Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wieee Eindelijk beginnen de examens..

Ik heb er nog nooit zo'n zin in gehad als nu.

VMBO-T Op zich sta ik nog net voldoende voor alle vakken op Nederlands na. Daarvoor sta ik een 7 :P

Dus als ik nu voor alles minstens een 5 haal heb ik mn diploma in mn zak en kan ik SPW gaan doen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs als ik niet leer haal ik het met ws maar één onvoldoende voor mijn ce, wat gemiddeld met mijn se cijfer nog een voldoende op mijn lijst wordt. Maar ik ben wel zenuwachtig. En ik vind dat ik wel moet leren maar het is zo onmotiverend om te weten dat je dat eigenlijk niet eens hoeft te doen. Maar ik heb wel een weddenschap met mijn bio lerares, dat ik een 9 kan halen voor het ce bio. :) En dat moet wel lukken, als ik leer denk ik. En ondanks dat ik HAVO doe, begin ik toch morgen pas. Ik heb namelijk geen M&O :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes beiden!

Mijn tip: neem de tijd. Je hebt drie uur staan voor het examen, meer dan genoeg tijd. Tijd om je te oriënteren op wat het examen inhoudt, tijd om rustig te beginnen en helder na te denken.

Mijn zusje begint vandaag ook aan haar examen VWO. Duimen maar!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn tip: neem de tijd. Je hebt drie uur staan voor het examen, meer dan genoeg tijd. Tijd om je te oriënteren op wat het examen inhoudt, tijd om rustig te beginnen en helder na te denken.

Dat verschikt per vak. Ik kan (nouja kon..) echt vrij snel Latijn en Grieks vertalen en inhoudsvragen vond ik meer leuk dan moeilijk, maar ik had de drie uur echt nodig en moest stevig doorwerken. Grieks heb ik afgemaakt terwijl de examens opgehaald werden geloof ik :P

Jee, voor mij alweer 2 jaar geleden...

Succes examenkandidaten!

Link naar bericht
Deel via andere websites
DEN HAAG - Op zeven middelbare scholen is het eindexamen tehatex (tekenen, handvaardigheid en textiele werkvormen) voor vwo-leerlingen ongeldig verklaard. Dat laat een woordvoerster van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) dinsdag weten.

Het examen vwo bevatte de verkeerde bijlage, namelijk die van het examen havo tehatex. Mogelijk moet het examen landelijk voor zowel vwo- als voor havo-leerlingen ongeldig worden verklaard.

Het examen tehatex staat voor havo-leerlingen op woensdag 25 mei op het programma.

Lees verder: http://www.nu.nl/binnenland/2517100/vwo-examen-ongeldig-verklaard.html

Heeft iemand dit examen (niet) hoeven te maken hierdoor nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste examen gehad, nederlands in twee uur af, met nog vijf minuten 'pauze' tussendoor. Het ging wel goed naar mijn gevoel. Om half vijf kan ik de antwoorden checken :)

Wie heeft er vandaag nog meer nederlands (gehad)?

@Minifan: dat is echt erg! Kan de schooldirecteur daar niets aan doen? En klagen bij het LAKS!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn eerste examen gehad, nederlands in twee uur af, met nog vijf minuten 'pauze' tussendoor. Het ging wel goed naar mijn gevoel. Om half vijf kan ik de antwoorden checken :)

Wie heeft er vandaag nog meer nederlands (gehad)?

Wat vond je van het examen? Ik las dat een kwart van de scholieren geklaagd heeft. Maar aan de andere kant, ik zie op de Twitters ook dat scholieren klagen 'om een beter cijfer te krijgen', ik weet niet of dat het systeem ten goede komt. Kan ook betekenen dat een kwart het gewoon niet goed geleerd heeft en dus maar gaat zeiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag Nederlands.. In de les nog een stuk of 8 oefenexamens gemaakt van voorgaande jaren.

Docente verwachte dat ik het moeilijk vond om de teksten te maken dus moest ik die allemaal 'even' gaan doen. Op 75 vragen 3 foutjes noem ik niet echt moeite hebben met iets ;) Maar goed. Nederlands en Wiskunde zijn mijn sterkste vakken dus dat kan niet fout gaan. (Of ik moet het heel erg verzieken maar daar wil ik niet aan denken)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn eerste examen gehad, nederlands in twee uur af, met nog vijf minuten 'pauze' tussendoor. Het ging wel goed naar mijn gevoel. Om half vijf kan ik de antwoorden checken :)

Wie heeft er vandaag nog meer nederlands (gehad)?

Wat vond je van het examen? Ik las dat een kwart van de scholieren geklaagd heeft. Maar aan de andere kant, ik zie op de Twitters ook dat scholieren klagen 'om een beter cijfer te krijgen', ik weet niet of dat het systeem ten goede komt. Kan ook betekenen dat een kwart het gewoon niet goed geleerd heeft en dus maar gaat zeiken.

Dat klagen om een beter cijfer te krijgen lijkt bij mij op school ook de mentaliteit te zijn bij sommigen.. Ik vond het best te doen. Moest soms wel goed nadenken maar was zeker niet te moeilijk. Ik heb 2/3e van de punten zeker gehaald dus das iig een 7.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn nu examens bezig én ze zijn letterlijk naast de school aan het hijen..

klacht indienen via het LAKS misschien?

Voor de rest: iedereen heel veel succes. Zet hem op, meer kun je tenslotte niet doen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn eerste examen gehad, nederlands in twee uur af, met nog vijf minuten 'pauze' tussendoor. Het ging wel goed naar mijn gevoel. Om half vijf kan ik de antwoorden checken :)

Wie heeft er vandaag nog meer nederlands (gehad)?

@Minifan: dat is echt erg! Kan de schooldirecteur daar niets aan doen? En klagen bij het LAKS!

Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag ook Nederlands gedaan. Havo. Ze had het ook ruim binnen de tijd af en vond het wel meevallen, ze was zeer verbaasd dat iedereen de samenvatting zo lastig vond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn eerste examen gehad, nederlands in twee uur af, met nog vijf minuten 'pauze' tussendoor. Het ging wel goed naar mijn gevoel. Om half vijf kan ik de antwoorden checken :)

Wie heeft er vandaag nog meer nederlands (gehad)?

@Minifan: dat is echt erg! Kan de schooldirecteur daar niets aan doen? En klagen bij het LAKS!

Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag ook Nederlands gedaan. Havo. Ze had het ook ruim binnen de tijd af en vond het wel meevallen, ze was zeer verbaasd dat iedereen de samenvatting zo lastig vond.

Wat ik me herinner van mijn examen(VWO 2 jaar geleden) is dat de samenvatting bij Nederlands echt drama waren. De nakijk eisen waren niet heel streng, maar niemand scoorde er goed. Iedereen haalde zijn cijfer vooral op met het begrijpend lezen, wat meestal goed te doen was. Mijn leraar zei dat er van de 100 leerlingen er eigenlijk altijd maar een paar waren die het echt correct deden. Dus op zich kan ik er wel inkomen dat mensen het lastig vinden, want blijkbaar is dat nu eenmaal zo voor de meeste van ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid