Spring naar bijdragen

zondagschool, kindernevendienst


Aanbevolen berichten

Hi ik ben lekker bezig, sorry.

Ik wis het verkeerde weg.

Nou ik vroeg me af in deze topic wie hier meer kinderwerkers zijn en hoe jullie je werkjes en eventuele liedjes voor bereiden?

Ik doe zondagschool en ik vind het soms een hele uitdaging om iets te verzinnen rond een thema?

Groetjes,

Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik geef zondag school een keer per maand aan leeftijd groep 2 t/m 4 jaar.

Dus ik denk dat werkjes van de gewone basisscholen ze daarvoor wat te klein voor zijn. Plus het gaat ook om thema's

Zoals Elia, Mozes, Pasen enz?

Dus dan is het echt even zoeken.

Maar ik ga kijken naar waar jij het over heb. Heb je daar ook een site van?

Groetjes,

Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.hemelenaarde.nl

Werkt ook met thema's zoals overigens de meeste godsdienstige basisschool methode's .

Je zou bij de plaatselijke christelijke kinderdagopvang navraag kunnen doen. Wat doen zij met de kinderen, en zo kun je aansluiten op elkaar.

Ik vraag me overigens af of je het al te ingewikkeld wil doen met kinderen van 2 t/m 4 jaar. Een liedje, een kort verhaaltje met prentenboek en een knutselwerkje lijkt mij voldoende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oh pff ik vind het ook nogal een gedoe ;/ ben niet heel creatief en heb niets aan knutselspullen in huis dus ik doe altijd maar wat. Ik vind het ook nog lastig om er voor te zorgen dat ze precies genoeg te doen hebben. Hebben ze geen tijd om dingen af te maken is dat jammer, en hebben ze 't te snel af dan wordt er geklierd, en daar word ik ook niet blij van ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Nee te ingewikkeld daar begin ik zeker niet aan. Maar ik vind het juist leuk om leuke dingen te doen, en dat de kinderen het ook leuk vinden om te maken.

Elke keer een kleurplaat is ook maar saai denk ik dan.

En kindertjes houden toch ook van plakken en verven. Dus vandaar.

En hoe meer mensen mee denken, hoe meer ideeen toch?

@Holla, daar loop ik ook tegenaan. Fijn herkenning ;)

Groetjes,

Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ervaring met kinderen van die leeftijd is dat ze op zich best snel tevreden zijn, als ze iets leuk vinden dan vinden ze het niet gauw saai om dat regelmatig te doen. Bovendien vinden ze lekker kliederen meestal sowieso wel leuk, of daar nu uiteindelijk iets moois uitkomt of eigenlijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
kan de spelfout in de titel aangepast worden? Het is kindernevendienst.

excuus, mijn man stond nog ingelogd. Ik ben Holla dus ;)

Hey,

Ja ik typ te snel en vaak als ik moe ben dus dan maak ik nogal hele domme spelfouten.

Sorry.

Maar jij bent de perfectionist onder ons ;)

Groetjes,

Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid