Spring naar bijdragen

Jezus' kennis


Aanbevolen berichten

Ik denk dat Hij het moest leren, omdat Hij net als ons mens is geworden, en de zelfde beperkingen had, en ik denk dat Hij alleen kon weten wat de Vader hem openbaarde.

Ik denk dat Hij bij zijn doop de bevestiging kreeg van zijn Vader.

Hij had ongetwijfeld wel van zijn aarde ouders gehoord dat Hij op een bijzondere manier op aarde gekomen was, maar wat dat precies inhield moest Hij denk ik leren.

Dit is natuurlijk speculatie, want volgens mij zegt de bijbel hier niets over.

Het spreekt wel over het feit dat Hij bepaalde dingen moest leren en ook dat Hij net als ons beperkt was in een menselijk lichaam, hij was moe, niet op elke plek tegelijk, hij had dorst en honger, wist niet alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja klopt, ik bedoelde dat de bijbel er niet direct over spreekt, maar wat denk jij wist Jezus dat Hij God was?

God was of Goddelijk (Half) was?

Toen Hij twaalf was , werd hij gevonden in de tempel, discussierende met de schriftgeleerden..Dat hadden zijn ouders hem niet geleerd aangezien Hij tegen ze zei

Lukas 2:49 En Hij zeide tot hen: Wat is het, dat gij Mij gezocht hebt? Wist gij niet, dat Ik moet zijn in de dingen Mijns Vaders?

En puur omdat Hij Mens was geworden, had Hij inderdaad ook met de nadelen van een Mens te maken echter zondigde Hij niet.

Dus van vroeg af aan Wist Hij heus wel wat Zijn taak op aarde zou zijn. Er staat nergens dat Zijn natuurlijke ouders hem dit vertelden. Zij wisten ook niet precies wat er ging gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@saint_eve

Er staat niet dat hij wist wat zijn taak was, wij weten niet wat God hem in die jonge jaren verteld had.

Hij wist wel dat Hij zich met de dingen van God bezig moest houden, maar het kan zijn dat Hij pas veel later wist dat Hij moest sterven voor de zonden van de wereld.

Zijn ouders hadden van te voren wel te horen gekregen van een engel dat hun Zoon zijn volk zal bevrijden van zonden, ze wisten idd niet precies hoe dit er uit zal zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus van vroeg af aan Wist Hij heus wel wat Zijn taak op aarde zou zijn. Er staat nergens dat Zijn natuurlijke ouders hem dit vertelden. Zij wisten ook niet precies wat er ging gebeuren.

Ik neem toch aan dat ze in die 30 jaar wel eens een woord gewisseld hebben.widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De bijbel zegt hier genoeg over. Het feit dat Jezus in vertwijfeling tot God bidt in de Hof van de Olijven en dat Hij aan het kruis verwijtend naar God schreeuwt waarom Hij verlaten is lijkt te wijzen op een hoge mate van vertwijfeling.

Het kan goed zijn dat Jezus geworsteld heeft met zijn mens-zijn en de beperktheid die dat inhoudt. Zie bijv. ook Hebreeën.

Teksten lezen is echter altijd interpretatie. Ik denk niet dat Jezus getwijfeld heeft aan Zijn God-zijn of Zijn missie. Het is één ding om een missie te hebben, het is een tweede die uit te voeren. En heeft God zich ooit van God verlaten gevoeld? Ik denk dat je hierin het gevoel, de menselijke kant niet moet uitschakelen. Er is weten en daarnaast voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo zie ik het ook grotendeels. Jezus wist Wie Hij was (Luc. 4:18-19) en dat vergat Hij niet. Zelfs bij Zijn gevangenneming wist Hij dat Hij legioenen engelen ter beschikking had.

Mat 26,53       

Of meent gij, dat Ik mijn Vader niet kan aanroepen en Hij zal Mij terstond meer dan twaalf legioenen engelen terzijde stellen?

Het was alleen benauwend voor Hem om voor een korte tijd helemaal mens te worden en zelfs minder dan de engelen te worden (Heb. 2:7) en alle angst en pijn, ziekte (Jes. 53:4), armoede (2 Kor. 8:9) enz. te verdragen en te ervaren hoe het was om door God te worden verlaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'k moet zeggen dat die vertwijfeling van Jezus me toch wel boeit. Vooral het moment dat hij aan het kruis hangt ("Vader waarom heb je mij verlaten?"). Jezus wist maar al te goed dat hij nochtans die dood ging overwinnen. Misschien komt die vertwijfeling door het feit dat hij ongetwijfeld onmenselijk veel pijn heeft geleden (wat hij met zijn menselijk lichaam zeker gevoeld zal hebben).

En dan het moment voor Hij wordt gearresteerd. Tja, als je weet dat je elk moment kan opgepakt worden om daarna doodgemarteld te worden, een mens zou van minder vertwijfeling en verdriet voelen.

Dat neemt volgens mij niet weg dat Jezus maar al te goed wist wie Hij was. Er zijn genoeg citaten daarvan te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ashes,

als je weet dat Jezus voor Abraham was dan weet je ook dat Hij alles wist van de geschiedenis van elke mens en God.

Hij kwam om te heiligen en verbleef zelf volmaakt dan zijn de uitspraken te zien in het licht van heiliging. Wij zeggen dat en plakken dat op Jezus waarmee Hij, door het te versterven, heiligt.

Elke twijfel wil zeggen dat je het niet zeker weet en als enige zeker weten en daar volmaakt naar handelen doet volkomen vrijspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus was er voor abraham, want hij was God, maar omdat Hij in het vlees geboren werd, had Hij ook de beperkingen van het menselijk lichaam, zo kon hij waarschijnlijk als baby niet meteen praten, zo moest hij ook slapen, terwijl God nooit zal slapen, hij kreeg ook honger, terwijl God nooit honger zou krijgen, hij was dus beperkt geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je gaat te snel met je veronderstelling.

Toets het nu eens aan Volmaakt. Hoe kan Gods Volmaakt nu in vlees geboren zijn? Is De Waarheid niet de enige? en kan er een andere waarheid in De Waarheid zijn als De Waarheid?

Daar ligt het probleem van het verstaan!

God is God en God kan zich niet verkleinen, nog ontwaarden uit liefde en De Waarheid. Een God maat is en blijft voor eeuwig en oneindig dezelfde!

Het probleem ligt in het verstaan van De Scheppingsverhalen. Volmaakt is Volwassen en Kind tegelijkertijd! het is als het probleem met de kip en het ei. Men zegt altijd de kip OF het ei en het is niet: "het één" OF "het ander", Het is in God beide tegelijkertijd!

Daarom verstaat men God niet men kent God niet omdat men niet gaat Zien!

En zo is het met Jezus ook. Men kent Hem niet onverbeeld omdat men in het verbeelde blijft hangen!

Wij verbeelden hem in ons zijn want wij willen Jezus zoals wij zijn en dat verbeelden we op Jezus zodat die er hetzelfde uit ziet als wij en dan hoeven wij niet te veranderen want wij verbeelden Hem als ons en daar Jezus heilig is zijn wij heilig. Het is een zelfrechtvaardigings verbeelding!

Hoezo moest die eten en slapen en drinken? Moesten dat die in de tuin van Eden waren? Klopt het wel hetgeen daar geschreven staat?

en daar het meeste klakkeloos aangenomen wordt als de waarheid zonder te gaan Zien laat men zich misleiden!

Ik zou het in jullie oren willen schreeuwen: ga toch eens naar God zelf en Leer Hem onverbeeld te zien! Leer Jezus Onverbeeld te zien!

Hoeveel weten jullie van verschijningen? Ja helaas was Bonavontura te snel met het sluiten van die draad!

Als je wilt leren zien moet je leren scheiden en onderscheiden en waar doe je dat?

En zo is het ook met Jezus. Men veronderstelt en weet niet waar men begint.

Maar laat ik stil worden want het zou lijken alsof ik schreeuw terwijl ik zacht en mild spreek.

probeer eens uit te gaan van Eén en Al-Eén in Alles zonder tegenspraak en disharmonie!

waar zijn honger, slaap verbeeldingen van: anders gezegd verschijningsvormen van?

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is God en God kan zich niet verkleinen, nog ontwaarden uit liefde en De Waarheid. Een God maat is en blijft voor eeuwig en oneindig dezelfde!

Waarom staat er dan in de brief aan de Fillipenzen dat Hij zichzelf ontledigde om het bestaan van een slaaf aan te nemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

omdat men het van uit menselijke ogen bekijkt, zoals een landeigenaar zijn positie opgeeft en landarbeider wordt. Dan is het naar menselijke normen dat die zijn eigendom opgeeft en dat is niet zo met God. God is!

Hetgeen God deed is dat kleine beetje licht dat een mens nog heeft behouden en daar waar duisternis is samen met de mens opweg te gaan om het te vergroten en daarbij zelf volmaakt door de wereld heen gaan en de eerste nacht en de tweede nacht geheel verstervend door te komen zodat er Twee zijn die dat volmaakt volbrengen: Jezus en Maria want er waren als laatste nog twee volmaakten over in de tuin van Eden toen alle anderen al gevallen waren. Daarom krijgt De Wet zijn beslag op twee getuigen.

Daarmee opende zij de poort van de Hemel en door te heiligen kunnen zij het overige licht thuis brengen dat anders verloren zou zijn! En dat thuis brengen gaat net zo lang door tot de dag des Oordeels want dat is de maat van herstel vol van datgeen dat weg gevallen is in de eerste nacht en verloren is gegaan in de tweede nacht(de overmaat waar Jezus over spreekt naar de farizeén)

Daarom zeg ik jullie dat De Waarheid Eén en Al-Eén in Alles is en dat dat geldt voor alles ook de H.Schrift en traditie/geschiedenis: Alles is op wit geschreven en het wit verbindt alles en alles moet terug gebracht worden in het wit van De Hemel en wel zo dat er nergens tegenspraak is en in Hemelse Harmonie! Zo is geen één letter, woord, vers, verhaal los te lezen van alle andere!

De ware Exegese is zo dat alles erin past naar Gods Maat en daar al het geschrevene en geleefde verbeeld is, op Jezus en Maria na en daar waar Heiligen een volmaakte verschijning gehad hebben en daar waar God in de Ziel leeft, is De Waarheid meer of minder verdraait: te kort gedaan!

Men kan de H.Schrift, noch geschiedenis, traditie, en mensen leven(s) niet lezen zonder de H.Geest en men leest pas volmaakt als de Heer Volmaakt verschijnt!(1Korinthe 4,5 en 2Korinthe 12,2-4 en Mattheus 5,48)

Iedereen heeft verschijningen! er zij twee soorten: verbeeld en onverbeeld en er is slecht één onverbeelde en velen verbeelde!

Daar men niet zover gaat tot de Volmaakte, omdat het geleerd wordt dat het niet gaat in een mensen leven, dwalen en dolen velen! Men moet leren te scheiden en onderscheiden! De 7e Kamer is de toetssteen! die moet men leren in de "hand" te nemen! God is de Steen der Wijze!

Denk niet dat ik overal alles weet. Ik ken de weg en ben er geweest dat ik dat weet, en dan nog zeg ik dat men het moet controleren omdat men niet mij moet volgen maar Jezus en Maria! Een getuigenis van een mens over zichzelf is van weinig waarde want ook ik schrijf verbeeld. Zou ik het volmaakt doen dan spreekt ik door een ander zijn/haar ziel en wel zo dat God spreekt zoals men kan lezen in 2Korinthe 12,2-4. Zelfs als men het zelf dan nog in de moedertaal verbeeld(Zie pinksteren)

De Twee Getuigen in de Eindtijd zullen dat zo doen! Alles dat u in de H.schrift leest is in de moedertaal verbeeld. Het geloof dat een mens toelaat bepaald hoe diep u leest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Henk ik denk dat jij gewoon niet kunt geloven dat God de ondenkbare daad heeft verricht door geheel menselijk te worden. Het ondenkbare dat het christendom voor velen onacceptabel maakt en dat ook voor veel christenen zelf vaak teveel van het goede is. Dat ontkennen is echter het ontkennen van het evangelie zelf. God is mens geworden opdat we Hem met onze handen aan konden raken, met onze oren konden horen en met onze ogen konden zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ashes

Het is inderedaad zo dat de bijbel niet altijd het juiste aan geeft .

En Orev noemt dat dan het wit van de bijbel ,ik zeg zelf je moet tussen de regels lezen ook daar staat het te lezen .

En om onderscheid te maken moet je ook dat onderzoeken .

Dat is iets wat je moet leren met vallen en opstaan .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Topic opgeruimd. De FAQ vraagt om posts die begrijpbaar zijn en de postings van Henk voldeden daar niet aan. Daarnaast ging het off-topic en werd de Geloofsbelijdenis van Nicea met voeten getreden.


Admod note: topic van metadiscussie ontdaan. Vragen of meningen over modbeleid kan via de mail of via het feedback subforum.



Nog even ter verduidelijking: Verzoek om goed de OP te lezen, off-topic posts zijn verwijderd en zullen worden verwijderd. Bonaventura geeft helder aan waar dit topic over gaat, gelieve daar dus op te reageren.

Admod note: BOT

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Goed dan dit:

Jezus was God en Mens in een.

Dacht U dat Hij dat niets wist?

Hij en de Vader zijn een .

Al wat hij deed of zegde was ook de Vader met Hem.

Waarom zegt Jezus dan dat slechts de Vader het uur kent? En waarom zegt Jezus dan "Eli, Eli, Sababachtani!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil hier geen relletje schoppen, maar het is om die reden dat ik de drie-eenheid soms niet goed snap. Als Jezus ook God is, zou hij toch niet moeten twijfelen aan zijn Vader? Of zie ik het hier volledig verkeerd?

Ook elders geeft Jezus dit aan. Een man noemt hem 'goed' en Jezus antwoordt: waarom noem je mij goed. Er is maar Eén goed.

Echter, volgens mij wist Jezus wel af van zijn goddelijke afkomst, dit wordt meermaals aangegeven door Hem. Hij had echter een menselijk lichaam, en heeft onvoorstelbaar veel pijn gekend aan het kruis. Op zulke momenten twijfelde hij misschien wel aan zijn afkomst (zoals ook wij zouden twijfelen of God ons zou redden als we een dergelijke marteling zouden moeten ondergaan).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid