Spring naar bijdragen

Vegetarisme en vis


Aanbevolen berichten

Een varken is een alles eter, vroeger was het waarschijnlijk nog slimmer om aaseters te eten dan varkens. Ze hadden veel meer kans op allerhande ziektes van dode dieren en de meuk die ze nog meer aten. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld een herbivoor als een rund.

Momenteel denk ik dat je Nederlands varkensvlees (helemaal in vergelijking met toen) gewoon veilig is. Maar in bijvoorbeeld Thailand e.o. wordt nogal eens afgeraden om varkensvlees te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Daar zit wel wat in ja, volgens mij eten die beesten zelfs mens wanneer ze echt honger hebben.

OT:

Toen ik vegetariër was at ik ook geen vis, maar dat is slechts een eigen keuze vind ik. Bij het veganisme is het in elk geval een grote no-no.

Hoe heet iemand die liever geen vis eet? Dat ben ik namelijk. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt beter varkensvlees eten dan kip. In dat laatste zit over het algemeen veel meer troep.
Nee, maar ik vind het apart dat het in meerdere stromingen voorkomt dat je het moet vermijden als het kan. Maar ja, we weten ook niet echt in wat voor omstandigheden die beestjes leefde in de oudheid.
Er zijn ook culturen waar varkensvlees juist het meest centrale ingrediënt is en het eigenlijk onvoorstelbaar is om géén varkensvlees te eten. Zoals bij veel stammen in Oceanië.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Kreeftachtigen verhouden zich tot insecten ongeveer zoals vogels zich tot zoogdieren verhouden.... nee wacht, dat klopt niet, kreeftachtigen zijn nog veel verder verwijderd van insecten dan vogels van zoogdieren (taxonomisch gezien) Vogels zijn zeg maar onze neefjes, terwijl kreeften de achter-achter-achter-neefjes zijn van insecten.

Maar Hongerige Wolf, je mag ze van mij best "grote insecten" noemen hoor.. (met 10 tot 14 poten in plaats van 6)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid