Spring naar bijdragen

P.O.D.


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ik ken ze wel, ze zijn een van de aanzetters geweest van de numetal, vooral bands als Linkin Park (met rap) zijn er door beïnvloed. Ik ken alleen Youth of the Nation.

Ik moet echter bekennen dat ik een tijdje geleden het nieuwste album van War of Ages aan het luisteren was en dat daar een coole rapachtige stem door zat. Op het nummer Eternal van het album Eternal. Dat was de zanger van P.O.D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best een aardige band. Southtown vind ik een leuk nummer met dito clip (drummer met ZAO-shirt), Roots in Stereo (met Matisyahu, net als Strength of my Life), Teachers.

Hun album When Angels & Serpents Dance kon mij minder boeien.

Ze zijn zeker niet "de grootste christelijke rock achtige band". Die eer zou ik eerder toekennen aan bands die in dit genre voorop hebben gelopen, zoals de Resurrection Band

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is P.O.D. volgens jullie de grootste christelijke rock achtige band?

Nee. Ik kan me vaag herinneren dat er vroeger een paar liedjes waren die ik wel 'aardig' vond. Daarbij hebben ze het als binnen de christelijke tal binnen hun genre het relatief gezien best ver geschopt binnen het mainstream pop wereldje.

Maar binnen de rockmuziek ken ik een hoop christelijke bands die mij een stuk meer aanspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de grootste christelijke band is zonder enige twijfel U2.

Ik weet dat niet alle bandleden christelijk zijn en dat ze niet expliciet christelijk zijn en ook bewust zichzelf niet in dat hoekje laten plaatsen - heel verstandig als je het mij vraagt -, maar het kan niet anders of dit is de grootste band met een positieve boodschap die zich laat inspireren door het christelijk geloof en op z'n minst enkele christenen bevat.

Het is sowieso zo ongeveer de grootste band op aarde, dus ja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat U2 een enigszins een overschatte band is - met name het laatste decennium - is wel waar, maar 'de meest overrated' band? Dat toch echt niet, met drie geniale platen (Achtung Baby, Pop en Zooropa) en drie zeer behoorlijke tot goede platen (The Unforgettable Fire, The Joshua Tree en Rattle And Hum).

Ik weet dat het tegenwoordig heel sophisticated is om U2 af te zeiken en met regelmaat mag ik mezelf daar ook schuldig aan maken, maar de meest overschatte band is het toch echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid