Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er staat nergens in de bijbel dat de maximum snelheid 120 was in de bijbel, als het belangrijk was had God het wel laten opschrijven. Dus gassen met die hap en plak dan wel een vis erop, liefst een grote dan kan ik nog op tijd opzij ;)

Er staat wel dat de overheid moet worden gehoorzaamd :) (Rom. 13)

Lang niet in alle gevallen is dat christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er staat nergens in de bijbel dat de maximum snelheid 120 was in de bijbel, als het belangrijk was had God het wel laten opschrijven. Dus gassen met die hap en plak dan wel een vis erop, liefst een grote dan kan ik nog op tijd opzij ;)

Er staat wel dat de overheid moet worden gehoorzaamd :) (Rom. 13)

Lang niet in alle gevallen is dat christelijk.

Klopt. Als de overheid wetten instelt die lijnrecht tegen Gods wil ingaan, moet allereerst Gods wil worden opgevolgd en niet de wetten van de overheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Net zeg je nog dat je alleen verantwoording aan God hoeft af te leggen. Wat is het nu?

Beide. De wetten van de overheid moeten worden opgevolgd en mensen hoeven (daarvoor) alleen verantwoording aan God af te leggen.

Goed om te weten dat je vind dat weigerambtenaren ontslagen moeten worden. Had ik niet van je gedacht.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Net zeg je nog dat je alleen verantwoording aan God hoeft af te leggen. Wat is het nu?

Beide. De wetten van de overheid moeten worden opgevolgd en mensen hoeven (daarvoor) alleen verantwoording aan God af te leggen.

Goed om te weten dat je vind dat weigerambtenaren ontslagen moeten worden. Had ik niet van je gedacht.

Klopt. Als de overheid wetten instelt die lijnrecht tegen Gods wil ingaan, moet allereerst Gods wil worden opgevolgd en niet de wetten van de overheid.

Maar ehm, het dreigt weer offtopic te gaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb liever een vis op mijn bord dan tegen mijn bumper.

Amen. Mensen kunnen aan mijn reistijl wel afleiden dat ik er niet op uit ben om ze van de weg te rossen. Dat ik Christen ben hoeft daar niet de hoofdrol in te spelen vind ik, het is meer een algemene levenshouding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@RobertF

Ik begrijp dat het een wat 'aparte' beredenering is. Maar het gaat mij puur om het voorbeeld dat je uit moet dragen, terwijl het niet altijd verkeerd is om hard te rijden. Het is misschien verkeerd want het mag niet, maar ik breng niemand in gevaar als ik 140 rijd op een bijna-lege autosnelweg. Als het ergens druk is houd ik me wel aan de snelheid.

Dat is wél verkeerd want het gaat tegen de wet in. Nu ben ik bepaald geen voorstander van het jezelf in alle gevallen aan de wet houden ( :E ), maar je redenatie is natuurlijk incorrect als een malle. In het verkeer echter, ben ik wel een voorstander van grenzen.

Maar aangezien ik niet het risico wil lopen dat anderen gaan denken: is dát nu een Christen? Die houdt zich niet aan de regels, kan ik beter geen visje of sticker op de auto plakken.

Als je zo'n visje nodig hebt om je aan de wet te houden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt is dat als je je alleen op eigen inzicht aan de verkeersregels gaat houden, dat ook niet altijd goed hoeft te gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind zelf nadenken nog altijd belangrijker dan domweg verkeersregels opvolgen. Want het is natuurlijk raar dat bijvoorbeeld bij een leeg kruispunt je zonder stoplicht er niet verkeerd aan doet om dan door te rijden, maar met een rood stoplicht je ineens weer wél verkeerd bezig zou zijn, terwijl de situatie dan net zo veilig is. Maar er zijn genoeg verkeersdeelnemers die het "eigen inzicht" misbruiken of verkeerd gebruiken en alsnog gevaarlijk gedrag vertonen. Zelfs nog op vrijwel lege wegen. Want ook op een vrijwel lege snelweg kan er een onverwachte situatie opduiken waarop je dan wel snel moet kunnen reageren zonder de berm of de ander te raken.

Daarom zegt de wet heel eenvoudig: houd je aan de verkeersregels, altijd en overal. Ook op bijna lege wegen. Dat kan dan ook nog als neveneffect hebben dat je je leert beheersen en wellicht meer rust weet te behouden daardoor, zodat je dat dan misschien ook sneller doet in drukke situaties. Je zou het kunnen vergelijken met je hand uitsteken als je als fietser afslaat. Als je dat gewoon bij elke splitsing, kruising en rotonde doet, zoals de wet voorschrijft, dan zul je het ook sneller doen wanneer er daadwerkelijk ander verkeer is, dan wanneer je (onbewust) steeds weer nadenkt over of je nu wel of niet de hand kunt uitsteken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid