Spring naar bijdragen

Jezus' kennis


Aanbevolen berichten

Je kunt je zelfs met enige durf nog afvragen of twijfel en angst echt iets typisch menselijk is. Wij zien twijfel en angst misschien als iets zwaks, iets onvolmaakts, maar God heeft zich nooit aan onze etiquêtte gehouden op dat punt. Wie weet is het een grote zegen van God gebleken dat ook wij kunnen twijfelen en bang kunnen zijn. Zijn beiden misschien niet juist héél erg inherent aan volmaakte liefde? Wie weet is alles wat wij menselijk noemen juist heel goddelijk en mogen wij daarin slechts een glimp delen. Misschien wordt God in de Schrift wel helemaal niet menselijk beschreven, maar de mens goddelijk. Wij zijn immers naar Gods beeld geschapen en niet andersom.

Zomaar wat gedachten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarom zegt Jezus dan dat slechts de Vader het uur kent? En waarom zegt Jezus dan "Eli, Eli, Sababachtani!"

en waarom zegt Jezus daarvoor: Johannes 16:

[25] Dit alles heb Ik tegen jullie gezegd in versluierende* taal. Er komt een uur* dat Ik geen versluierende taal meer zal gebruiken, maar onomwonden over de Vader zal spreken.

Wanneer hebben zij in onversluierde taal met Hem gesproken over de teksten die jij aanhaalt?

en geldt voor onversluierde taal niet: 1Korinthe 4,5 en 2Korinthe 12,2-4 en Mattheus 5,48?

En moet dat niet voor alles gelden want De waarheid is Eén en Al-Eén in alles zonder tegenspraak, in volmaakte harmonie, of?

En als het nu niet eens geleerd wordt dat zo te doen wat zegt dat dan over de Jezus Kennis t.a.v dat men nu "weet"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie juist twijfel niet als een kant van God. Dat Jezus zo Zijn moeiten had, zie ik als de menselijke kant van Zijn wezen. God is wel Iemand Die zo Zijn afwegingen maakt en Die ook vanuit de relatie met de mens Zich laat beïnvloeden en Zijn beslissingen kan ombuigen (door voorspraak enz.), maar ik zie Hem niet als iemand Die twijfelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

henk wat ik zeg is dat niet alles begrijp, dat heeft niet met liefde te maken, misschien simpel weg met intelligentie, een gebrek daarvan bij mijn kant.

Je trekt een hele boel omver, wat mij geleerd is?

hoe weet je dat?

ik vermoed jij denkt te kunnen meten, of tellen maar de verkeerde maten gebruikt, en jij zelf wartaal gebruikt.

Jij maakt je eigen regels, en gooit wat teksten in de mix, en zodra een tekst iets zegt wat niet daarin past, geef je aan dat die tekst een verdraaide weergave is.

Het lijkt erop dat jij jezelf boven de woorden van God zelf verheft, en verdraaid deze, dit verteld mij dat ik met alles wat jij zegt moet oppassen.

Niet dat alles wat je zegt niet klopt, maar dat ik extra oppas.

Je hebt namelijk een beeld gemaakt, en probeerd daar alles in te stoppen, ongeacht wat de tekst zegt, inplaats van de tekst het beeld laten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

John 3,1-36

Kunnen wij zeggen dat wij alles verstaan wat in de bijbel staat .

En toch zijn het Jezus woorden .

Hij die van de hemel komt.

[31] Wie* van boven komt, staat boven allen. Wie afkomstig is van de aarde, blijft tot de aarde behoren en spreekt de taal van de aarde. Maar wie uit de hemel komt staat boven allen. [32] Hij getuigt van wat Hijzelf heeft gezien en van wat Hij heeft gehoord, maar zijn getuigenis wordt niet aangenomen. [33] Neemt men zijn getuigenis wel aan, dan bevestigt men hiermee dat God waarachtig is. [34] Want Hij die door God gezonden werd, spreekt de woorden van God, die* zo mateloos de Geest schenkt. [35] De Vader heeft de Zoon lief: Hij heeft Hem alles in handen gegeven. [36] Wie in de Zoon gelooft, bezit eeuwig leven, maar wie niet naar de Zoon wil luisteren, zal het leven niet zien.

Integendeel, Gods toorn blijft op Hem rusten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid