Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen in het FD:

FD-20110510-01009005.jpg

Een orthodox-joodse man belt in de straten van Jeruzalem. De verkoop van mobiele telefonie aan orthodoxe joden heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen. Zo zijn ‘koosjere’ telefoons (zonder sms-functie en camera; telefoontjes naar sekslijnen worden geblokkeerd) zeer populair.

Is dit idee nog iets voor de Christelijke wereld of draven de orthodoxe Joden hier teveel door? Wat vind jij passende maatregelen om je Christelijk identiteit met moderne techniek te borgen/ uiten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet in het via techniek afdwingen van grenzen, zoals een filternet ofzo. Het is belangrijker en beter dat je zelf bewust wordt (of, als kind, wordt gemaakt) van waar die grenzen liggen. Daar hebben we die vrije wil voor gekregen.

En ook hier: die man moet voor zichzelf besluiten om niet te sms-en, z'n camera te gebruiken of naar sekslijnen te bellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vanmorgen in het FD:

FD-20110510-01009005.jpg

Een orthodox-joodse man belt in de straten van Jeruzalem. De verkoop van mobiele telefonie aan orthodoxe joden heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen. Zo zijn ‘koosjere’ telefoons (zonder sms-functie en camera; telefoontjes naar sekslijnen worden geblokkeerd) zeer populair.

Is dit idee nog iets voor de Christelijke wereld of draven de orthodoxe Joden hier teveel door? Wat vind jij passende maatregelen om je Christelijk identiteit met moderne techniek te borgen/ uiten?

http://www.emobiel.nl, misschien gaan die dat nog wel doen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is het probleem met sms'en dan? Camera's lijkt me vanuit orthodox joods perspectief nog wel logisch, maar ik zie niet in wat we daar als christenen mee zouden moeten. Sjah, dan blijft het blokkeren van sekslijnen over, wat vast een goed idee is voor mensen die van die gewoonte af willen of willen vermijden dat hun tienerzonen het eens uitproberen, maar voor de gemiddelde persoon lijkt dat me nu ook niet echt een issue. Dus nee, ik hou het maar bij mijn gewone mobieltje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vind ik een vreemde redenering aangezien je "ongeoorloofde boodschappen" net zo goed gewoon over de telefoon kunt doen als via sms.
Tja, je bent dan ook geen ultraorthodoxe jood die in één van de 'gated communities' woont waar alles wat je doet goed gekeurd moet zijn door de rabbijn die jij volgt.

Ze maken ergens een keuze, waarschijnlijk omdat een 'telefoon die niet belt' moeilijk verkoopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid