Spring naar bijdragen

Waarom ben jij Christelijk


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Een goeie middag dit word mijn eerste Post dus ik stel even kort voor en sluit af met een vraag.

Naam: Marinus Bijermans

Leeftijd: 26

Geloof: Christelijk

Hobby's: schaken en game (af en toe)

Tijdsbesteding: school(student), werken, hobby's

Mijn vraag die ik aan jullie wou stellen is dan ook het zelfde aan het onderwerp.

Waarom zijn jullie Christelijk geworden/gebleven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom, Marinus bye.gif

Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik christen ben. Ik was nooit gelovig, zelfs tegen geloof ('gelovigen zijn domme mensen die een denkbeeldig vriendje nodig hebben omdat ze niet zelf na kunnen denken' was mijn mening over gelovigen) en op een gegeven moment voelde ik de drang om naar de kerk te gaan, ben een alpha cursus gaan doen en zo.. Toen is alles gaan rollen, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Marinus!

In groep 5 ging ik naar een christelijke school, sindsdien kreeg ik er intresse voor.

Vaak een poging tot bijbel lezen gedaan, eigenlijk altijd weer gestopt in numeri.

Ik kreeg een christelijke vriend en begon me er weer meer in te verdiepen. Ik kreeg de tip om in het NT te beginnen.

Na een bepaalde ervaring was ik helemaal overtuigd. Dit is nu ongeveer een jaar terug.

Ben misschien van plan om binnen kort naar de kerk te gaan, maar dat lijkt me eigenlijk maar niks..

xxx FlyAway

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben christen geworden en tot op heden ook gebleven omdat ik geloof dat Jezus Christus de enige manier is om God te kennen, en dat ik door Jezus Christus verlost ben van de zonde, en het eeuwig leven kan krijgen. Ik ben wel christelijk opgevoed maar ik heb op een gegeven moment zelf een bewuste keuze gemaakt, nadat ik eerst niet geloofde. Waarom ben jijzelf christen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Marinus, en welkom op het forum.

Ik ben christen gebleven omdat ze koffie en koek hadden (de boeddhisten hadden alleen maar koffie). widegrin.gif

Gekheid. Kortweg komt het er op neer, dat ik christen ben omdat God bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Waarom ik Christen ben is omdat ik zo ben opgegroeid en opgevoed. Ik heb later wel er nog eens goed over na gedacht omdat je toch ouder en wijzer wordt en niet alles van je ouders wilt aannemen maar ik vind het toch fin dat er altijd iemand is die om je geeft en die er voor je is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mwah, ik ben christen gebleven omdat ik behalve het Offer van Jezus Christus geen ander fundament zag om te leven behalve een beetje nihilistisch in een hoekje van het leven te zitten mopperen over dat alles zinloos is. Ik kon in zekere zin niet anders.

Je zocht zingeving en zekerheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk het wel.

EDIT: niet in de eerste instantie. Het viel met een soort van spirituele crisis juist weg en toen merkte ik meer dat ik nergens anders echt op kon bouwen, er zit niks anders op dan vastklampen aan de kern van het geloof en daaromheen je geloof opnieuw opbouwen omdat ik geen ander alternatief vond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Welkom, Marinus
bye.gif

Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik christen ben. Ik was nooit gelovig, zelfs tegen geloof ('gelovigen zijn domme mensen die een denkbeeldig vriendje nodig hebben omdat ze niet zelf na kunnen denken' was mijn mening over gelovigen) en op een gegeven moment voelde ik de drang om naar de kerk te gaan, ben een alpha cursus gaan doen en zo.. Toen is alles gaan rollen, zeg maar.

Wat is een aplha cursus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hoi allemaal,

Ook ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me ook even kort voorstellen. Ik heet Alice, ben 18 jaar en ben student.

Ik heb me aangemeld, omdat ik het leuk vind te discusseren over belangrijke en minder belangrijke dingen. Ook wil ik op deze manier in contact komen met andere christenen.

Op de vraag waarom ik christen ben weet ik eigenlijk niet direct een antwoord. Van kinds af aan ben ik gelovig opgevoed, dus wat dat betreft weet ik eigenlijk niet beter. Toch heb ik voor mezelf heel duidelijk de keus gemaakt dat ik samen met God mijn leven door wil gaan en dat ik het alleen niet kan en wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum. ;]

Er zijn verschillende redenen.

De eerste is dat ik rust zoek bij God als ik het nodig heb. Wat de laatste tijd steeds meer het geval is. Ook de liefde die hij me geeft is geweldig. ^^

Maar de meest belanrijke reden dat ik Christen ben/probeer te zijn is dat ik graag mensen wil helpen. Ik heb een ongelovelijk grote drang om mensen te redden en God te dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid