Spring naar bijdragen

God Still Talking?


Aanbevolen berichten

Ik wilde ook hier op Credible er een blog over maken.

Het is een lastig onderwerp voor sommigen.. "spreekt God nog steeds?". En dan bedoel ik niet tot ons hart, maar letterlijk op de manier waarop vele stukken van de Bijbel zijn geschreven. Mijn ervaringen hiermee hebben ertoe geleid, dat als ik deze vraag stel, ik de meningen van verschillende mensen kan verdelen in drie groepen. Even zeer versimpeld zou je kunnen zeggen:

- Mensen die vol overtuiging zeggen: Tuurlijk!.. en het geloven als er een voorbeeld wordt gegeven.

- Mensen die vol overtuiging zeggen: Tuurlijk!.. maar het niet geloven als er een voorbeeld wordt gegeven.

- Mensen die niet geloven dat God nog letterlijk spreekt.. God heeft de Bijbel voor ons achtergelaten en spreekt alleen nog op die manier tegen ons hart.

Nogmaals, bovenstaande is dus kort samengevat

Nu wil ik hier zo'n voorbeeld neerzetten, omdat ik van mening ben dat God vandaag de dag inderdaad nog net zo spreekt als in de Bijbel.. dit was in de Bijbel zo met de profeten, en dit is in mijn mening dus niet veranderd. Waarom?: Omdat God is wie Hij is.. God is niet veranderd, en zijn handelswegen ook niet.

Ik hoor als tegenargument vaak: Er zijn zoveel misleidingen tegenwoordig, het kan net zo goed van "Gods vijand" zijn. Het opmerkelijke hieraan is dat dit ook tegen Jezus werd gezegd in de Bijbel. Sommigen namen aan dat Hij de dingen die Hij deed alleen kon doen door de macht van de satan.. Wie dat Bijbel-stuk kent, kent ook het antwoord van Jezus daaropknipoog_dicht.gif

Het antwoord van Jezus is ook meteen de reden waarom ik geloof dat wat er in de voorbeelden staat, waarheid is.

Ik breng een onderwerp als deze bewust voorzichtig in, omdat ik weet dat er heel verschillend op gereageerd kan worden. Maar in mijn mening is het belangrijk.

Over de reden waarom ik geloof dat God juist in deze tijd veel tegen mensen spreekt kan ik vrij kort zijn.. "Hij komt, vele zijn in slaap gevallen, Hij houd van ons, en dus wil Hij ons wakker maken!".

Mocht iemand na het lezen verder gedesinteresseerd zijn.. zoals de bron of vertaling en dergelijke.. mag je een mailtje sturensmile.gif

Even ter kleine toelichting op het eerste onderstaande stukje: Ik denk dat veel mensen waar "Kathy" staat, hun eigen naam ook wel kunnen invullen. (including me)

7/2/04 From God The Father - A Letter Given to Timothy, For Kathy, and For All Those Who Have Ears to Hear

Oh Kathy, My blessed child, many years have you honored Me. Do you not know I am with you always, even in your trials and tribulations?... Even these things have brought you closer to Me. Do not look on them with spite or malice, but remember them as the path which was laid before you, ending in your eternal life with Me..

Do not see your parent as a burden you must bear, but rather lay your burdens on Me. Remember My Commandment: Honor your father and mother, as you honor Me and My Son. Your parents have sacrificed much for you, as you will have to for them. Many in your life have sinned against you, and all have sinned against Me. Have I not forgiven them through My Sons sacrifice? Kathy, I have heard your prayers and have seen the iniquity in your heart...

Remember My Son in your times of need, For His love surrounds you like a warm cloak in winter...

You only need open your heart to Him.

Then you will live inside the joy and love and grace, Which is yours to have, given by Me through My Son, Jesus...

For this is the true thing your heart searches for.

Think of Me not as The Most High, for this you know beyond doubt, But rather your closest and truest Friend...

Never will I forsake you, nor can our bond ever be broken, For My Son has sealed it with you now, before, and forevermore.

Therefore Kathy, My blessed child, come back to the joy, love and salvation, which is in Me through My Son, Jesus, and all will become clear to you... For I do not give you more than you can handle, but in small bits continually, until My plan for you is complete.

It is time to shed all your earthly cares, and trust in Me fully, with all your being, for I love you more than you can comprehend... Even before time was time did I love you. Do not fear for your lack of understanding, for in this present time and life I have made your mind finite. Soon you, indeed all, will behold My full glory in that Day The Lord comes to earth, with the full power and glory of His wrath, judgment, and Mercy Seat.

11/19/05 From Our Lord and Savior, Jesus The Christ - A Letter Given to Timothy, For All Who Have Ears to Hear

I am come, and am yet come, and have come already. I am amongst you in spirit, bestowing Truth... You of this world will not hear Me. You, who have heard Me, will hear Me again.

The Day is coming, the day is already here, When the dead shall hear My voice and come forth.

And all you, who are alive and remain, You shall also hear and come out, all together unified as one body, Securely reunited in My body, in life and joy, forever and ever. Amen.

You shall be spared, for you had placed your full faith in the hands of My Father, and He has given you to Me. You shall share in My joy, which is The Father's joy, He shares with you because of Me. You came from God by Me, and by Me shall you return to The Father and live in His house, where I had prepared a place for you from the beginning. YOU WILL BE TAKEN OUT OF this world, which has all together become liken to that Babylon, I will destroy in the hour of My Gods judgment. Many more will I take out after the elect have been lifted up... They will be martyrs. And yet, a remnant will remain who shall be hidden in the earth for a time, times and the dividing of time... To these, it is reserved to be taken through. Everyone, who loves Me and will come to love Me, will come because of Me, for your places in eternity have been prepared, and forever shall you be with Me. Your places have always been, and were prepared by My death and resurrection, for no one may enter into My Fathers joy, except by Me...

I am Life Without End...

By My death, you have accepted, will you be as I am.

My body was broken for you, so you would not suffer judgment for your sin...

My body is without sin, in the same way you have become My body without sin...

YOU HAVE PASSED FROM JUDGMENT INTO LIFE!

Come and sing praises to The Lord in His tabernacle!...

Sing praises and give worship to The Holy One, Who keeps all the promises, and brings them to pass, through Me. Amen and amen.

Op verzoek - Vertaling in NL: (heb m,n best gedaan, correcties zijn welkom, daarom laat ik de originele erboven staanknipoog_dicht.gif)

07/02/04: Van God de Vader: Een brief gegeven aan Timothy, Voor Kathy, En Voor Iedereen Die Oren Heeft Om Te Horen.

Oh Kathy, Mijn gezegende kind, vele jaren heb je mij geëerd. Weet je niet dat ik altijd bij je ben?, zelfs in je moeilijkheden en beproevingen?... Zelfs deze dingen hebben je dichter bij Mij gebracht. Kijk er niet met wrok en boosheid op terug, maar herinner ze als een pad die voor je is gelegd, eindigend in jou eeuwige leven met Mij..

Zie je ouders niet als een last die je moet dragen, maar leg liever je last op Mij. Denk aan mijn gebod: Eer je vader en je moeder, zoals je Mij en Mijn Zoon eert. Je ouders hebben veel voor je opgegeven, net zoals jij veel voor hun zal moeten opgeven. Vele in je leven hebben tegen je gezondigd, en iedereen heeft tegen Mij gezondigd. Heb ik hun niet vergeven door het offer van Mijn Zoon?. Kathy, Ik heb je gebeden gehoord en de onrechtvaardigheid in je hart gezien..

Gedenk Mijn Zoon in je tijden van nood, want Zijn liefde omringt je als een warme jas in de winter.

Je hoeft alleen maar je hart voor Hem te openen

.

Dat zul je leven in de vreugde en liefde en genade, Die voor jouw is om te hebben, gegeven via Mij door Mijn Zoon, Jezus.

Dat dit is waar je hart in werkelijkheid naar zoekt.

Zie Mij niet als de Meest Hoge, want dit weet je zonder twijfel, Maar liever als je dichtstbijzijnde en waarste Vriend.

Nooit zal ik je verlaten, of kan onze band ooit worden verbroken, Want Mijn Zoon heeft het nu met je bezegeld, vóór, en voor altijd.

Daarom Kathy, Mijn gezegende kind, kom terug naar de vreugde, liefde en bevrijding, die in Mij is door Mijn Zoon, Jezus, en alles zal je duidelijk worden. Want Ik geef je niet meer dan je aankunt, maar constant in kleine stukjes, totdat Mijn Plan voor jou is afgerond.

Het is tijd om alle aardse zorgen van je af te werpen, en volledig in Mij te vertrouwen, met je hele zijn, want Ik hou meer van je dan je kunt bevatten. Zelfs voordat tijd tijd was hield ik van je. Wees niet bang voor je gebrek aan inzicht, want in je huidige tijd en leven heb Ik je verstand beperkt gemaakt. Binnenkort zal jij, voorwaar iedereen, Mijn volle glorie zien in die Dag dat De Heer naar de aarde komt, met de volle Macht en Glorie van Zijn toorn, oordeel, en Barmhartigheids zitting.

11/19/05 Van Onze Heer en Redder, Jezus de Christus. Een brief gegeven aan Timothy, Voor Iedereen Die Oren Heeft Om te Horen.

Ik kom, Ik moet nog komen, en Ik ben al gekomen. Ik ben te midden van jullie in Geest, waarheid schenkende. Jullie van deze wereld willen Mij niet horen. Jullie, die Mij wel hoorden, zullen Mij weer horen.

De dag zal komen, De dag is er al, wanneer de doden mijn stem zullen horen en naar voren zullen treden.

En jullie, die leven en overblijven, jullie zullen ook horen en naar voren komen, allemaal samengebracht als één lichaam, veilig herenigd in Mijn lichaam, in leven en vreugde, voor altijd en eeuwig. Amen

Jullie zullen worden gespaard, want jullie hebben je volle vertrouwen in de handen van Mijn Vader geplaatst, en Hij heeft jullie Mij gegeven. Jullie zullen delen in mijn vreugde, die de ook Vaders vreugde is, Hij deelt dit met jullie vanwege Mij. Jullie zijn van God door Mij, en door Mij zullen jullie terugkeren naar de Vader en leven in Zijn huis, waar ik vanaf het begin al een plaats voor jullie het klaargemaakt. JULLIE ZULLEN UIT deze wereld worden gehaald, die in zijn geheel te vergelijk is met die Babylon, Ik zal het vernietigen in het uur van Mijn Vaders Oordeel. Velen meer zal in opnemen nadat de uitverkorene zijn opgeheven. Zij zullen martelaren zijn. En toch, een overblijfsel zal achterblijven die zal worden verborgen in de aarde voor een tijd, tijden en een verdeling van tijd. Voor deze, is het gereserveerd om er doorheen te worden gebracht. Iedereen, die van Mij houd en van Mij zal gaan houden, zullen komen vanwege Mij, want jullie plaatsten in de eeuwigheid zijn voorbereid, en voor eeuwig zullen jullie bij Mij zijn. Jullie plaatsen zijn altijd geweest, en zijn voorbereid door Mijn dood en opstanding, want niemand mag Mijn Vaders vreugde binnengaan, dan door Mij.

Ik Ben leven zonder einde.

Door mijn dood, die jij hebt geaccepteerd, zul je zijn al Ik ben.

Mijn lichaam was gebroken voor jullie, zodat jullie geen veroordeling

hoefden de leiden voor jullie zonde.

Mijn lichaam is zonder zonde, op dezelfde manier zijn jullie Mijn lichaam zijn geworden zonder zonde.

JULLIE ZIJN VAN OORDEEL NAAR HET LEVEN GEGAAN!

Kom en prijst de Heer in zijn tabernakel!...

Prijs en aanbid de Heilige, Die al Zijn beloften houd, en ze tot vervulling laat gaan, door Mij. Amen en amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij zulke boodschappen (ik weet niet waar je ze vandaan hebt?) is het altijd goed na te gaan of ze corresponderen met de Bijbel en de leer der kerk. Dat is niet omdat ze 'demonisch' zouden kunnen zijn, en sowieso al geen tegenargument - eerder een waarschuwing. Het is altijd oppassen voor wishful thinking (wensdenken): mensen horen graag wat ze willen horen en ook jijzelf en ik horen het liefst wat we willen horen.

Ik geloof dat God wel degelijk boodschappen geeft. Bij mij niet per se letterlijk maar meer als ik bijv. de Bijbel lees en het tekstfragment zeer toepasbaar blijkt op mijn situatie en/of me iets duidelijk wordt door een tekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft het eerste punt ben ik het met je eens.. het enige wat ik kan zeggen is dus: lees en oordeel zelf(of laat de geest oordelenknipoog_dicht.gif) of dit overeenkomt met de God die je kent vanuit de Bijbel en waar je van houd! Ervan uitgaande dat ik wat betreft het laatste niet te snel heb gesprokenknipoog_dicht.gif

Wat betreft je tweede punt.. Ik ben van mening dat je zeer sterk misleid kunt worden als je dingen gaat toetsen aan "de leer der kerk" helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof in het woord van God. Ik geloof dat God in dat woord zegt dat Hij is Wie Hij Is.. oftewel niet is veranderd, en dat Hij dus in deze tijd net zo kan handelen als in de Bijbel.

Ook geloof ik dat er in ditzelfde Woord van God staat dat God vele dingen zal doen tegen de komst van Zijn Zoon aan. Waaronder duidelijk spreken.. want wederom in ditzelfde Woord van God staat ook dat deze God nooit iets doet zonder het eerst verkondigt te hebben.

De vraag is of wij dat willen zien als het zou gebeuren?.. of zijn wij meer bezig met "de kerk" die vaak een andere boodschap verkondigd?. smile.gif..

Daarnaast is het begrip "de Kerk" ver meer te zoeken tegenwoordig.. Jezus zei dat wij alle één behoren te zijn in Zijn lichaam, maar hoeveel kerken en verschillende gedachtegangen zijn er niet inmiddels?.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De reden dat ik 'de leer der kerk' er bij zette is dat je niet zomaar van de Bijbel uit kunt gaan. Je bent altijd aan het interpreteren. De kerk leidt die interpretatie in de juiste banen, daarin geleid door de Geest. Simpelweg het concept 'drieëenheid' komt niet letterlijk in de Bijbel voor, maar wordt wel door de kerk beleden. Zo zie je dat je zowel de Bijbel als de kerk nodig hebt.

Ik kan je dan ook niet helemaal volgens als je het over 'de kerk' hebt die vaak een andere boodschap zou verkondigen. Welke kerk bedoel je dan? Er zijn er inderdaad veel, maar dat neemt niet weg dat je de kerk wel nodig hebt. Het vaak geestelijk geïnterpreteerde Lichaam van Christus openbaart zich in de lokale gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat wij daar dan een fundamenteel meningsverschil hebben beste Ursaknipoog_dicht.gif.. En dat is niet erg, maar daar wilde ik de discussie niet over gaan houden, daar zijn andere topics voorsmile.gif.

Als ik het heb over "de kerk" die deze boodschap niet verkondigd, heb ik het over feit dat ze/veel ervan niet open staan voor dingen die God in deze tijd nog doet of zou kunnen doen, behalve als het ze echt flink hard getoond werd, zoals een Opname.


Samengevoegd:

Als dat zo is Cornelius.. hebben we sites als Credible niet meer nodig, want dan viel er weinig meer te discussiëren. En zouden we nu massaal op één lijn zitten.

Zelf over datgene wat het meest belangrijk is, namelijk Het offer van Jezus Christus voor de mensheid, zijn er verschillende gedachtegangen.

Éénheid zou ik het niet willen noemen, we zijn in deze tijd niet meer wat God voor ons heeft bedoeld!. Gelukkig mogen wij uitkijken naar het Hemelse, waar dit wel zo zal zijn!. Amensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Als je daarmee bedoeld onze éénheid in het lichaam van Jezus Christus, heb je mijn Amen.
smile.gif

Ik heb geen behoefte aan je instemming. Wat ik zeg is niets anders dan wat Jezus zelf al gezegd heeft. Één kerk heeft Hij gevestigd, niet meer. We zullen het niet eens zijn over wat die kerk precies is, wa haar grenzen zijn, maar je bewering dat er vele kerken zijn is simpelweg onbijbels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij probeer je mijn woorden te verdraaien, of begrijpen wij elkaar niet, want over de kerk in de zin van één zijn in Hem zeg ik hetzelfde als jij. Maar waar zie jij een bewering in het argument dat er veel kerken zijn?.. met kerken bedoel in dit geval dus gewoon stromingen en gebouwen, en daar zijn er feitelijk veel van.

De éne stroming gelooft dat we de Bijbel letterlijk moeten nemen, de andere figuurlijk. Weer een andere stroming gelooft dat je aan de Bijbel alleen niet genoeg hebt, en vervolgens zegt de volgende van wel.

Ik ga zelf ook naar een kerk, dus ik kraak niks af.. Maar bepaalt op één lijn zitten we niet. En daarom als aardse kerk (met muren, ouderlingen, predikers, gedachtegangen noem het maar op).. zijn we niet één.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kijkt naar de eerste zin, en leest de boodschap niet.. anders had je ook naar de zin achter de komma gekeken en gezien dat het geen beschuldiging was.

Het heeft niet zo veel zin om te discussiëren als je "je mind al set" hebt over mij.. en je ben niet van plan bent toe te geven in iets.

Dan is het geen discussie maar een "welles/niettus", als je snapt wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ben ik dan met Hem eens in zoverre dat ik inderdaad denk dat niet iedereen die "beweert" christen te zijn het ook echt is.. zeker weten.

Maar jij zegt ook (of zelfs is).. Wat bedoel je daarmee? Als je een Christen bent vanuit Bijbels perspectief, dus je leeft in God's ogen zoals de Bijbel dat vraagt. Ben je een kind van God, en hoor je bij zijn familie!.

En nee.. ik geloof dus dat er ook varianten zijn die beweren bij zijn het lichaam te horen, maar alles tegenovergesteld doen. En er dus in mijn mening ook niet bij horen.


Samengevoegd:

BTW: als het topic "Wat is de kerk", of "Wie horen bij Zijn lichaam" zou heten, zouden we nu on-topic zijn. Maar dat zijn we nu dus niet.smile.gif

Dus, lets go back on-topic pleasesmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebreeën 1:1 kan wellicht wat verduidelijken:

1 ¶ God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon;

God spreekt niet meer direct tot mensen zoals in het oude testament, maar heeft door Jezus nu Zijn wil kenbaar gemaakt.

Verder geloof ik dat God spreekt door mensen (Door God geïnspireerd) en door de Geestelijke Gaven (1 Korinthe 14)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het komt ook in de Bijbel niet heel veel voor dat God letterlijk tot mensen spreekt. Vaak spreekt Hij tot hun hart, of door andere mensen heen. Dus het gebeurt blijkbaar niet vaak, en daarom ben ik ook een beetje sceptisch als mensen snel concluderen dat God een letterlijke boodschap aan ze heeft gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het komt ook in de Bijbel niet heel veel voor dat God letterlijk tot mensen spreekt. Vaak spreekt Hij tot hun hart, of door andere mensen heen. Dus het gebeurt blijkbaar niet vaak, en daarom ben ik ook een beetje sceptisch als mensen snel concluderen dat God een letterlijke boodschap aan ze heeft gegeven.

Het komt vrij veel voor dat God letterlijk tot mensen spreekt, in het OT en NT. Inderdaad spreekt Hij wel vaak tot het hart, ook als Hij letterlijk spreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het komt ook in de Bijbel niet heel veel voor dat God letterlijk tot mensen spreekt. Vaak spreekt Hij tot hun hart, of door andere mensen heen. Dus het gebeurt blijkbaar niet vaak, en daarom ben ik ook een beetje sceptisch als mensen snel concluderen dat God een letterlijke boodschap aan ze heeft gegeven.

Jep, hier nog 1

Ik geloof meer dat God door mensen of gebeurtenissen heen spreekt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het komt vrij veel voor dat God letterlijk tot mensen spreekt, in het OT en NT. Inderdaad spreekt Hij wel vaak tot het hart, ook als Hij letterlijk spreekt.

God spreekt tegen mensen in het NT?? Waar dan?

Kan wel voorbeelden vinden van Jezus en Engelen maar niet van God zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat doet er in mijn mening ook niet zoveel toe, want zijn Jezus en de Vader niet één?.. Oftewel wat Jezus zegt, daar stemt de Vader mee in.

Daarnaast hoort Johannes God zelf een aantal keer spreken in Openbaringen volgens mij, maar dat is inderdaad lang niet zoveel als in het OT.

Bedankt voor het inhoudelijk reageren verder! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God spreekt tegen mensen in het NT?? Waar dan?

Kan wel voorbeelden vinden van Jezus en Engelen maar niet van God zelf.

Ik schreef dat Hij ondermeer in het hart spreekt. Vaak spreekt Jezus, een engel of Gods Geest. Ook sprak God tegen Jezus, bijvoorbeeld bij Jezus' doop en Zijn verheerlijking op de berg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid