Chealder 1 Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Ik vind pesto ook altijd erg lekker. Het gaat dan ook af en toe op mijn broodje met kaas en had het laatst ook in de pastasaus gedaan. Ik heb op het introductie kamp van mijn studie in Augustus tomaten-pesto soep gegeten. Ik weet niet hoe de kokkin het heeft bereid, wel wat er allemaal in zat; Tomaten, (rode) pesto, chalotjes, courgette en op smaak maken met zout en peper en worcester saus. Ik weet dus ook niet hoeveel van alles er in zit. Je kan het dus een keer in een soep proberen, je kan op internet vast wel wat recepten vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 16 april 2011 Rapport Share Geplaatst 16 april 2011 Oh ja, dat had ik laatst inderdaad gedaan, was ik al weer vergeten! Was erg lekker, een vrij standaard niet-gemixt groentensoepje maar dan net wat zuiderser gemaakt door er stukjes zongedroogde tomaat en een paar lepels rode pesto bij te doen. Was lekker, stom dat ik het alweer vergeten was. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 17 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Pesto? Op de (diepvries-)pizza bijvoorbeeld. Je hebt ook een Franse soep, soupe au pistou uit de Provence, een soort minestrone, waarin pesto gebruikt wordt. Erg lekker. Officieel wordt hierin pistou gebruikt, wat niet helemaal hetzelfde is als pesto meen ik, maar met pesto uit een potje gaat het ook uitstekend. http://www.nrcnext.nl/koken/2010/07/19/soupe-au-pistou/ Rabarbertaart, dat klinkt best interessant. Weet eigenlijk niet hoe rabarber smaakt, al heb ik vast wel eens iets met rabarber gegeten. Ze hebben bij de Aldi altijd van die toetjes met rabarber er in. Roomyoghurt heet het meen ik, dan kan je proberen hoe rabarber smaakt. Het is nogal zuur. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Nou, een Angry Birds taart dus: De vogeltjes en varkentjes zijn gemaakt van cakepops (verkruimelde cake met een beetje botercreme en er vervolgens bolletjes van draaien, even in de vriezer hard laten worden en dan in de chocolade dopen), de taart zelf is gevuld met slagroom en verse aardbeien. 't Was nogal een haastklus met een hele hoop verbeterpunten, en tevreden ben ik niet. Maar we hebben er lol om gehad. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Ik heb geen idee wat angry birds is, maar het ziet er wel leuk uit. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Angry Birds is een van de meest populaire spelletjes voor iPhone en Android (en iPad, en PC, etc) op dit moment. Met een katapultje schiet je vogels (die niet kunnen vliegen) af op bouwwerken waaronder varkentjes (die de eieren van de birds hebben gejat) verschuilen. Bouwwerken storten in, varkentjes 'ontploffen' en leveren punten op. En dan heb je ook nog vogeltjes met een special effect, zoals bomvogeltjes, vogeltjes die een ei droppen, een boemerangvogeltjes, etc. Voor feestdagen en dergelijke brengen ze nieuwe versies uit en 't is gewoon een grappig spelletje voor jong en oud. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 18 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Geinig, Joëlle. Ik had er ook nog nooit van gehoord trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Ik ben een blik minestrone aan het opwarmen en heb net twee pasteitjes (a.k.a. koninginnehapjes) met champignonragout op (beiden kerstpakket 2009, maar smaakte nog goed). Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Nou, een Angry Birds taart dus: De vogeltjes en varkentjes zijn gemaakt van cakepops (verkruimelde cake met een beetje botercreme en er vervolgens bolletjes van draaien, even in de vriezer hard laten worden en dan in de chocolade dopen), de taart zelf is gevuld met slagroom en verse aardbeien. 't Was nogal een haastklus met een hele hoop verbeterpunten, en tevreden ben ik niet. Maar we hebben er lol om gehad. En om het maar even multicultureel te houden staat er een negervogeltje bij. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 De neger omdat het moet. Link naar bericht Deel via andere websites
peaches 0 Geplaatst 2 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2011 Vandaag voor het eerst joodse Lekach gemaakt, dat is een honingcake heel erg machtig. We moesten er zelfs koffie in gooien... Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 2 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2011 Vandaag voor het eerst joodse Lekach gemaakt, dat is een honingcake heel erg machtig.We moesten er zelfs koffie in gooien... Dat brengt me op een idee... ik heb weer cakebeslag in huis en een zak koffiesnoepjes. 1+1= cake met koffiesnoepkruimeltjes. Ben benieuwd of dat gaat werken. Heeft er iemand toevallig een recept voor bananenmelk? Met google kan ik alleen een recept van de AH vinden, maar ik wil bananenmelk zonder smerige drab erin. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 mei 2011 Wat is bananenmelk? Een soort milkshake? Ik heb net gemaakt: tartaartjes, gebakken piepers en sperziebonen. Kiwi-yoghurt (Aldi) toe. Ik lijk m'n moeder wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 2 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2011 Bananenmelk is zoals de naam het al zegt melk met een lichte banenensmaak. Helaas verkoopt de AH het niet meer, dus wil ik zelf wat fabriceren. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 2 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2011 Melk, suiker en een scheutje isoamylacetaat Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 2 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2011 Waar valt dat iso ehh.. lactacyd te halen? Vast niet zomaar bij de supermarkt om de hoek? Morgen ga ik in ieder geval koffiecake maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 3 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2011 Isoamylacetaat? Aan de apotheker vragen. Of informeren bij http://www.labstuff.nl of een andere online winkel. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 3 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2011 Thank you. Ik had geen idee dat je zulke dingen gewoon kon kopen. Op die site staan allemaal ingrediënten waarmee je zelf snoep kan maken. Ik ga een leuke tijd tegemoet. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 3 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2011 Goedkoop is het niet zie ik, maar je kunt wel voor de rest van je leven bananenmelk maken waarschijnlijk. Ik ga pastasalade maken. - pasta - komkommer - tomaat - rode paprika - ananas - maïs - appel - feta - cashewnoten - dressing Link naar bericht Deel via andere websites
peaches 0 Geplaatst 3 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2011 Wij hebben erwtensoep gemaakt... hadden we zin in... hele studente huis in de keuken groente snijden... We hebben er voor de verandering eens vega worst in gegooit. We vonden allemaal dat het toch wat meeste.... het proeft net iets anders met varkens vlees en rookworst Link naar bericht Deel via andere websites
Ebbeloe 0 Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Vanavond mag ik weer eens koken.Is al zo lang geleden dat ik niet eens meer wist waar de pannen lagen Op het menu staat; Zoutebonenstamppot met verse worst. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 6 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ik heb vandaag weer 'ns petits pois à la Française gemaakt, met gebakken aardappels in de schil (+ mayo) en een groenteburger. Link naar bericht Deel via andere websites
RaXz 3 Geplaatst 7 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2011 Lekker weer m'n dagelijkse pap op, veel mensen vinden het maar niks haha. Vrij exotisch wat ik er allemaal ingooi. Azteekse Amaranth pap Geprakte banaan Yacon stroop uit Peru Rauwe cacao uit Ecuador 1 hand hennepzaad Honing Kaneel Zo even slowjuicen voor m'n pa, ik heb nog groente liggen. Prei, knoflook, ui, venkel gaan erin, nog een beetje kurkuma (geelwortel) erbij om het af te maken. Kurkuma en zwarte peper schijnt een krachtige genezende werking te hebben, vergelijkbaar met de combinatie van honing en kaneel. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 mei 2011 Het klinkt ontzettend goor. Ik ga zo pannenkoeken bakken. Ik weet niet wat dat is, maar als de temperatuur stijgt krijg ik trek in pannenkoeken, zuurkool, snert en oliebollen. Link naar bericht Deel via andere websites
RaXz 3 Geplaatst 11 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2011 Wat hebben mensen toch tegen mijn papjes, klinkt misschien goor maar ik vind het heel goed te eten en naar mijn idee best gezond. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten