Spring naar bijdragen

verliefd op getrouwde man


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo,

Ik ben 49 jaar, en een alleenstaande moeder.

Al op de lagere school werd ik verliefd op een klasgenootje, maar verloor hem daarna uit het oog.

Nu, ben ik sinds ongeveer een jaar weer met hem aan het mailen. Hij vond mij op internet.

Het klikt heel erg tussen ons in mails. Een paar weken geleden ben ik bij hem op bezoek geweest. D.w.z. bij hem en zijn vrouw.

Hij heeft een aardige vrouw, en het leek voor haar ook bekend dat haar man en ik mailtjes schrijven, en allerlei onderwerpen daarin bespreken. Ze lijkt helemaal niet jaloers te zijn.

Sinds mijn bezoekje aan hun, flirt hij op een nette en leuke, maar duidelijke, manier met mij.

Toen ik hem zag, vloog ook direct de vonk weer over, en ik weet zeker dat dit wederzijds is.

Mailtjes vliegen over en weer, en in elk mailtje krijg ik veel complimentjes, en vaak ook wel woorden met een "seksuele lading".

Maar, alles op een nette en bedekte manier ....

Waarschijnlijk zie ik hem morgen weer even op mijn werk, want hij moet daar even zijn en wil me dan ontmoeten in mijn pauze.

Ik denk elke seconde van de dag aan hem, en weet helemaal zeker dat hij ook verliefd op mij is.

Maar, hij is dus getrouwd, en daar heb ik wel moeite mee. Alhoewel ik niet weet of ik mezelf tegen kan houden als hij toespelingen maakt.

Iemand raad?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je al aan hem verteld hoe je je hierover voelt? Wie weet is hij wel helemaal niet verliefd en vindt hij flirten wel gewoon leuk 'om het flirten'. Of erger, hij is een player. Dat kan ook nog, maar dat is natuurlijk niet waar je vanuit wilt gaan. Het kan ook zijn dat hij niet echt doorheeft dat hij zit te flirten, al is de kans klein. De enige reden om er echt achter te komen wat hij wil, is het hem te vragen. En pas als je weet wat hij wil kun je bedenken wat je verder kunt doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel simpel de raad van Jozef: verbreek het contact en 'vlucht'. Wil jij het op je geweten hebben dat je de relatie tussen deze man en zijn vrouw kapot maakt? En als je hem graag voor jezelf wilt, hoe egoïstisch ben je dan bezig? Er is redelijk wat meer in het leven dan verliefd zijn en een zekere seksuele spanning.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afkappen. Of hij nou verliefd op jou is of niet maakt geen donder uit: hij is getrouwd. En zolang hij niet getrouwd is met jou moet je verdere gedachten laten varen. Misschien wat bot, maar dat is hoe ik erover denk.

Als je zelf over je verliefdheid heen wil komen doe je er goed aan flink wat afstand te scheppen zodat je weer 'tot jezelf' kunt komen, zonder hem continu in de buurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder heeft ook ooit een relatie met een man gehad wie nog getrouwd was en 2 kinderen had. Zijn vrouw wist ervan dat ze een relatie hadden. Ze waren alleen getrouwd omdat ze van hun geloof en familie niet mochten scheiden. Mn moeder heeft het er vaak moeilijk mee gehad dat hij niet altijd bij haar kon zijn. En dat hij ook nog een ander gezin had.

Na een relatie van 14 maanden zijn ze uit elkaar gegaan omdat mn moeder er niet meer tegen kon dat hij nog getrouwd was. (In de tijd dat ze elkaar leerden kennen had hij gezegd dat hij gescheiden was, waar mn moeder na 3 maanden dus achter kwam dat hij getrouwd was)

Ik vind het nogal cru om te zeggen dat je afstand moet nemen en hem niet meer onder ogen kunt komen. Maar toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hij is getrouwd. Als hij enigszins fatsoen in z'n donder heeft dan is hij trouw aan zijn vrouw. En het omgekeerde geldt voor jou: van iemand met een relatie blijf je af. Zo zie ik het in ieder geval.

Mee kappen.

X2

Die man is bezet, hij is zelfs getrouwd. Van iemands relatie blijf je af en omgekeerd eveneens. Hij heeft voor eeuwig trouw gezworen aan een ander. Als je bang bent dat jullie stomme dingen zouden gaan doen denk ik dat je beter verdere afstand kunt nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hij is getrouwd. Als hij enigszins fatsoen in z'n donder heeft dan is hij trouw aan zijn vrouw. En het omgekeerde geldt voor jou: van iemand met een relatie blijf je af. Zo zie ik het in ieder geval.

Mee kappen.

X3

Ik ben kind van iemand die is vreemdgegaan terwijl hij met m'n moeder getrouwd was. Ik heb mijn moeder kapot zien gaan daardoor.

Ik vind het ronduit respectloos om in een geval als dit je eigen gevoel boven een huwelijk tussen twee mensen te stellen, in jouw geval en ook in die man z'n geval. Naar mijn mening is er toch al emotionele schade die wordt aangericht, ook al is er fysiek misschien nog niets gebeurd.

Ik zou nog niet eens bij iemand willen zijn die (seksuele) toespelingen maakt op andere vrouwen. Wat hij bij jou doet, kan hij evenzeer bij andere vrouwen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich eens met de reacties hierboven, maar ik zou wel eerst even checken hoe het precies zit. Misschien loop je veel te hard van stapel en ziet hij het gewoon als vriendschappelijk. Zelfs als hij af en toe wat aangebrande opmerkingen maakt, dat kan ik ook wel voor de gein doen bij vrienden soms, misschien zit er helemaal niet achter wat jij er omdat je verliefd bent natuurlijk graag in ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op zich eens met de reacties hierboven, maar ik zou wel eerst even checken hoe het precies zit. Misschien loop je veel te hard van stapel en ziet hij het gewoon als vriendschappelijk. Zelfs als hij af en toe wat aangebrande opmerkingen maakt, dat kan ik ook wel voor de gein doen bij vrienden soms, misschien zit er helemaal niet achter wat jij er omdat je verliefd bent natuurlijk graag in ziet.

Dat kan inderdaad ook zo zijn: de wens wordt de meester van de gedachte. Maar dan nog is zij wel verliefd en is hij nog steeds getrouwd. Wanneer hij niets voor haar voelt, maar zij wel voor hem is het vooralsnog verstandig afstand te nemen. Achter een getrouwde man aan lopen heeft geen zin. Ik gun haar van harte een relatie, maar dan met iemand die alleen voor haar is :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hij is getrouwd. Als hij enigszins fatsoen in z'n donder heeft dan is hij trouw aan zijn vrouw. En het omgekeerde geldt voor jou: van iemand met een relatie blijf je af. Zo zie ik het in ieder geval.

Mee kappen.

4 X

Ik vind het ronduit onbeschoft om met iemand te daten of een relatie te hebben die getrouwd is. Hoe zou de topic starter zich voelen als haar eigen man dat zou doen? Niet leuk dus. Er mee ophouden dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Ik ben 49 jaar, en een alleenstaande moeder.

Hallo Sjaantje, lijkt me moeilijk en eenzaam om als alleenstaande moeder door het leven te gaan.

Al op de lagere school werd ik verliefd op een klasgenootje, maar verloor hem daarna uit het oog.

Nu, ben ik sinds ongeveer een jaar weer met hem aan het mailen. Hij vond mij op internet.

Het klikt heel erg tussen ons in mails. Een paar weken geleden ben ik bij hem op bezoek geweest. D.w.z. bij hem en zijn vrouw.

Hij heeft een aardige vrouw, en het leek voor haar ook bekend dat haar man en ik mailtjes schrijven, en allerlei onderwerpen daarin bespreken. Ze lijkt helemaal niet jaloers te zijn.

Sinds mijn bezoekje aan hun, flirt hij op een nette en leuke, maar duidelijke, manier met mij.

Toen ik hem zag, vloog ook direct de vonk weer over, en ik weet zeker dat dit wederzijds is.

Mailtjes vliegen over en weer, en in elk mailtje krijg ik veel complimentjes, en vaak ook wel woorden met een "seksuele lading".

Maar, alles op een nette en bedekte manier ....

Misschien zie jij iets wat je graag wilt zien/voelen. Het gevoel van vroeger, heimwee naar 'toen'. Sommige mannen maken opmerkingen met een 'seksuele lading' omdat ze 'man-zijn'. Het gebeurt gewoon zonder verdere bijdoelingen.

Waarschijnlijk zie ik hem morgen weer even op mijn werk, want hij moet daar even zijn en wil me dan ontmoeten in mijn pauze.

Ik denk elke seconde van de dag aan hem, en weet helemaal zeker dat hij ook verliefd op mij is.

Maar, hij is dus getrouwd, en daar heb ik wel moeite mee. Alhoewel ik niet weet of ik mezelf tegen kan houden als hij toespelingen maakt.

Iemand raad?

Ja, niet aan toe geven. Jij hebt de keus om jou verliefdheid van dit moment (gaat weer over) te voeden of niet.

Maar ik lees meer in jou bericht. Ik 'lees' een vrouw die er alleen voor staat. Ga actief op zoek naar een maatje, een partner voor het leven. Om mijn part via een dating-site. Maar, blijf van het huwelijk van een ander af!

Sterkte en Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Bedankt voor alle adviezen.

Natuurlijk weet ik met mijn verstand ook dat ik hiermee moet stoppen. Mijn gevoel zegt alleen iets anders ...

Het lijkt wel alsof een onbevredigde behoefte uit onze kindertijd alsnog bevredigd moet worden.

Toen we elkaar weer zagen na al die jaren, was zijn vrouw erbij. Ook nog eens een hele leuke vrouw. De vonken sprongen over ... zo duidelijk dat je ze waarschijnlijk kon ZIEN.

En, het is geen verbeelding, de verliefdheid is wel degelijk wederzijds.

Erover beginnen met hem is moeilijk, want daarna "moet je iets". Een keuze maken ... en dat stel ik nog liever even uit.

Ik ben wel een alleenstaande moeder, maar absoluut niet op zoek naar een man. Ik stond er ook eigenlijk "niet voor open", zoals ze dat wel eens noemen. Hij heeft mij opgezocht, en gevonden.

Het mailen was hartstikke leuk, en in onze mails klikte het direct weer. Toen we elkaar uiteindelijk weer zagen, was het "vuurwerk". Ik vraag me af wat zijn vrouw hiervan vindt. Ze lijkt het eerder aan te moedigen en zei tegen hem naderhand dat ze me leuk vindt, en mooi. Zo heeft ze nog meer complimentjes gegeven. Ik begrijp dat niet. Ik zou hartstikke jaloers zijn als ik haar was. Maar, misschien is het gewoon wijs van haar ...

Ik wil haar zeker niet kwetsen, maar tot ik weet hoe het zit tussen hun, ga ik nog geen afstand nemen. Misschien hebben ze wel zo'n vrij huwelijk?

Nou ja, ik weet dat ik hier last van ga krijgen, en ik weet dat ik hem eigenlijk niet meer zou moeten zien.

Intussen zie ik hem vanavond wel weer .... wel maar eventjes.

Voel nu al vlindertjes in mijn buik. Ja, ik ga hier last van krijgen, en zou ook mezelf moeten beschermen. Maar ... vandaag nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik ga hier last van krijgen, en zou ook mezelf moeten beschermen. Maar ... vandaag nog niet.

Dan ben je onverantwoordelijk bezig. Het is vast erg lastig om geen contact meer te zoeken met diegene waar je verliefd op bent, maar dat is wel wat je nu moet doen en je weet het nota bene zelf ook! Stop er dan mee, voor je nog meer schade aanricht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je weet dat je moet stoppen. Maar je doet het niet.

Omdat je het gevoel hebt dat 'een onbevredigde behoefte uit onze kindertijd alsnog bevredigd moet worden. '

Behoeftes bevredigen is blijkbaar van grotere waarde dan een huwelijk tussen twee mensen?

Al voelt hij inderdaad ook voor jou, hij is getrouwd en daarmee uit. Verliefdheid op iemand anders betekent niet dat hij zijn vrouw opeens maar de ****** kan laten krijgen en lekker achter z'n vlinders aan kan gaan hobbelen. Hij heeft voor haar gekozen voor het leven, in goede en in slechte tijden. Dat hebben jullie allebei maar te accepteren en respecteren.

Verliefdheid maakt zo'n belofte niet opeens ongedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vraag me af wat zijn vrouw hiervan vindt. Ze lijkt het eerder aan te moedigen en zei tegen hem naderhand dat ze me leuk vindt, en mooi. Zo heeft ze nog meer complimentjes gegeven. Ik begrijp dat niet. Ik zou hartstikke jaloers zijn als ik haar was. Maar, misschien is het gewoon wijs van haar ...

Ik wil haar zeker niet kwetsen, maar tot ik weet hoe het zit tussen hun, ga ik nog geen afstand nemen. Misschien hebben ze wel zo'n vrij huwelijk?

Waarschijnlijk is zij gewoon een erg aardige vrouw die blij is dat haar man een jeugdvriendin heeft teruggevonden waarmee hij het kennelijk erg goed kan vinden. Dat kan prima, mijn vriend is ook blij voor mij als ik leuke vrienden heb, hij wenst me van harte toe dat ik aardige mensen en dus ook aardige jongens leer kennen... als vrienden. Ik vind het een beetje naïef om, in het feit dat zijn vrouw kennelijk niet zo jaloers aangelegd is en hem aanmoedigt om fijne contacten te onderhouden met anderen, een of andere impliciete goedkeuring voor overspel te lezen. Dat komt op mij erg over als wishful thinking.

En ja, er zijn echtparen die een open relatie hebben en die het prima vinden om, in alle openheid en eerlijkheid, relaties naast hun huwelijk te hebben. Maar het zullen er absoluut niet veel zijn en ook bij de mensen die wel zo'n afspraak hebben is het niet altijd iets waar beide partners echt gelukkig mee zijn. Maar goed, misschien ben jij nu net verliefd op die ene man die wel een huwelijk heeft waarin zoiets helemaal ok is. Maar dat wéét je niet en die kans lijkt me heel klein, dus tenzij je zeker weet dat dat zo is vind ik het heel gevaarlijk om van de optie uit te gaan. Again: grote mogelijkheid voor wishful thinking. Dus als je vooralsnog niet bereid bent om dat contact te verbreken of om die verliefdheid uit je hoofd te zetten, praat dan tenminste eens met die man zodat je weet waar je aan toe bent en jezelf niet kunt blijven toedekken met "maar wat als"-ideeën.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand raad?

Raad is er duidelijk en voldoende. Nu nog een oor dat er ook naar wil luisteren :) Je weet zelf dat het niet goed is, de mening hier is ook vrij duidelijk. Je wil niet stoppen maar ook niet verder gaan. Want oh jee, straks komen er verantwoordelijkheden, keuzes, 'moeten'. Het feit dat je het niet uitspreekt wil niet zeggen dat het er niet is.

Bedankt voor alle adviezen.

Natuurlijk weet ik met mijn verstand ook dat ik hiermee moet stoppen.

Verder hoef je je post niet te typen. Je weet dat je moet stoppen. Doe het dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor alle adviezen.

O jah? Waarom doe je er dan niets mee?

Natuurlijk weet ik met mijn verstand ook dat ik hiermee moet stoppen. Mijn gevoel zegt alleen iets anders ...

Het lijkt wel alsof een onbevredigde behoefte uit onze kindertijd alsnog bevredigd moet worden.

Toen we elkaar weer zagen na al die jaren, was zijn vrouw erbij. Ook nog eens een hele leuke vrouw. De vonken sprongen over ... zo duidelijk dat je ze waarschijnlijk kon ZIEN.

En, het is geen verbeelding, de verliefdheid is wel degelijk wederzijds.

Je schrijft 'lijkt', kortom JIJ wilt het zien/voelen.

Erover beginnen met hem is moeilijk, want daarna "moet je iets". Een keuze maken ... en dat stel ik nog liever even uit.

Ah jah, eerst even wat schade aanrichten omdat het zo LEKKER voelt.

Ik ben wel een alleenstaande moeder, maar absoluut niet op zoek naar een man. Ik stond er ook eigenlijk "niet voor open", zoals ze dat wel eens noemen.

Onbewust waarschijnlijk wel.

Hij heeft mij opgezocht, en gevonden.

O jah, jij bent er op in gegaan. Heeft hij jou gezocht met de bedoeling zijn vrouw te gaan beduvelen?

Het mailen was hartstikke leuk, en in onze mails klikte het direct weer. Toen we elkaar uiteindelijk weer zagen, was het "vuurwerk".

Tuurlijk!

Ik vraag me af wat zijn vrouw hiervan vindt. Ze lijkt het eerder aan te moedigen en zei tegen hem naderhand dat ze me leuk vindt, en mooi. Zo heeft ze nog meer complimentjes gegeven. Ik begrijp dat niet. Ik zou hartstikke jaloers zijn als ik haar was. Maar, misschien is het gewoon wijs van haar ...

Ik wil haar zeker niet kwetsen, maar tot ik weet hoe het zit tussen hun, ga ik nog geen afstand nemen. Misschien hebben ze wel zo'n vrij huwelijk?

Een lekkere ben jij zeg!

Nou ja, ik weet dat ik hier last van ga krijgen, en ik weet dat ik hem eigenlijk niet meer zou moeten zien.

Nou dan!

Intussen zie ik hem vanavond wel weer .... wel maar eventjes.

Voel nu al vlindertjes in mijn buik. Ja, ik ga hier last van krijgen, en zou ook mezelf moeten beschermen. Maar ... vandaag nog niet.

Nou ja zeg. Vraag me eigenlijk af waarom je überhaupt met dit soort dingen hier op Credible komt. Een christelijk forum waar je bij voorbaat al kunt weten wat voor reacties je gaat krijgen.

Je lijkt vrij sterk op een 'troll' (en waarschijnlijk heb je vanavond helemaal geen 'date')

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja..., niet l*llig bedoeld, maar als je 49 bent, ben je toch een volwassen vrouw (en dat al een behoorlijke tijd). Dan weet je van de hoed en de rand, en vlieg je niet rond met vlinders in je buik.

Of ligt het aan mij dat dat gek is? (ik probeer al jaren de psyche der vrouw te begrijpen..) :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja..., niet l*llig bedoeld, maar als je 49 bent, ben je toch een volwassen vrouw (en dat al een behoorlijke tijd). Dan weet je van de hoed en de rand, en vlieg je niet rond met vlinders in je buik.

Reken maar dat dat nog kan, die gekke maffe vlinders (leef me alleen uit op degene die dat waard is en er recht op heeft ;) )

Of ligt het aan mij dat dat gek is? (ik probeer al jaren de psyche der vrouw te begrijpen..) :#

Verloren tijd :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dwaalster: ondanks dat jij het dom vind van de TS hoe ze ermee omgaat, kun je best een heel stuk vriendelijker reageren. Je hoeft mensen niet gelijk af te katten omdat ze niet doen wat er geadviseerd wordt. En mensen beschuldigen van trollen terwijl ze pas twee posts ofzo hebben gedaan vind ik helemaal te ver gaan. Het is best als je duidelijk wilt zijn, maar dat kan ook op een vriendelijke manier (geld trouwens niet alleen voor dit topic, maar daar ga ik hier niet op verder).

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Dwaalster: ondanks dat jij het dom vind van de TS hoe ze ermee omgaat, kun je best een heel stuk vriendelijker reageren. Je hoeft mensen niet gelijk af te katten omdat ze niet doen wat er geadviseerd wordt.

Eh, je doet alsof ik de enige bent die zo op haar reageert :?

En mensen beschuldigen van trollen terwijl ze pas twee posts ofzo hebben gedaan vind ik helemaal te ver gaan. Het is best als je duidelijk wilt zijn, maar dat kan ook op een vriendelijke manier (geld trouwens niet alleen voor dit topic, maar daar ga ik hier niet op verder).

Iemand die bewust overspel wil gaan plegen en weet wat ze aan het doen is. Ik weet het niet hoor maar m.i. is dit vragen om reacties zoals door meerderen hier is gedaan. En ja, soms komen mensen bewust op een forum 'om te trollen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Dwaalster: ondanks dat jij het dom vind van de TS hoe ze ermee omgaat, kun je best een heel stuk vriendelijker reageren. Je hoeft mensen niet gelijk af te katten omdat ze niet doen wat er geadviseerd wordt.

Eh, je doet alsof ik de enige bent die zo op haar reageert :?

Jij bent de enige die kattig doet. Of ik heb een post over het hoofd gezien.

En mensen beschuldigen van trollen terwijl ze pas twee posts ofzo hebben gedaan vind ik helemaal te ver gaan. Het is best als je duidelijk wilt zijn, maar dat kan ook op een vriendelijke manier (geld trouwens niet alleen voor dit topic, maar daar ga ik hier niet op verder).

Iemand die bewust overspel wil gaan plegen en weet wat ze aan het doen is. Ik weet het niet hoor maar m.i. is dit vragen om reacties zoals door meerderen hier is gedaan. En ja, soms komen mensen bewust op een forum 'om te trollen'.

Ze heeft het niet over dat ze met die vent naar bed wil! Ze zegt dat ze bang is dat ze hem niet kan weerstaan als hij avances maakt. Nergens zegt ze dat zij avances wil gaan maken met als doel overspel te plegen. En ik zou als nieuwe user hier even héél voorzichtig zijn met mensen uitmaken voor troll. Voor je het weet ben je zelf geband omdat je bij iedereen die een beetje eigenwijs is gaat lopen zeggen dat ze misschien wel aan het trollen zijn. Al is onze crew dan wel nog zo aardig om je van tevoren te waarschuwen.

Overigens, als je op mijn commentaar op jou wil reageren, moet je dat (bij gebrek aan uitgebreid profiel) maar even via mijn mail doen. Dan vervuilen we dit topic niet verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid