Spring naar bijdragen

Christelijke radio/ tv


Aanbevolen berichten

Wat ik zie, dus toevallig tegenkom aan christelijke radio/tv, doet me meestal gelijk denken dat ik naar een programma zit te kijken/luisteren van 10 jaar geleden, het komt meestal nogal ouderwets en/of erg "gemaakt" over. Overigens kijk ik zelden tv en ik vind doelgroepen tv sowieso niet echt nodig, we leven niet meer in hokjes, laten we ze dan ook maar niet weer oprichten door gesubsidieerde tv voor elke speciale groep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de ene kant is de verzuiling echt afgelopen en waar er nog wel verzuiling is, is deze aan het afnemen. En ook in de publieke omroep zal uiteindelijk de verzuiling wel verdwijnen. Aan de andere kant, als er een specifieke doelgroep is, die zich zodanig onderscheid dat het voor hen interessant is aparte programma's te maken, ja waarom niet? Vraag alleen is of deze via de landelijke media bereikt zullen worden, of dat ze hun eigen kanalen zullen hebben op internet ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik zie, dus toevallig tegenkom aan christelijke radio/tv, doet me meestal gelijk denken dat ik naar een programma zit te kijken/luisteren van 10 jaar geleden, het komt meestal nogal ouderwets en/of erg "gemaakt" over. Overigens kijk ik zelden tv en ik vind doelgroepen tv sowieso niet echt nodig, we leven niet meer in hokjes, laten we ze dan ook maar niet weer oprichten door gesubsidieerde tv voor elke speciale groep.

Met die laatste opmerking ben ik het eens, dat is mijns inziens ook een goede insteek op het moment om de omroepen in Hilversum samen te laten gaan. Maar daarnaast zijn er ook niet door de overheid gesteunde zenders, zoals GrootNieuwsRadio of SevenFM.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met die laatste opmerking ben ik het eens, dat is mijns inziens ook een goede insteek op het moment om de omroepen in Hilversum samen te laten gaan. Maar daarnaast zijn er ook niet door de overheid gesteunde zenders, zoals GrootNieuwsRadio of SevenFM.
Commerciële initiatieven natuurlijk prima, als christenen/moslims/welvaarts evangelisten/homo's/turken etc.. hun eigen zenders willen prima, maar inderdaad niet met overheidsgeld.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Niemand luistert hier naar christelijke muziek/ radio?

Ik luister geen radio en christelijke muziek luister ik eigenlijk maar weinig. Er is kennelijk meer seculiere muziek die ik mooi vind en qua thematiek me ook meer aanspreekt, zélfs op religieus vlak. Er is trouwens best christelijke muziek die ik mooi vind, maar ik heb geen behoefte om nou louter dat alleen te luisteren.

Qua andere media lees ik het ND wel mee, maar neem net zo lief (of liever) een NRC of de volkskrant (ironisch :E). Maar ik zou dan wel christelijk nieuws gaan missen denk ik, dus dan is internet wel handig of andere krantjes die daar zich louter op richten om erbij te lezen.

Qua tv ben ik wel blij met de EO en de RKK (zendtijd op de KRO van de RKK). Van die eerste ben ik geen grote aanhanger, maar ze leveren soms wel boeiende programma's en helpen aan de pluriformiteit van de omroep. En de RKK heeft een aantal toffe docu's die ik boeiend vind. Trouwens, ben ik er ook erg voor dat er moslim, Joodse, hindoe, boeddhistische etc, omroepen zijn. Ook daar kijk ik heel soms naar, ook erg interessant!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik zie, dus toevallig tegenkom aan christelijke radio/tv, doet me meestal gelijk denken dat ik naar een programma zit te kijken/luisteren van 10 jaar geleden, het komt meestal nogal ouderwets en/of erg "gemaakt" over. Overigens kijk ik zelden tv en ik vind doelgroepen tv sowieso niet echt nodig, we leven niet meer in hokjes

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Persoonlijk luister ik graag naar Arrow Classic Rock. Ik vind het fijn dat deze zender zich richt op classic rock. De muziek wordt geselecteerd op stijl.

Bij christelijke radiozenders wordt de muziek geselecteerd op de boodschap/intentie.

Geen probleem mee dat er zenders zijn die zich op een bepaald publiek richten. Wanneer iedere zender alle soorten muziek zou draaien (klassiek, hardstyle, pop, black metal, gospel, jazz...) zou ik de radio nooit meer aan zetten.

Wanneer ik met deze reactie de plank compleet mis sla w.b. jouw post: Definieer 'hokjes'

laten we ze dan ook maar niet weer oprichten door gesubsidieerde tv voor elke speciale groep.

Hier sta ik dan wel weer achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk wel voor subsidie (met mate) van speciale groepen. Het brengt variatie in het aanbod. Ik vermoed dat ik op RTL4 nooit een uitzending zou hebben gezien over het Hindoestaanse Holi feest of over de bibliotheek van het Vaticaan (en als ze het wel doen krijg je zo'n stem van wegmisbruikers erbij die over Dan Brown praat en weet je uiteindelijk nog niks). Je kunt ook veel leren over iets, juist vanuit het insiders perspectief. Ik zou het een gemis vinden als dat niet meer kon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Persoonlijk luister ik graag naar Arrow Classic Rock.

Idd! Ik ben wel blij met meer gerichte zenders. Ik luister geen radio, maar als ik tv kijk is het meestal Discovery of NGC. Ik ben blij dat die zenders zich concreet op docu's richten. Andere commerciële zenders als RTL en SBS trekken me eigenlijk veel minder. Ik zou die best kunnen missen.

Ik luister dan geen radio, maar ik ga ook veel liever naar festivals en clubs van een bepaald soort muziek of thema. Het schept een bepaalde sfeer en je zit relatief minder te wachten op het moment dat er eindelijk een leuk liedje langs komt, wat tegen die tijd niet meer uitmaakt want de sfeer is weg en je hebt geen binding met de anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad.

Een verplichte eenheidsworst creëren werkt m.i. niet. [om het maar even zwart-wit te zeggen]

Wat betreft TV, er zijn zenders die alleen muziek uitzenden, er zijn zenders die zich richten op sport, er zijn zenders die alles willen uitzenden, zolang het maar geld oplevert, er zijn zenders die alleen dingen uitzenden die gericht zijn op of aanvaardbaar zijn m.b.t. het christendom. Dat verschil mag er zijn, en lijkt mij zelfs vrij belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf kijk ik wel graag naar programma's die wat meer levensbeschouwelijk zijn. Ik vind eigenlijk dat de Joodse Omroep het beste is qua jeugdprogramma's! Wel jammer, want het zou leuk zijn als ook de christelijke omroepen meer hun best zouden doen voor jongeren!

verder kijk ik ook wel eens naar de Ikon en de RKK maar die programma's zijn dus niet speciaal voor jongeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een abonnement op het ND, waar ik om verschillende redenen mee ga stoppen. De krant sprak me altijd wel aan vanwege het kerknieuws en natuurlijk de opinie. Voor het nieuws hoef je die krant niet te lezen. Een christelijk opinieblad, als de CV-Koers, daar kan ik achterstaan.

Wat betreft TV vind ik het goed dat er omroepen als de EO zijn, die toch weer een andere thematiek gebruiken in hun programma's dan de meer seculiere kanalen/omroepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...
  • 10 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid