 'voor spotters'. Ik schreef over spotters en daarnaast mensen die negatief schrijven/denken. Er zijn daarnaast ook mensen die niet onder die categoriën vallen. Eveneens zijn er bepaalde mensen die positief staan tegenover de Bijbel, de waarheid en de werken van de Heilige Geest. Als er mensen zijn die zichzelf tot de spotters rekenen of zich aangesproken voelen, kan ik daar niets aan doen. Ik deel zelf de mensen niet in in categorieën.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia, als je een keer een wat duidelijker en uitgebreider verslag van de dienst zou willen geven zou ik het zeker waarderen, want ik ben gewoon echt nieuwsgierig. Maar een 'er werd geprofeteerd' daar snap ik als gereformeerde niet zo heel veel aan ;)

Ik zal er als ik er aan denk even morgen in alle rust op reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste mensen, zullen we het sneue gedrag even staken? En anders maken jullie lekker een topic waar je gaat kletsen of mensen nu wel of niet vragen beantwoorden, negatief zijn en dingen juist onderbouwen, oke?

Eulogia, als je een keer een wat duidelijker en uitgebreider verslag van de dienst zou willen geven zou ik het zeker waarderen, want ik ben gewoon echt nieuwsgierig. Maar een 'er werd geprofeteerd' daar snap ik als gereformeerde niet zo heel veel aan ;)

Aangezien mensen het nog niet begrijpen, herhaal ik mezelf nog maar een keer :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste mensen, zullen we het sneue gedrag even staken? En anders maken jullie lekker een topic waar je gaat kletsen of mensen nu wel of niet vragen beantwoorden, negatief zijn en dingen juist onderbouwen, oke?

Eulogia, als je een keer een wat duidelijker en uitgebreider verslag van de dienst zou willen geven zou ik het zeker waarderen, want ik ben gewoon echt nieuwsgierig. Maar een 'er werd geprofeteerd' daar snap ik als gereformeerde niet zo heel veel aan ;)

Aangezien mensen het nog niet begrijpen, herhaal ik mezelf nog maar een keer :)

Volgens mij was jouw post heel begrijpelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ingegaan op vragen en verwees naar Hand. 2. Dat was mijn antwoord. Daarnaast waren er situaties waarbij Jezus zweeg of een heel ander antwoord gaf dan wat de mensen wilden horen. Soms gaf Hij antwoord met een wedervraag.

Er waren situaties waarbij Jezus dingen alleen aan de discipelen meedeelde en niet aan het volk en bij de verheerlijking van Jezus op de berg, waren er niet eens de 12 discipelen bij, maar slechts enkelen. Niet alles is geschikt voor iedereen op elk moment.

Het klinkt toch verdacht als "ik heb weer iets gezegd wat ik niet kan waarmaken, laat ik er maar omheen draaien en geen antwoord geven of toelichten".

Nee, ik schrijf alleen dingen die ik kan waarmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik schrijf alleen dingen die ik kan waarmaken.

Of je het waar kan maken of niet kunnen wij simpelweg niet beoordelen daar jij het simpelweg niet doet. Indien je ervan overtuigd bent dat jij het waar kan maken dan vraag ik me af wat je te verbergen hebt door er zo omheen te draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik schrijf alleen dingen die ik kan waarmaken.

Of je het waar kan maken of niet kunnen wij simpelweg niet beoordelen daar jij het simpelweg niet doet.

Inderdaad kan je niet beoordelen wat ik alleen aan een enkele heb verteld. (Matth. 11:25)

Indien je ervan overtuigd bent dat jij het waar kan maken dan vraag ik me af wat je te verbergen hebt door er zo omheen te draaien.

Er is overeenkomst tussen het feit dat Jezus niet alles aan heel het volk en alle discipelen bekendmaakte en hetgeen ik bekendmaak aan alle of enkele users.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eulogia als je zaken toch alleen maar met een paar fans wilt delen kun je dat ook buiten dit forum doen en hoef je het hier ook niet te melden. Sterker nog dan is het topicvervuiling.

@Thorgrem deze discussie is redelijk zinloos en langzamerhand offtopic je weet inmiddels hoe Eulogia redeneert en argumenteert en enige verandering daarin is niet te verwachten.

@Allebei Vanaf nu weer back on topic, alles na deze post hierover wordt zonder verdere melding verwijderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid